Bra pris på ställ mm!!

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Kawasaki Z1000-14
Har precis fått hem mitt ställ som jag beställde på www.fc-moto.de. Kan verkligen rekommendera detta ställe, det tog bara en vecka så var stället hemma ett Berik LS2 3213 och det kostade hem till min dörr starx under 5800kr bra mycket billigare än att köpa stället här hemma i sverige. Jag är 1,82 och väger ca 91 kg, beställde stl 56 och det satt som en smäck!!!.
Ha de
Nicklas

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Lancer skrev:
2237967 Har precis fått hem mitt ställ som jag beställde på www.fc-moto.de. Kan verkligen rekommendera detta ställe, det tog bara en vecka så var stället hemma ett Berik LS2 3213 och det kostade hem till min dörr starx under 5800kr bra mycket billigare än att köpa stället här hemma i sverige. Jag är 1,82 och väger ca 91 kg, beställde stl 56 och det satt som en smäck!!!.
Ha de
Nicklas
Bara en stilla undran om storleken... har du nåting under stället eller är dom bara väldigt små i storlekarna?
Anledningen till att jag fråga är för att jag är 1,95 och 100 och har storlek 54 så jag tyckte att det lät som en stor storlek i förhållande till längd och vikt.

//TwinSucker

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Kawasaki Z1000-14
TwinSucker skrev:
2238166 Bara en stilla undran om storleken... har du nåting under stället eller är dom bara väldigt små i storlekarna?
Anledningen till att jag fråga är för att jag är 1,95 och 100 och har storlek 54 så jag tyckte att det lät som en stor storlek i förhållande till längd och vikt.

//TwinSucker
Är nog ganska små i storlekarna jag hade även en 56a i dainese stället. Har enbart t-shirt , ryggskydd och kallingar under. Byxorna är lite lösa och jacka är tajt, om jag skall vara skinkig så kunde jag nog ha 58 i jackan och 56 i byxorna.

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Hmm, jag är 1.95 / 96 och kör med ett strl 54 i Berika 3213 stället. Provade ut att jag fick rätt storlek här på hemmaplan.

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag kan också rekommendera dom.
Jag beställde ett par stövlar därifrån en söndagkväll och fick
stövlarna på torsdagen därpå. Inte ens en vecka tog det.

Jag sparade in 600kr också jämfört med att ha köpt dom i Sverige,
med frakten inräknad!

:tummenupp

(men dom är dåliga på att besvara mail om man har frågor)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har nu vart på Honda MC och prövat. Strl 52 funka klockrent på mig som är 180/78. Mindre hade nog gått på, men så ska man ju få på det rätt så ofta också under sommaren..

Ni som beställt från fc-moto.de, levereras det till dörren? Har uppfattat det så iallafall..
Och om man inte är hemma, vart hamnar den då? Vad är det för leverantörsföretag som sköter detta?

Wasp

WWCND!
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
Triumph RS
Högst intressant det här med storlekar.
Har varit på två ställen, båda har rekommenderat 54, berik 3213. Är själv 186, 83 kg.
Har även testat 54an o inte var det lätt att få på.
SÅ, töjjer sig 52an såpass att det även passar mig, med ryggskydd?

Twinsucker, får du verkligen plats i ett Berik 3213 storlek 54?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Wasp skrev:
2262854 Högst intressant det här med storlekar.
Har varit på två ställen, båda har rekommenderat 54, berik 3213. Är själv 186, 83 kg.
Har även testat 54an o inte var det lätt att få på.
SÅ, töjjer sig 52an såpass att det även passar mig, med ryggskydd?

Twinsucker, får du verkligen plats i ett Berik 3213 storlek 54?

Det beror nog lite på ryggskyddet. Jag hade en stor halvarssons som nog hade vart väldigt svår att pressa i. Men det hade gått.
Köpte istället ett nytt bekvämare ryggskydd.

Men 52:an ska absolut gå på dig som är 186/83. Jag kände att det fanns lite utrymme vid ben och mage. Axlarna var perfa.
Men jag testade utan ryggskydd denna gång..

Ut och testa, det är det säkraste.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Lokala hojdelsfirman säljer MotoGP känguruställ för $699 tom fredag. PMa om du är intresserad så mailar jag kontaktinfo.

Två ställ kvar. Strl 42 och 44.

Moms 5,5% och frakt tillkommer.

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Köpte också via fc-moto. Har stl 50 är 182 väger 75kg.
Det har töjt sig lite för mycket tycker jag annars funkar det fint.

Tänk på att alla ställ töjer sig en storlek....

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Rash skrev:
2262540
Ni som beställt från fc-moto.de, levereras det till dörren? Har uppfattat det så iallafall..
Och om man inte är hemma, vart hamnar den då? Vad är det för leverantörsföretag som sköter detta?

Ja, dom skickar mail innan leverans till dörren sker. UPS var det som hade mitt paket iallafall. Jag åkte iofs till kontoret och hämtade själv eftersom jag inte var hemma...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
peteR1000 skrev:
2263091 Ja, dom skickar mail innan leverans till dörren sker. UPS var det som hade mitt paket iallafall. Jag åkte iofs till kontoret och hämtade själv eftersom jag inte var hemma...

Länk till GBG-kontoret? Ska skjutsa morsan till Landvetter på fredag, så kommer inte hem föräns 13-14-tiden. Lämnar de någon lapp om man inte är hemma?

Vill ju ha stället om möjligt till helgen :tungan

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
Var kan man prova ett Berik 3214 i Sthlm?

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Jag är 1.82 och väger ca 88kilo och kör med storlek 52. satt lite tajt ibörjan men nu sitter de fint, skinn slutar aldrig tämja sig liksom..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fick hem mitt ställ nyss :)

UPS-killen stod utanför och skulle precis åka när jag stoppade honom. Han hade vart uppe och vänt hos mig.
Beställde i måndagseftermiddag. Betalning genomfördes tisdagmorgon. Och framme nu alltså från Tyskland :)

Fan va snygg den är :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...