Bra trafikskola Falun/Borlänge sökes

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hej,

Nu har jag bestämmt mig för att äntligen ta MC-kort, "A-begränsad" lär det bli eftersom jag bara är 19. Jaja, till saken. Jag söker en BRA trafikskola i Falun/Borlänge-trakten som:

1. Inte försöker blåsa mig på pengar. (Har stött på sådana när jag skulle ta bilkörkort.)

2. Jag vill kunna köra utan att ha egen motorcykel.

3. Bra och pedagogisk personal.

(4. Hyffsade priser :hihi )

Även ni som har dåliga erfarenheter av trafikskolor i denna trakten är välkommna att posta i avskräckande syfte.

MVH. Fredrik

Nordstans i falun ska jag köra hos, skrev in mig där för nåra veckor sen. Han ringde häromdan och sa att de förmodligen skulle börja köra igång runt den 24 april tror jag.
Flera kompisar som kört hos dom och är kanonnöjda. Dessutom är de billigast här i falun iallafall, 950:- för 80min med deras hoj, 760:- med egen.

Ja, jo. Har snackat lite med "Snygg-Jens" (Jens brukar kallas så) om det eftersom jag läst körkortsteori i skolan med honom som lärare. Ska undersöka lite närmare! :tummenupp

Är det Niklas som håller i MC-delen?

Fräd skrev:
2041852 Hej,

Nu har jag bestämmt mig för att äntligen ta MC-kort, "A-begränsad" lär det bli eftersom jag bara är 19. Jaja, till saken. Jag söker en BRA trafikskola i Falun/Borlänge-trakten som:

1. Inte försöker blåsa mig på pengar. (Har stött på sådana när jag skulle ta bilkörkort.)

2. Jag vill kunna köra utan att ha egen motorcykel.

3. Bra och pedagogisk personal.

(4. Hyffsade priser :hihi )

Även ni som har dåliga erfarenheter av trafikskolor i denna trakten är välkommna att posta i avskräckande syfte.

MVH. Fredrik
Trafikskolan Körteknik i Borlänge AB

Tägtv. 25
784 44 BORLÄNGE
Tel: 0243-22 66 92

En MYCKET bra trafikskola.
Jag tog själv MC-kort för tung hoj där förra våren.
Otroligt bra och trevlig lärare, (kör orange KTM 950 Adventure, men jag vet inte om han är kvar).
Han var mycket pedagogisk och kunde verkligen lära ut och var bra på att tolka vad man kan och inte kan.

-Rekomenderas! :tummenupp

Ang. bra skola

Jag tog mitt kort på Nordtans i Falun. Trevliga lärare, bra pluggmöjligheter och bra överenskommelser på betalning av lektioner osv. Cykeln jag fick köra på var en bmw 850r, kommer inte ihåg vad mellanmodellen var... Ring o kolla
/A

jag körde också med nordstan, niklas var lärare.
Jag är nöjd, upplevde inte att dom försökte mjölka på pengar.
bmw är ok att köra med.. abs och sånt är inte fel i bromsproven om det regnar...

N.Blomqvist skrev:
2042072 Trafikskolan Körteknik i Borlänge AB

Tägtv. 25
784 44 BORLÄNGE
Tel: 0243-22 66 92

En MYCKET bra trafikskola.
Jag tog själv MC-kort för tung hoj där förra våren.
Otroligt bra och trevlig lärare, (kör orange KTM 950 Adventure, men jag vet inte om han är kvar).
Han var mycket pedagogisk och kunde verkligen lära ut och var bra på att tolka vad man kan och inte kan.

-Rekomenderas! :tummenupp

Håller med, han är helt suverän!

Blomqvist, lite OT men jag tror jag snackade med dig dagen innan din uppkörning nere vid garaget!

selin skrev:
2042136 Håller med, han är helt suverän!

Blomqvist, lite OT men jag tror jag snackade med dig dagen innan din uppkörning nere vid garaget!
Aaaah! Var det du? :)
Då kan jag meddela att uppkörningen gick som smort!
Hur var det med dig? Hade du kort eller tog du också i samma veva? Har för mig att du skulle köra upp veckan efter, eller har jag fel?

duckie skrev:
2042272 Finns de kvar? Jag tror de köpts upp av Driver.
Jävla skit... :mad:
Varför ska allt som är bra försvinna? :4skrika

duckie skrev:
2042272 Finns de kvar? Jag tror de köpts upp av Driver.
N.Blomqvist skrev:
2042386
Jävla skit... :mad:
Varför ska allt som är bra försvinna? :4skrika
Enligt en gammal tidningsnotis så ska de ha slagit ihop skolorna, förhoppningsvis behöll de väl de bra lärarna. Står också att de ska satsa på MC i år.
Själv tog jag kort hos Driver i Bollnäs och tyckte att de var riktigt bra. Fick haka på gratis ibland vilket gav körtid.

N.Blomqvist skrev:
2042386 Aaaah! Var det du? :)
Då kan jag meddela att uppkörningen gick som smort!
Hur var det med dig? Hade du kort eller tog du också i samma veva? Har för mig att du skulle köra upp veckan efter, eller har jag fel?

Tog kortet veckan efter! Vi får ta en sväng i sommar tycker jag :yoparty

peach1ck skrev:
2042088 Jag tog mitt kort på Nordtans i Falun. Trevliga lärare, bra pluggmöjligheter och bra överenskommelser på betalning av lektioner osv. Cykeln jag fick köra på var en bmw 850r, kommer inte ihåg vad mellanmodellen var... Ring o kolla
/A

Jag körde upp på samma hoj. Klarade proven utan problem, kanske inte bästa hojen att köra krypbanan med eftersom cylindrarna går ut vågrät åt sidorna. Men det spelar nog ingen roll för dig som ska inte ska ta supertung :)

Min upplevelse av nordstan är att jag inte fick så mycket feedback där. Varken vad jag gjorde bra eller vad som var dåligt. Visst fick jag feedback om jag gjorde nått knasigt, men jag har lite kontrollbehov och vill höra lite mer :)
Men det är bara min upplevelse. Visst, trevliga var dom allihopa där.

Annars har jag hört bra om elsborg, men det är bara ifrån andra jag hört det.

Det går nog bra vilken du än väljer :tummenupp

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick