"Brat Racing" till Troppe?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Underbart! Brats är ju för skönt...

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
patetiskt....brats dom e ju helt enkelt ..ja brats... :hihi

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Demp@ skrev:
patetiskt....brats dom e ju helt enkelt ..ja brats... :hihi

Skitsnack min uppfattning om brats har vänt sen jag träffade Oscar
"BRATS" är schysta lirare :banana

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Oscar är väl för fan inte Brat heller??

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nä nu jävlar era maddorfakkors!!!! :mad:

När såg ni mig senast med bakåtslickat hår, Guccibrillor, myggjagare, senaste telefonen etc..!?

...kalla mig istället för "Top-of-the-line hillbilly" :D

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Störtskönt!

Dock har jag faktiskt inte sett en enda ordentlig Brat i depån, det tror jag inte vi kommer att få göra i framtiden heller. Det hårda arbetet och den oglmorösa verkligheten som racingen innebär rimmar illa med en Brats äh-va-fan-attityd. I racingvärlden är innehållet det viktiga till skillnad från Bratsens värld där yta är allt. Det tillhör nog ovanligheterna att en Brat sätter sig på en sporthoj, en Brat finner man på en glidare, så att man kan glassa runt lite och impa på polarna med.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lite oinsatt i hurvida det finns brat's i depåerna och liknande. Filmen var något av det roligaste jag sett på länge. Hur kan man spara ner den?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
"inga sura feminster här inte, alla är unga, smala, tighta och förmodligen jävligt villiga om man bara visar lite cashflow. Får halvfjång bara jag tänker på det. Här finns det resurser flickor, i mina tighta versace badbrallor finns det feta resurser.." :rolleyes:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Teddy skrev:
Störtskönt!

Dock har jag faktiskt inte sett en enda ordentlig Brat i depån, det tror jag inte vi kommer att få göra i framtiden heller. Det hårda arbetet och den oglmorösa verkligheten som racingen innebär rimmar illa med en Brats äh-va-fan-attityd. I racingvärlden är innehållet det viktiga till skillnad från Bratsens värld där yta är allt. Det tillhör nog ovanligheterna att en Brat sätter sig på en sporthoj, en Brat finner man på en glidare, så att man kan glassa runt lite och impa på polarna med.

Säg inte det, sege har ju sagt att han ska köra 250SP.
Ett litet steg för en liten samhällsklass.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Nä nu jävlar era maddorfakkors!!!! :mad:

När såg ni mig senast med bakåtslickat hår, Guccibrillor, myggjagare, senaste telefonen etc..!?

...kalla mig istället för "Top-of-the-line hillbilly" :D
Pappa betalar ju :D Rap-Oscar blir Brat-Oscar i år :7peta

/Avis svenne

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
GSXR1100R skrev:
Pappa betalar ju :D Rap-Oscar blir Brat-Oscar i år :7peta

/Avis svenne

Sorry, det räcker inte på långa vägar. Oscar är ung, har en pappa som betalar, har en naturbegåvning som han kan surfa fram på och har en ungdomsattityd som passar hans ålder men någon Brat är han inte. En Brat är något helt annat. Filmen är inte ett skämt.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
oscar skrev:
Och vad har det med en brat att göra!? Sätt dig in i begreppet först tjockis!

http://www.susning.nu/Brat

Brat, dial. slang, bortskämd snorunge (från engelskans brat av samma betydelse). Har mycket pengar och anser sig som följd härav kunna uppföra sig hur som helst.
Bor ofta mitt i stan i stora och dyra lägenheter, men kan även förekomma i de mer exklusiva förorterna. En brat är ofta student, om hon eller han inte äger ett mindre dataföretag, en klubb eller arbetar som ekonom.

Klädsel och utseende är mycket viktigt för att passa in som brat (I officiella sammanhang vet alla brats av att klä sig i kostym respektive dräkt, men fritids/vardagsklädseln är också viktig):

Manlig brat: lackskor, skjorta (gärna rosa) och tajta, lite utsvängda jeans och kavaj. Tröjan (om sådan används) skall knytas runt halsen, lite ledigt. Jackor skall vara dunjackor av märket Canadian Goose. En brat måste också ha ett väldigt stort och dyrt armbandsur. Har oftast bakåtslickat hår, men på senare tid har den s.k indieluggen spridit sig till bratsen.
Kvinnlig brat: knytblus, dunjackor av märket Canadian Goose, väldigt dyrt damarmbandsur. I övrigt mer variation än de manliga bratsen, men alltid sminkad och nagellackad. Använder alltid dyra damskor.
Den primära statusindikatorn för brats är deras sociala närhet, relativt andra brats, till kungahuset och prinsessorna. Spelar ofta golf. Segling är inte heller dumt, speciellt inte i stockholms skärgård, eller till dom skånska sjösamhällena.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin