Bra mcbutik i stockholm området

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ska köpa nya byxor, skor mm till nästa säsong och undrar om någon vet några bra ställen att inhandla det på.
har kikat på:
MC varuhuset
AVA MC
Handelsboden

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mares skrev:
Ska köpa nya byxor, skor mm till nästa säsong och undrar om någon vet några bra ställen att inhandla det på.
har kikat på:
MC varuhuset
AVA MC
Handelsboden

Åk till LELLES i uppsala, de har säkert nåt kvar sen de hade deras stora REA!!!

www.lellesmc.se

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Mares skrev:
hur i hel%#" kan mc-poolen ha så sunkig hemsida :kocko
den ser ju ut att vara från tidigt 90 tal :7peta

*s*

håller med. jävligt trist för dom förlorar nog lite kunder på det... personalen på Mc-Poolen är dock MYCKET trevliga och kompetenta så ett hett tips är att åka dit och snacka med dom.

proPulsion

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GSX400e -83
Fyfan varje gång jag kommer ut från Lelles muttrar jag: ALDRIG MER

Iof har de billiga artiklar, men man ska veta vad man vill ha eftersom kundbemötandet = arsel

edit: kan ju tillägga att klädavdelningens personal inte vet ett dyft om utrustning och säkerhet. Blev STARKT ifrån-rekomenderad soumy-hjälmar varpå jag frågade varför. Svaret: nej, det är mest personligt jag tycker de är för gubbar. (samma sak med öppningsbart, inget snack om vikt enbart om gubb-faktorn) :huvet

Last edited:

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
proPulsion skrev:

Iof har de billiga artiklar, men man ska veta vad man vill ha eftersom kundbemötandet = arsel

sånt suger åsnek#k när butiker har sämst service. :fatta!

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
proPulsion skrev:

Det är så jag ser på Mc-Poolen så alla har nog sin favorit/skit butik

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Jag fick jättebra hjälp på Lelles. Köpte ett dainese ställ som var nedsatt från 10600.- till 5899.- så jag tyckte att jag gjorde en bra affär också. Utbudet på kläder var mycket bättre än i stockholm. Dock verkar postorder inte vara deras starka sida...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Trist att det alltid ser nyraidat ut hos Mc-Poolen. Tomt i hyllorna och dammiga gamla hjälmar. Jättegamla.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Headbanger skrev:
*s*

håller med. jävligt trist för dom förlorar nog lite kunder på det... personalen på Mc-Poolen är dock MYCKET trevliga och kompetenta så ett hett tips är att åka dit och snacka med dom.

Jupp. Jävligt trevlig OCH kunnig personal. Inget skitsnack, inget försöka-pracka-på-kunden-vad-skit-som-helst-bara-han-köper, går att diskutera med för att komma fram till vad man egentligen vill/bör/behöver ha etc etc.

AVA däremot känns lite dryga ibland. Men längst in på service & tillbehör så är de trevliga iaf. MC varuhuset har jag bara positivt att säga om.ö

/e

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
har precis köpt ställ och hjälm m.m hos Din Mc i rotebro. väldigt bra service!! kan varmt rekommenderas...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
proPulsion skrev:

edit: kan ju tillägga att klädavdelningens personal inte vet ett dyft om utrustning och säkerhet. Blev STARKT ifrån-rekomenderad soumy-hjälmar varpå jag frågade varför. Svaret: nej, det är mest personligt jag tycker de är för gubbar. (samma sak med öppningsbart, inget snack om vikt enbart om gubb-faktorn) :huvet

Du verkar ju inte heller vet något eftersom du frågade och då får väl du ett ärligt svar också eller hur?
Jag åker dit för jag vet vad jag vill ha och inget annat, så jag behöver inte fråga dem en massa. Köpte nyligen en STR offroadjacka med goretex liknande membran för 998:- annars 1998:-!
:tungan

Man lär sig till slut vilka man ska prata med!

Last edited:

proPulsion

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GSX400e -83
"Du verkar ju inte heller vet något eftersom du frågade och då får väl du ett ärligt svar också eller hur?"

Jag frågade om märket inte om vad jag ville ha. Och nej, jag visste inget om hjälm-märket..OK att bli avrådd från ett märke om det inte är ett seriöst märke med bra säkerhet, men han personliga åsikt om DESIGN har absolut INGET med saken att göra. (om jag vill ha en andra åsikt om hur hjälmen ser ut frågar man morsan) :hihi

Dessutom är det inte min plikt att ha koll på butikens artiklar - det är FÖRSÄLJARENS plikt.

hillbilly

To Fast For You...
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Såld
kungsängen !!!

:yoparty
proPulsion skrev:
"Du verkar ju inte heller vet något eftersom du frågade och då får väl du ett ärligt svar också eller hur?"

Jag frågade om märket inte om vad jag ville ha. Och nej, jag visste inget om hjälm-märket..OK att bli avrådd från ett märke om det inte är ett seriöst märke med bra säkerhet, men han personliga åsikt om DESIGN har absolut INGET med saken att göra. (om jag vill ha en andra åsikt om hur hjälmen ser ut frågar man morsan) :hihi

Dessutom är det inte min plikt att ha koll på butikens artiklar - det är FÖRSÄLJARENS plikt.
hallå där....kolla med kindbergs i kungsängen. dom har reklam på framsidan på sporthoj......dom e jävligt bra....mvh johan

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Jag har tyvärr inte hittat en riktig bra mc-butik i Sthlm :(

MikkE

Guest
proPulsion skrev:

Oj då. Jag följde med Johanjulgran till Lelles i Uppsala för inte så längesedan. Vi blev båda bra bemött från en fin tjej som rekomenderade diverse skydd och kläder. Kanon tycker jag iaf. Men alla kan få "ett söndagsexemplar".

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
motardnisse skrev:
Du verkar ju inte heller vet något eftersom du frågade och då får väl du ett ärligt svar också eller hur?
Jag åker dit för jag vet vad jag vill ha och inget annat, så jag behöver inte fråga dem en massa. Köpte nyligen en STR offroadjacka med goretex liknande membran för 998:- annars 1998:-!
:tungan

Man lär sig till slut vilka man ska prata med!

Då vet du förstås hur en LindSTRands jacka ser ut efter en lättare vurpa på asfalt?? :gnissla
Vilket klipp :näsblod

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...