Bra hoj för övning och uppkörning

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
Tjenare!

Jag har äntligen fått ur stora bruna tummen och ska ta kortet i sommar (är det tänkt iaf). I.o.m. de nya kraven på vad som är en tung cykel så finns det ju en del fler modeller att välja på. Tyvärr så klassar en BMW Dakar inte riktigt in på listan (37 kW, kravet är 40 kW), vilket var det jag egentligen ville ha...

Så min fråga är nu om alla ni stora, visa MC-gurus har några förslag på bra och lättkörda cyklar man kan börja sin hojkarriär på? Främst med tanke på övningskörning, uppkörning och prislapp (utan att hojen är äldre än jag, född -85). Cirkus 30' eller strax däröver är väl helt okej att betala...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
XL700 Transalp, om du är en jävel på att pruta :tummenupp. Hur som helst, lättkördare blir det inte och de verkar ju tappa 20 000:- under 1000 mil så om du hittar någon som gått längre så kanske det kan vara ett alternativ.

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
650 istället för 700

Om man går ner en klass till 650 istället för 700 så kommer man ju ner under 40', och håller sig fortfarande på 2000-talet vad gäller modellen... Det kan ju vara ett rätt schysst alternativ. Ska se om jag hittar någon passande... tack för tipset!

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...