Bra och prisvärd quickshifter?

sandstream

Guest
Söker en quickshifter av bra kvalité till ett bra pris.
Behöver inte vara det senaste och häftigaste utan bara något som gör det den ska.
Enkel att installera är en fördel och gärna modellanpassad så det bara är att skruva dit.

Några tips?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Söker en quickshifter av bra kvalité till ett bra pris.
Behöver inte vara det senaste och häftigaste utan bara något som gör det den ska.
Enkel att installera är en fördel och gärna modellanpassad så det bara är att skruva dit.

Några tips?

Jag har en till salu, till just K5an!
Kontakta mig på mina privata meddelanden, här på SH! :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Söker en quickshifter av bra kvalité till ett bra pris.
Behöver inte vara det senaste och häftigaste utan bara något som gör det den ska.
Enkel att installera är en fördel och gärna modellanpassad så det bara är att skruva dit.

Några tips?

Tipset är en tränad vänsterfot som koordineras med högerhanden ... funkar skitbra!
 

sandstream

Guest
Jag har en till salu, till just K5an!
Kontakta mig på mina privata meddelanden, här på SH! :tummenupp
PM kommer strax!
Vad är bra pris för dig?
Kolla in www.pingelonline.com
Bra fråga! Priset står lite i relation till kvalitén för min del så jag kan inte ge något exakt pris.
Kollar din länk :tummenupp
Tipset är en tränad vänsterfot som koordineras med högerhanden ... funkar skitbra!
Tack för tipset men ingen högerhand i världen kan slå av och på gas så att inte motoreffekten påverkas.
Kör redan i dag utan koppling och det fungerar bra till 95% men de sista 5% missade eller ryckiga växlingar vill jag helst undvika :)
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
En sån här kanske?:)
 

Bifogat

  • speed-e shift.jpg
    speed-e shift.jpg
    20.1 KB · Visningar: 175

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Hedekas
Hoj
zx6rr(green and mean)
Om den är bättre en andras vet jag inte men bättre service har jag aldrig
varit med om och sen kör jag,pappunen och jimmy lindström med den så
vilken skit som helst är det inte:D
www.dwe.se
 

sandstream

Guest
Har kollat med Greven och Cordona ska ha en ny och förbättrad version av sin QS just till K5/K6 som ska komma om någon vecka. Väntar på info om vad som förbättrats.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Enda anledningen till att jag skulle vilja ha en quickshifter är om man avsevärt skulle förbättra livslängden på växellådan. Är det så?
 

sandstream

Guest
Enda anledningen till att jag skulle vilja ha en quickshifter är om man avsevärt skulle förbättra livslängden på växellådan. Är det så?
Jag tror inte att en QS minskar slitaget jämfört med att slå av gasen helt, växla och sedan på med gas igen. Slitaget borde bli likvärdigt och inte mycket värre än att använda kopplingen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tror inte att en QS minskar slitaget jämfört med att slå av gasen helt, växla och sedan på med gas igen. Slitaget borde bli likvärdigt och inte mycket värre än att använda kopplingen.

QS sliter mer på lådan än att göra en korrekt avslag eller kopplingsväxling som man gör på gata men jämför man det med en stressad banväxling där man bara precis tippar av så mycket att växeln går att vålda i så är det snällare. Sen kan man undra hur ofta man sliter ut lådan innan resten av cykeln är skrot.:confused:
Den största fördelen är dock att man alltid får en hyggligt snäll växling som går snabbt och är svår att misslyckas med.

Andreas växlingstips: Raceväxling och ställ dig på pedalen, när varvstoppet går i och momentet dalar glider växeln i.
//V.Äxelådsrasaren
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
QS sliter mer på lådan än att göra en korrekt avslag eller kopplingsväxling som man gör på gata men jämför man det med en stressad banväxling där man bara precis tippar av så mycket att växeln går att vålda i så är det snällare. Sen kan man undra hur ofta man sliter ut lådan innan resten av cykeln är skrot.:confused:

Jaså jag trodde växellådorna var det som gick först på racehojar, eller rättare sagt gathojar som körs på bana.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top