Bra handskar med knogskydd och kevlar på undersidan?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Söker handskar som skyddar bra men har bra känsla...
Skydd för knogar är ett måste... Gärna kevlar för undersidan av handen me.. Tunt men tåligt skinn så man känner vad man tar i, sen får dom gärna vara formsydda. Har testat Swift Viper, viket satt mkt bra! 1500.- kostade dom...
wgb.gif

Finns det fler alternativ i samma prisklass eller billigare, som uppfyller samma krav?

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
tjaaa, alpinestars kör väl de flesta återförsäljare med, Lelles i uppsala har ju egen inport så jag vet att de har fler färger att bjuda på.

jag spec best. mina genom yamahacenter och grahns, tog 7 -8 veckor.

svarta och vita tror jag att alla har(Å-F).

prova med lellesmc.se

eller www.grahns.se

kompisen kör med swift som du har provat och han är då jättenöjd med dem.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kay skrev:
Har testat Swift Viper, viket satt mkt bra! 1500.- kostade dom...
Jag har såna och tycker mycket bra om dem. Skydden sitter på precis rätt ställen. Det vet jag med säkerhet eftersom jag har ärr på händerna som visar var man man skrapar sig i en MC-vurpa. Det enda klagomålet är att skydden för "knölen" på handleden gör att det är lite halvjobbigt att få dem att sluta ordentligt runt ställets ärmar. Å andra sidan är just det skyddet bättre tilltaget än på många andra handskar. En polare blev av med just den knölen i somras. Den krossades helt enkelt.

För 1 500 kr finns ganska många alternativ. Det är bara att kolla runt och välja de som sitter bäst och verkar säkrast för pengarna. Se till att de har ordentliga skydd på insidan av handdsken också.

Henken

Guest
Bra eller inte men det är dessa jag har. 600 spänn så billigt var det iaf.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Emmi skrev:
Vad är det för handskar, köpta vart?
Ser ut som Hallman CRI-085 (eller nåt åt det hållet). Kraschade sönder ett par tidigare i år. De funkade bra. Framförallt i förhållande till priset. Men tyvärr tillverkas de inte längre :4skrika

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
mina hter IXS Racing, nån fler som har sånna? fick mina för 400kr pga att det inte stod något pris på dom :) fast dom ser ut att ligga i 1500-2000kr klassen :yoparty

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag är också väldigt nyfiken på några såna handskar med skydd i men jag vill inte ge mer än kanske 600kr. jag tycker att det känns svindyrt att betala 1500kr eller mer för handskar med skydd på.

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Hammet skrev:
mina hter IXS Racing, nån fler som har sånna? fick mina för 400kr pga att det inte stod något pris på dom :) fast dom ser ut att ligga i 1500-2000kr klassen :yoparty

1400:- kostade de i somras på Beviks.
Köpte då ett par sådana, men jag vill inte påstå att de är värda priset, sömmarna på några fingrar har spruckit, men det är skitsamma för jag slipade ner knogarna på den andra handsken så det blir ett par nya av annan modell nästa år..

// J

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
bmwjohan skrev:
jag är också väldigt nyfiken på några såna handskar med skydd i men jag vill inte ge mer än kanske 600kr. jag tycker att det känns svindyrt att betala 1500kr eller mer för handskar med skydd på.

En handske för 600.- kan vara lika säker (nästan) som en för 1600.- , det handlar om känsla! Du styr allt med händerna, då vill du ha en bra feeling i dom! Det är det du betalar för. Man vill inte ha en handske där skinnet korvar ihop sig när man håller handtagen, eller att man inte har någon som helst känsel i vad man tar i.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Casca skrev:
1400:- kostade de i somras på Beviks.
Köpte då ett par sådana, men jag vill inte påstå att de är värda priset, sömmarna på några fingrar har spruckit, men det är skitsamma för jag slipade ner knogarna på den andra handsken så det blir ett par nya av annan modell nästa år..

// J

mina har hållit bra och är sköna som fasen fast lite kalla att åka med i november :gnissla

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
prova Halvarssons GP, själv tycker dom är helt suveräna, bra pris osså, 1100 eller nått sånt.

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Är det ingen som kör med Dainesevantar?
Jag har ett par svart-vit-röda. Sitter en lapp som det står kevlar protection på, samt att fingrar + knogar har hårda skydd.
Helt otroligt sköna och snygga, matchar ställ och båge perfekt!
Sitter som kondomer på händerna, så grym passform, känns som att köra barhänt. Var enligt mitt tycke ganska dyra, 1895:- men det var fjolårsmodell så jag pröjsade 1295:-, kändes som ett hyggligt pris.
Nån som har en uppfattning om deras vantar, funderar även på att köpa matchande stövlar.
Kan man inte köra så måste man i alla fall se snabb ut :rolleyes:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Jag har kört med Dainese full Pro 2 ett par år nu. Kanon handskar. Rossi kör me dom me :tungan
Bra känsla, pure racing. Kostade då 3000 :- Är lite sugen på Nankai handskar, har ju hört att dom ska va värst

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nankais värstingar ser ju goa ut, men 2995kr för ett par....... :va

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    20.8 KB · Visningar: 79
  • 2.jpg
    2.jpg
    5.8 KB · Visningar: 90
  • 3.jpg
    3.jpg
    19.3 KB · Visningar: 96
  • 4.jpg
    4.jpg
    20 KB · Visningar: 62

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
KickAss_Prod´s skrev:
Jag har kört med Dainese full Pro 2 ett par år nu. Kanon handskar. Rossi kör me dom me :tungan
Bra känsla, pure racing. Kostade då 3000 :- Är lite sugen på Nankai handskar, har ju hört att dom ska va värst

Att ta på sig värsting-NANKAI är som att äta tryffelchoklad. :D
nr25b.jpg

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha