Brasiliens GP

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Börjar ju idag.
I motoGP så är ju som vanligt rossi favoriten.
250 är betydligt mer spännande där det finns ett helt gäng som kan vinna titeln.
Ska stiggy lyckas i helgen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ahaa. Är det lördagsrace alltså?

Nu får väl ngn annan än Hondamaffian ta och vinna - börjar bli lite tradigt.....

I 250 håller jag nog på Poggiali och jag hoppas verkligen Stiggy får till det lite bättre igen eftersom tiden nog börjar rinna ut för honom....

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Goodstuff skrev:
Ahaa. Är det lördagsrace alltså?

Nu får väl ngn annan än Hondamaffian ta och vinna - börjar bli lite tradigt.....

I 250 håller jag nog på Poggiali och jag hoppas verkligen Stiggy får till det lite bättre igen eftersom tiden nog börjar rinna ut för honom....

Jo, det vore ju kul å se...
men om "Stiggy" får till det i 250 är väl mer tveksamt :confused:

Enligt www.motogp.com så är racet (som vanligt) 14.00 lokal tid, vilket (som mindre vanligt) torde innebära 19.00 svensk tid (eftersom klockan, enligt samma site, visar 8:fyrtionånting nu) på lördag .

/F.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Lördagkväll-race

Håller nog Sete som hetast, med Rossi som gardering. Tycker det är dags för lite Yamaha på podiet också, förstår inte varför de (Checa, Barros mfl) ska ha så svårt att nå ända upp.

Hoppas också att Stiggy gör bra ifrån sig så han har nånting att gå på inför nästa säsong, han är ju trots allt god för en topp-tio placering, kunde ju vara kul om det blev något sådant innan vintern. Vinner gör De Puniet.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Re: Lördagkväll-race

Marcus skrev:
Håller nog Sete som hetast, med Rossi som gardering. Tycker det är dags för lite Yamaha på podiet också, förstår inte varför de (Checa, Barros mfl) ska ha så svårt att nå ända upp.

Hoppas också att Stiggy gör bra ifrån sig så han har nånting att gå på inför nästa säsong, han är ju trots allt god för en topp-tio placering, kunde ju vara kul om det blev något sådant innan vintern. Vinner gör De Puniet.

Tror problemet stavas Yamaha tyvärr, samt barros skador i början av säsongen. Rossi har väl om jag inte läst fel, vunnit de fem senaste racen i brasilien, så han plockar nog Sete i helgen också ;)

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Re: Re: Lördagkväll-race

oFFkeFF skrev:
Rossi har väl om jag inte läst fel, vunnit de fem senaste racen i brasilien, så han plockar nog Sete i helgen också ;)

Nja, Sete mod.03 är definitivt inte samma som Sete mod.<02, dessutom har nog Valentino slappnat av lite nu efter de senaste två segrarna och går på halvfart... :hej

Ang. Yamma är det tråkigt att de halkat efter. Hade inte Ducce funnits i år hade det varit renodlat Honda-cup, nu är det ju lite differentieringar i resultatlistorna iaf.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det kommer bli en fet japansk skräll på lördag med Nakano överst på pallen!
Undrar vad oddsen är för det?
1:50?

Bifogat

• diapo_022.jpg
    diapo_022.jpg
    54.9 KB · Visningar: 318

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Eftersom den banan de kör på denna helgen har två nästan flygfältslånga långa rakor så kanske man kan få se en Ducati i topp och varför inte Bayliss?

Stiggy rycker upp sig och gör årsbästa, blir 8:a. Porto vinner 250.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Rossi är 0,6 sek snabbare än nummer två efter första träningen. Hoppas han får en dålig start så att man får se ett par omkörningar i alla fall. Tycker att MotoGP denna säsong har varit farligt nära F1 vad gäller underhållningsvärde. Fler chanstagningar och "fula trix" tack! :cool:

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Jag hoppas att få se McCoy ta poäng. Nr 8 fem minuter innan tidsträningen var slut lovar ju väl och han gillar ju banan....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ser helt klart intressant ut runt mittstrecket med McCoy på en elfteplats och Hopkins på trettonde.

245237.jpg

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Topp 4 är väl inte så mycket att snacka om, dock lite klantigt av Honda att kalla in Rossi så sent att han inte han med ett sista försök på kvaldäck.

Kul att McCoy slog till med en 11:e plats, hoppas att han kan hölla den i resterande kval också.

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Rossis toppfart närmare 3 km/h fortare än de andra. Jag trodde Duccen hade var snabbast

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
CBR Mange skrev:
Rossis toppfart närmare 3 km/h fortare än de andra. Jag trodde Duccen hade var snabbast

Honda har nog trollat fram ett par hästar till ur sin motor under sommaren när de såg att Ducati var så brutala rakt fram i början av säsongen.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Goodstuff skrev:

Enligt Stiggy själv så ska han ju redan ha grejer på G inför nästa säsong :confused:
Jaja, hoppas han får köra VM nästa år också, det är ju kul med en Svensk i VM. Trots att alla gillar att hacka på honom efter varje race...

I motoGP racet blir det väl Sete och Rossi som gör upp om segern, tillsammans med Capirossi kanske.
Biaggi vurpar...
Hoppas det blir tätare än sist...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ovanligt tätt startfält. Och McCoy bara en sekund efter Rossi i stället för dom obligatoriska 3-4...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Båda Duccarna inom topp 10.. not bad.

Skall bli kul o se vad toppfarterna blir med racetrimm på motorerna. Blev förvånad själv över att duccen inte var snabbast rakt fram, men som har iallafall fått lite mer ordning på chassit.

Kommer att bli ett roligt race. banan såg tight ut. kommer att krävas mycket bra däcksval..

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Duccarna kanske har satsat mer på chassit nu när de fått lite erfarenhet och då har toppfarten fått gå tillbaka lite.

Nog för att jag älskar Honda men det skall vara kamp mellan flera märken så det blir roligare att titta.

amullo skrev:
Båda Duccarna inom topp 10.. not bad.

Skall bli kul o se vad toppfarterna blir med racetrimm på motorerna. Blev förvånad själv över att duccen inte var snabbast rakt fram, men som har iallafall fått lite mer ordning på chassit.

Kommer att bli ett roligt race. banan såg tight ut. kommer att krävas mycket bra däcksval..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...