BREED racingställ

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Åsikter om Breed skinnställ från er som provat mottages gärna. Passform? Kvalitet? Har funderingar på att byta ut mitt numera sargade delade ställ och priset är ju onekligen förbannat bra.

http://www.breedracing.se

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kommer ut med mitt Breed-ställ till Sviestad på tisdag så kan du få klämma och känna lite... Jag är iallafall skitnöjd! :tummenupp

EDIT: Och blir det ingen träning så kan vi ju lösa det på nåt annat sätt kanske...

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Varför inte bara köpa tex ett alpinestars octane på fc-moto för 5100kr? varför chansa med säkerheten?

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Vilken designer fick för sig att sätta en örn på ryggen? :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Varför inte bara köpa tex ett alpinestars octane på fc-moto för 5100kr? varför chansa med säkerheten?

Tja, varför inte ge ett nytt SVENSKT märke chansen? Vad säger att säkerheten är sämre i det här stället då? Efter att ha kört med det så tycker jag verkligen inte att det är sämre än nåt av de mer kända märkena och lika bra som ett ställ i prisklassen 10 - 12 000 kr. Jag har dock inte kraschtestat det men jag gissar på att Macke Granstedt i Superbike Challenge har gjort det.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Jojjemensa, dom funkar fint. Mitt problem är att jag kör så sakta så att jag aldrig trillar. Så jag har inte skrapat det. Men det passar mig fint iaf.

/Erik

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Ett tips är att snacka med Jimmy Borgh, Macke eller Jorpes. De kör alla med Breed stället och vad jag vet så verkar de nöjda..

Handskarna är riktigt sköna och det är min åsikt :tummenupp

Jorpes: typiskt 1 min för långsam :D

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Jag kör med ett jag beställde från blocket i somras.. Kalasnöjd. Har dock släppt i en söm något men det gjorde mitt alpinestarställ också.. Lätt åtgärdat. Förstår inte varför detta skulle äventyra säkerheten..

Tjöp!

Borgh

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Yamaha R1 -09
jag har kört breedställ i år jag är supernöjd, det sitter kanon och skydden håller sig på plats när man kraschar :) håller bra med.
jag skulle köra breed igen om jag skulle ha nytt. sen tycker jag personligen att dom är snygga med.
Handskarna e rejäla och bra, men käns fortfarande smidiga att köra med

Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Vad ÄR Breed? Vilka står bakom? Var produceras det? osv osv
Det står inte så särskilt mycket på hemsidan...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag har klämt på dessa ställ, och både handskar och ställ känns väldigt bra i kvalitet och arbete, brorsan kör motard i ett sånt och han är oxå nöjd

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag har kört med BREED ställen i två säsonger nu, och krashat 3ggr med dom.

Fick prova det första prototypstället förra året, och den senaste versionen som jag åker med nu är den som säljs idag. Den senaste versionen har insydda skydd från KNOX, vilket ju är ett känt och bra märke...

Jag är mycket nöjd med stället. Det känns rejält och säkert, men ändå smidigt. Första prototypen hade lite andra sömmar, som lätt kunde slitas när man vurpade, men den sista varianten har kevlartrådar och flera sömmar där skinnet syts ihop, och det lär hålla.

Krashade så sent som i lördags med den nya stället, och det höll ihop riktigt bra.

Den som jag tycker är bra med BREED är att dom håller kontakten hela tiden och vill ha åsikter och synpunkter på stället. Och tar åt sig av kritiken och ändrar på stället. Därför utvecklas stället hela tiden, och det tror jag kommer att ge ett RIKTIGT bra ställ om nåt år...

Handskarna är suveräna!!!!
Alla som provat mina handskar är imponerade.

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Vad kostar hanskarna (kom inte in på återförsäljarens hemsida)?

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Fick mitt idag och jag är impad över att det känns så mjukt redan första gången man provar det.
ska väl ha ett par handskar också

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Någon som vet vad handskarna kostar? Såg ju gedigna ut.

Edit: Hittade själv, 1,195Kr hos Eracing.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy