Bredbandsskatt

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Snart är det skatt på att få gå utanför dörren på morgonen... :mad:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Sänk momsen till matmomsnivå (Bredband är lika viktigt som mat) och kör återstående procentsats i upphovsrätts-skatt isf...

Solid snake

Guest
Här ska jävlar i mig inte betalas nån jävla bredbandsskatt! :mad:

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Solid snake skrev:
2223054 Här ska jävlar i mig inte betalas nån jävla bredbandsskatt! :mad:
Mycket ska man hör innan öronen trillar av.
eller blir det
Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ut

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Ismannen skrev:
2223216 Ja dom drar ju skatt på det du tjänar, sedan skatt på det du handlar. Sverige är fantastiskt.
Du skattar för att kunna få lön också, sen skatt på lönen. Skatt på det du köper och slutligen skatt på om du säljer något med vinst som du redan trippelskattat för.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
morlock skrev:
2223224 Du skattar för att kunna få lön också, sen skatt på lönen. Skatt på det du köper och slutligen skatt på om du säljer något med vinst som du redan trippelskattat för.
.....sedan om du köper något för den vinst du gjort så skattar du igen.

Thundercat skrev:

Helt sjukt

Styrelseledamöter i SR: Skatt kan vara lösningen på fildelningsproblemet

Förslaget går alltså ut på att tex. min mor skall betala en skatt till tex. Madonna och Britney när hon skickar ETT MAIL TILL MIG med sin bredbandsuppkoppling ?

Solid snake

Guest
Tänk på folk som har servrar med eget material fritt för andra att tanka hem, dvs hojfilmer och sånt, kul att behöva betala skatt till artister för det, eller inte...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Om jag lägger ut foton på nätet så borde ju jag få pengar eftersom jag är upphovsman till material som går att ladda hem med sin bredbandsuppkoppling. Eller? :va

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kanske inte helt genomtänkt, men något åt det hållet vore inte så dumt. Något bör ju göras, både för konsumenten och för producentens skull. Allt här i livet kan inte vara gratis.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
McB skrev:
2224029 Kanske inte helt genomtänkt, men något åt det hållet vore inte så dumt. Något bör ju göras, både för konsumenten och för producentens skull. Allt här i livet kan inte vara gratis.

Hmmm..du kan väl inte på fullaste allvar tro att nån enda liten öring kommer hamna hos artisterna?????
Det här är ju samma sjuka idé som när alla dryga 20 "hobby"skatter infördes för en massa år sen.
:mad:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Jag betalar redan moms på min bredbandsfaktura.

Förövrigt anser jag att Reichsführer Bodström är ett stolpskott.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hehe detta förslag låter lika genomtänkt som när en Stockholmspolitiker lämnade det genialiska förslaget att man skulle begränsa alla parkeringsinfarter till 2 meters bredd eller något sånt.
Varför då? För att få bort alla SUV:ar (somliga kallar de för stadsjeepar) och då fick denna politiker några frågor ifrån Teknikensvärld (om jag inte minns fel) som hade med detta att göra (exempel: hur ska sjuktransporter kunna ta sig in? vad är en SUV? m.m.) och slutligen svarade hon något i stil med:
- Men jag är bara politiker, det är experternas uppgift att ha koll på sånt, jag lämnade detta förslag bara för att få igång en debatt. :tummenupp

Så här fungerar det inom politiken.

PS: När videon gjorde sitt intåg i Sverige var det ett par politiker som försökte att förbjuda den eftersom nu skulle folk kunna välja själva när, var och framförallt vad de ville titta på helt själva, dock lyckades det inte så bra DS.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Jupp...

Nu står det ännu mer klart att friåret kommer att användas till att packa väskorna och fly landet... skatt, på skatt, på skatt... :zpy
Jag vill fan ha lite pengar kvar oxå...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...