bra pris för rs?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
26000-27000. är det ett bra pris?
det är en 00:a replica, lite små repor finns, drivpaket är fint, renoverad motor, effektsystem fås till, nya däck bak och fram, 1400 mil.
nå vad säger ni om att?

:fyllisar

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
IceY skrev:
26000-27000. är det ett bra pris?
det är en 00:a replica, lite små repor finns, drivpaket är fint, renoverad motor, effektsystem fås till, nya däck bak och fram, 1400 mil.
nå vad säger ni om att?

:fyllisar
jo, det är ett bra pris. Köp den :tummenupp

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Tänk på att den är 5 år gammal, ge inte mer än 24 000 för den. För 27 000 ska det fan inte finnas en enda skråma. Tycker dom står så överdrivet högt i pris.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Nyqvist skrev:
Tänk på att den är 5 år gammal, ge inte mer än 24 000 för den.

ojoj, nej. Dom ligger högt. Du kommer aldrig ner till 24tusen. Men det är bra pris, köpte min 97a för 30.

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
DJM skrev:
ojoj, nej. Dom ligger högt. Du kommer aldrig ner till 24tusen. Men det är bra pris, köpte min 97a för 30.
Ok, men 30 för en 97:a låter ju helt vansinnigt. Men dom verkar ju stå jävligt högt pris så.

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
den är importerad från tyskland, så lite av priset är frakt, och begsiktning m.m.
jag jag tror att den kan vara värd det priset?

rossie102

Manne
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Aprilia SXV 550 -07
DJM skrev:

Oj de lät väldig mycke för en 97:a. Köpte min 00:a för 25 000:-
Men den var dock tyskimporterad. :kocko

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
rossie102 skrev:

privat eller från affär?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Köpte min för 20, letade ihjäl mig och gjorde ett riktigt kap. Med vägen och allting blir det runt 22 lakan. Importerade från Tyskland

Min är exakt likadan som DJM's hoj.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
rossie102 skrev:

jo de va mycket, men vad gör man när det var den ända hojjen som var till salu då.

Fast har nog fått igen det, inte ett enda problem har jag haft.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Var försiktig med att köpa importerad!!!
Köpte min -98 för 30.000:- o dom sa att den var i super skick men icke sa nicke har renoverat motorn för STORA kostnader som nästan överstiger inköpspriset!
Var inget problem när jag kollade på hojjen, o körde.
Men sen radades det upp ett efter ett...
iofs fick jag reda på att det var en import först efter jag köpt!!! Drog ut ett fax ur registret o där stod det inte något om det, däremot gjorde det på internet...

Så var noga med att ta reda på så mycket som bara går om allt, som gjorts. när av vem. osv.....
Man kan aldrig vara nog försiktig, men priset var förmånligt sååå KÖP om det ser fint ut!
:)

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
H4 och rossie102 ni har gjort bra affärer... annars är det ett normalt pris...

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
shoik skrev:
Köpte min -98 för 30.000:- o dom sa att den var i super skick men icke sa nicke har renoverat motorn för STORA kostnader som nästan överstiger inköpspriset!
iofs fick jag reda på att det var en import först efter jag köpt!!! Drog ut ett fax ur registret o där stod det inte något om det, däremot gjorde det på internet...

Så var noga med att ta reda på så mycket som bara går om allt, som gjorts. när av vem. osv.....
Man kan aldrig vara nog försiktig, men priset var förmånligt sååå KÖP om det ser fint ut!

jag köper den från min mosters mans mc-butik. så är det några problem med den så fixar han det helt smärtfritt, så för den delen är det ingen fara.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
shoik skrev:

Vad gick paj då?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
shoik skrev:

öö, hur fan då? det finns inte mycket rörliga delar i den motorn. Kan inte kostat mer än några tusen?

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inte bara motor, utan även tändsystem m.m.
Sen kanske jag var lite väl generös när jag skrev, men observera nästan. Fast då får man kanske iofs räkna med ny lack o effektröret o några andra små godsaker.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
shoik skrev:
Inte bara motor, utan även tändsystem m.m.
Sen kanske jag var lite väl generös när jag skrev, men observera nästan. Fast då får man kanske iofs räkna med ny lack o effektröret o några andra små godsaker.

Sen DJM bara så att du vet så kostar en orginalcylinder till en rs125:a ca. 9.980:- och då ingår inte kolven o kolvringar, samt nållager o dom så låsringarna. Det andra som nämt ovan går på en ca. 2500:-
så att billigt är det inte.
Har iofs priat cylle i kolv, så att billigare blev det. Men det är fortfarande mycket pengar, visst det går väll att renovera o svetsa m.m. men men tar tid det också.
Så att dom kostnaderna som nämt ovan är inte så svåra att komma upp i, speciellt inte om man skulle råka vara en sådan person som bara skall ha orginal delar. (dock gäller inte det mig)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM