Bredare bakdäck?

ReRewind

What!? Yeeaaahhh!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
ZXR6 Ninja
Är det någon som vet hur brett bakdäck man kan kränga på en Yamaha SZR660?

Orginal är: 150/60

Tacksam för svar!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
150/60 funkar, men du kan även gå så långt att du kränger på ett 150/60! :tummenupp

Skämt åsido, sök lite dom däcksbredder här och du har att göra att tag framöver :hihi
Hojen byggs (fälgbredd, chassi mm) för en viss däcksdimension, vilket gör att du kan få väldigt underliga köregenskaper med andra däck än den är byggd för. I många fall får du inte ens ett bredare däck, du får däremot ett rundare och högre däck, eftersom ett bredare däck ska få plats på samma fälgbredd.
Så ska du ha hojen till något annat än p***sförlängare utan för McDonalds så fortsätt med 150/60! :)

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Satte på ett 180däck på SV:n för något år sedan (orginal 160).
Eftersom däcket blir så ihoptryckt på fälgen så blev det som ett hörn på varje sida av däcket.
Så nar jag la ner hojen så körde jag på hörnen, vilket resulterade i två stycken oförberädda feta sladdar. Såg säkert jävligt fett ut för dom som körde bakom men närmare en "nära döden upplevelse" har jag aldrig varit...
Åkte raka vägen till närmsta gummiverkstad och satte på rätt däck..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de är väll bara å klämma på ett 200 däck blir bara lite lustig profil ;)

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Du vinner absolut ingenting med ett bredare däck, oftast tvärtom. Visst kan man gå upp 10 mm utan att det gör nån större skillnad. Men med den tjejhojen får du inte med dig fler brudar hem bara för att du sätter på en fetare svål bak. :tuttar

ReRewind

What!? Yeeaaahhh!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
ZXR6 Ninja
Hehehe! Tack för alla fina svar..

Nu när det ändå är dax för däckbyte så blev jag lite nyfiken om man kunde köra 160 eller max 170, men efter vad ni skrivit så kanske jag borde hoppa den tanken.

Tack ändå!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

Nu när det ändå är dax för däckbyte så blev jag lite nyfiken om man kunde köra 160 eller max 170, men efter vad ni skrivit så kanske jag borde hoppa den tanken.

Tack ändå!

om den går in i svingen vet jag inte men jag har szr660 fälg på bygget o där sitter ett 160 däck, det funkar men ser inte bra ut,, plattar ut sig så mycket..

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r

Tack ändå!

Tvivlar inte alls på att du kan sätta dit ett 160 däck på en fälg som är avsedd för ett 150 däck, däremot tror jag inte du vinner något på det.

Har själv kört med 160 däck på min frus zzr 600, men det berodde på att jag fick tag på ett sådant billigt.

Körde även med 190 på min 600 förra året, men även där var det för att jag fick tag på billiga 190 slick så det var inte mitt förstahandsval.

Ska jag gå till gummiverkstaden och köpa så skulle jag köpa det som rekommenderas till hojen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept