Bra märke på mc-ställ?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag var precis och testade ett mc-ställ som jag blev lite konfunderad kring, det var ett av märket Held (Tyskt). Är detta ett bra märke?

Det fanns inga hårda skydd i det men gick enligt affärsföreståndaren att sätta in i stället. Det var ett typ racing-ställ fast tvådelat, kostade 7500 typ men var nedsatt med 70% för att det var rea...

Är detta något att satsa på eller ska man hellre gå på något som Dainese med hårda skydd från början osv...?

Tacksam för lite hjälp och kommentarer, och JA, jag är precis i början att skaffa MC

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MiZou skrev:
jag var precis och testade ett mc-ställ som jag blev lite konfunderad kring, det var ett av märket Held (Tyskt). Är detta ett bra märke?

Det fanns inga hårda skydd i det men gick enligt affärsföreståndaren att sätta in i stället. Det var ett typ racing-ställ fast tvådelat, kostade 7500 typ men var nedsatt med 70% för att det var rea...

Är detta något att satsa på eller ska man hellre gå på något som Dainese med hårda skydd från början osv...?

Tacksam för lite hjälp och kommentarer, och JA, jag är precis i början att skaffa MC

Känner till märket lite vagt. Vet att de gör handskar.
Men vad är problemet?? I Dainese och alla andra skinnställ så kan man ta ur/bort de hårda skydden. Så det ser jag inte som ngt problem.

Så mitt råd är att KÖPA + hårda skydd!!!! :tummenupp
(om det nu satt bra och att det så ut att vara bra kvalitet och tjockt skinn)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Mitt råd är att köpa ett ställ som har hårda skydd från början. Jag rekommenderar Dainese eller varför inte ett RSTställ (www.rst.nu) Hittills är jag nöjd med båda, har dock inte vurpat i det senare än :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM