Bra jobbat lms!!!!!!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Beröm skall ges till dom som förtjänar det!

Jag vill bara säga att helgens SM-deltävling i RR på Linköping motorstadion var en av dom bästa jag varit med på under många år!

LMS har gjort ett GRYMT bra jobb med allt från marknadsföring innan tävlingen till själva genomförandet.

Jag hade en del gäster som kom och tittade, och alla var jätteglada och nöjda. Dom hade blivit påhoppade av trevliga publikvärdar som frågade om dom kunde hjälpa till med något, eller förklara något, och sedan stått och pratat med dom ganska länge och visat dom runt. Några hade provkört Segway och tyckte det var skitroligt. Någon hade varit och kollat på några el-trail hojar med sin son som tyckte det var skitskoj. Flyguppvisning, visning av Porschar, medåkning på lunchen med både bil och mc.
Det var även många som kommenterade biljettpriset. 50:- var billigt, och det var ett par som inte ens hämtat ut biljetter som jag lagt ut bara för att dom tyckte att "50 spänn kan man väl ändå bidra med...."

Filmning från två quadcopters under hela helgen, vilket jag väntar med spänning på resultatet från...

Även från en förares sida så var hela helgen GRYM!!!! Billig anmälningavsgift, MYCKET körning, och långa race. Bra funktionärer och tävlingsledning, och riktigt bra stämning hela helgen.

Det enda jag kan komma på som inte var HELT 100% var väl matsituationen för besökarna. Men det tror jag ni fixar till nästa år! :tummenupp

Att deltagarantalet i många klasser, speciellt Superbike, var riktigt dåligt tycker jag var synd som fan. Både för publiken (såklart) men också för oss förare som fick lite trista race, och för LMS som inte fick in så mycket pengar i anmälningsavgifter. Men nu vet ni alla som sket i det här racet, att om ni ska hoppa äver nåt nästa år så är det inte LMS's tävling i alla fall.

Så ALLA ni som jobbat med detta i LMS!
Jag tycker ni ska ta åt er utav bara helvete av allt beröm, och verkligen njuta idag... För det är ni värda!!! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
+1 på det Macke! Väldigt bra jobbat av LMS. Verkar som om det kommit en del folk också, 1000+ besökare, vilket ju får ses som bra frö vår lilla sport. KUL!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Sist jag hörde var det drygt 750 betalande, plus alla under 15år som gick in gratis, och ett gäng med fribiljetter. Som sagt, bra jobbat LMS!!!!!!! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sist jag hörde var det drygt 750 betalande, plus alla under 15år som gick in gratis, och ett gäng med fribiljetter. Som sagt, bra jobbat LMS!!!!!!! :tummenupp

Jag får be om ursäkt till dig för två saker.
1. Jag kom inte förbi och hälsade.
2. Jag fikade när ni körde, sorry, såg första tre varven dock..

:D

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
shit 750+ besökare?! Fan va roligt! Bara det inte körs en bandag den dagen så är jag där nästa år!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag får be om ursäkt till dig för två saker.
1. Jag kom inte förbi och hälsade.
2. Jag fikade när ni körde, sorry, såg första tre varven dock..

:D

1. Oförlåtligt. nästan så det annulerar den där vadslagningsvinsten som jag fortfarande är skyldig dig....

2. Förlåtligt. Med det tunna startfältet denna helg, så var det nog bara dom första 5-6 varven som var nåt att se tyvärr... Men jag hade kul och försökte göra nåt för publiken i alla fall på slutet... :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
1. Oförlåtligt. nästan så det annulerar den där vadslagningsvinsten som jag fortfarande är skyldig dig....

2. Förlåtligt. Med det tunna startfältet denna helg, så var det nog bara dom första 5-6 varven som var nåt att se tyvärr... Men jag hade kul och försökte göra nåt för publiken i alla fall på slutet... :tummenupp
FAN! Jag hade ju glömt bort vadet för annars hade jag varit där och tjatat om mina öl. :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Håller med dig Macke, ett kanonarrangemang för publiken! :tummenupp

En sak som skulle kunna förbättras till nästa gång är någon typ av underhållning mellan racen. Pauserna känns som en evighet. Ut med någon stuntnisse som åker bakhjul på start/mål, flyguppvisning med modellplan eller vad som helst :)
(Så länge det inte hindrar funktionärerna att göra sitt jobb så klart)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5886213 skrev:
Håller med dig Macke, ett kanonarrangemang för publiken! :tummenupp

En sak som skulle kunna förbättras till nästa gång är någon typ av underhållning mellan racen. Pauserna känns som en evighet. Ut med någon stuntnisse som åker bakhjul på start/mål, flyguppvisning med modellplan eller vad som helst :)
(Så länge det inte hindrar funktionärerna att göra sitt jobb så klart)

I linje med det så skulle följande kunna utveckla arrangemanget ytterligare.

1. Bättre högtaleri, mikrofoner och mikrofonteknik.
2. Två personer som pratar för då kan man tjöta lite i pauserna också.

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Detta va ett super arrangemang av lms
Inte varit på en bättre rr tävling i Sverige grattis lms

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det hela var faktiskt skitbra. Förutom att det var strålande sol och att jag inte körde.

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Har ju också vart på en del roadracing evenemang runt om i Norden, och för detta var nog det bästa jag vart på! Riktigt roligt att åskådarna fick chansen att skjussas med med snabbe Otto på 1198an och åka Ariel Atom med Tobbe, riktigt bra för publiken, sådana saker gör att de personerna kommer nästa år igen samt deras vänner/familj som fått höra hur kul det var!

Nästa år så får de slänga upp ett par grillar och ösa ut burgare!

Ett roadracing SM är inte bara en tävling för förarna/teamen utan också ett event för all publik som kan få upp blicken för denna underbara sport och göra att den överlever och växer till sig i kalla Norden.

Stor eloge till alla som vart med och arrangerat denna tävling!:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sjukt kul att läsa detta från er alla, tror det finns många stora TACK att hämta för det :)

Satsningen blev lyckad och följde ganska väl målet om att öka besökarsiffrorna med ca 500%. Siffrorna är ju inte helt givna eftersom vi inte räknade de under 15 år. Totalt närmade vi oss sannolikt 1500-gränsen, och söndagen var nog närmare tusen är femhundra iaf.

I linje med det så skulle följande kunna utveckla arrangemanget ytterligare.

1. Bättre högtaleri, mikrofoner och mikrofonteknik.
2. Två personer som pratar för då kan man tjöta lite i pauserna också.

BRA!!

Alla som har den här typen av konstruktiv kritik får gärna punkta ner det här. Listan över saker som inte funkade, som saknades eller som inte blev "rätt" växer varje dag nu. Det är vad vi har att jobba med till nästa år nu :) Ju tydligare den blir desto bättre blir nästa års race.

Servering fanns på listan även i år, men underbemanning och det faktum att detta vevades ihop på 2 månader gav inte utrymme för det denna gång.

Högtaleri - Syftar du då på speakersystemet eller högtalarna i depån?
Dubbla speakers är ju en kanonidé.. Kanske bjuda in nån mentalsjuk föredetting som är pratglad? Förslag? :rofl

Och som sagt, fyll på listan ni som har saker.. Att köpa redigeringbord, storbildskärmar och har livestreaming a´la MotoGP från onboard-cams ligger utanför budget kan vi fastslå direkt, så håll det på en rimlig nivå bara. I år kostade i princip ingenting en enda krona, och det kändes som en bra melodi ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag syftade på de högtalare som sitter i depån och runt om kring.
Det funkar inte riktigt så bra som man skulle kunna hoppas.

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R1000-K5
Och som sagt, fyll på listan ni som har saker.. Att köpa redigeringbord, storbildskärmar och har livestreaming a´la MotoGP från onboard-cams ligger utanför budget kan vi fastslå direkt, så håll det på en rimlig nivå bara. I år kostade i princip ingenting en enda krona, och det kändes som en bra melodi ;)

-Låter som en vettit upplägg, tror inte det blir ett dugg bättre av att börja ösa pengar åt alla håll. Är bara en större risk.
-Ang mat är det ju viktigt, kanske går att bjuda in någon götuköksvagn, de får behålla vinsten men får inget övrigt betalt, är flera hundra besökare bör det ändå vara en bra deal tycker jag.
-Ang högtalare tycker inte jag att det är värt att lägga pengar på, men fick jag önska skulle jag vilja ha webradio vilket jag tycker är kanon för både förare, team och besökare.
-Publikvärdar och enkla trevliga aktiviteter tror jag stenhårt på.
-Några sköna filmer på youtube och FB som lockar publik tror jag också på. Jämför med crossen som alltid har en massa sköna klipp.

Sen är det upp till förarna att bjuda på något för publiken att titta på!:tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
-Ang mat är det ju viktigt, kanske går att bjuda in någon götuköksvagn, de får behålla vinsten men får inget övrigt betalt, är flera hundra besökare bör det ändå vara en bra deal tycker jag.
Jag tror (rätta mig gärna om jag har fel) att man kan dra in stora pengar på just maten, drickan, kaffet och glassen. Eller?

Hamburgarna som såldes för 50:- (helt okej pris) kan inte ha kostat mycket mer än 10:- totalt att tillverka.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Helt klart en toppendag när jag och dottern var där på söndagen.
Vill ni ha förbättringsförslag så skulle jag gillat någon enkel form av läktare att komma upp lite på.
Visst, även om det var publikrekord så fick alla som ville plats vid staketet men om man kommer upp lite så ser man mer av varvet.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!