Brev från Folksam

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Va trevligt!

Jag pröjsar knappt 2 papp för hel... men det var inte vad den här tråden handlade om........ 28år, SHIT va gammal :D

Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Va trevligt!

Jag pröjsar knappt 2 papp för hel... men det var inte vad den här tråden handlade om........ 28år, SHIT va gammal :D
JOVISST, Men vem fan vill bo i ett tält i en JÄVLA KÅKSTAD :4skrika :huvet :arsele
 

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Ort
stockholm
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Nu när ålder är på tapeten

Inget som har med det här att göra men vem är den äldsta som Ni känner till som kör Super Motard ??
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Han som åkte 520 förra året, typ stod "too old" på ryggen........ Christer nånting..... äsch, jag vet inte. Smiskar upp det mesta av oss andra som itnte e torr bakom öronen :lol
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
Han som åkte 520 förra året, typ stod "too old" på ryggen........ Christer nånting..... äsch, jag vet inte. Smiskar upp det mesta av oss andra som itnte e torr bakom öronen :lol

Christer Lundgren från Västerås, medlem i Skutskärs MS! :tummenupp
Vet inte åldern dock, men han kallar sig själv för gammal iaf...
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
Jag betalar bara 1900:- för min Husa 650 -04 på if.
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....


Känner du till "Bilsport & mc försäkringar", tror de heter så :va . Ligger i växjö vet jag. Hos dom pröjsar jag typ 1800 helåret, halvförsäkrat... Kan ju va kul att lägga pengarna på annat, bensin eller nåt.. :fyllisar
 

Jesperponken

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg 650SM -04 Nu med enduro fälgar på!
För att ha en försäkring hos "Bilsport & mc försäkringar" måste du fyllt 24 år och haft mc kort oavbrutet i fem år, för att få ha det. Kan vara bra att veta. Jobbigt för dom som inte gjort detta! :mad: Eller har jag fel på den saken?

/Jeppe
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Jesperponken skrev:
För att ha en försäkring hos "Bilsport & mc försäkringar" måste du fyllt 24 år och haft mc kort oavbrutet i fem år, för att få ha det. Kan vara bra att veta. Jobbigt för dom som inte gjort detta! :mad: Eller har jag fel på den saken?

/Jeppe

24år så sant. Däremot behöver man inte haft mc-kort i 5 år. I sådant fall lyckades jag jä :rofl kligt fint med att slinka igenom systemet :rofl Åldern var väl inga problem för gubben som trådade iaf :D
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Jag fick nya papper från Bilsport & MC förra veckan och det stod att dom har varit tvungna att höja premien för dom flesta, men ja klara mig. samma pris som förra året.
2794:- helförsäkring/helår, är 25 men fyller 26 i april. Jag hade inte haft körkortet i 5år när ja teckna där.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Rat skrev:
Känner du till "Bilsport & mc försäkringar", tror de heter så :va . Ligger i växjö vet jag. Hos dom pröjsar jag typ 1800 helåret, halvförsäkrat... Kan ju va kul att lägga pengarna på annat, bensin eller nåt.. :fyllisar
Jorå såklart. Hade gamla husan där men när jag tecknade på den nya var Folksam det billigaste för mig. Kanske skulle kollat med dem innan huvudförfallodagen.... Skit samma förresten, har så jävla mkt andra försäkringar så de hundringarna jag kunde tjänat där äts blixtfort upp nån annan stans.


@Wheelielover: Det låter ju jäkligt bra. Grattis som fanken. Götet lär ju vara dyrare än Örebro. Eller kanske samma zon förresten. Vad vet jag...


@Ebbe + Heda :arsele :4skrika :huvet Menade att kåkstadsGäfle är fördelaktigare zon, pappskalle.
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
försäkrade min idag. Tänkte först kolla lite annat så jag lyfte luren till Trygg Hansa. De ville ha 14.000:-/helår!!! haft kortet sen -99 och är 26 år.
FÖROLÄMPLING! De kan ju för fanken slopa hela mc konceptet. vad är risken att man blir 120 år och bor i riksgränsen med 2 körbara månader om året??
Nä, antingen eller!

Sen ringde jag länsförsäkringar 2417:- helår halvförs. 4123:- helförs. fast den är e-reggad ; )

Mycket bättre!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ebbe skrev:
Jag förstod iaf om det är nån tröst!?!?! Heda var säkert trött eller nått... :tomten
Och tro't eller ej men jag förstod att du förstod, sen att Heda inte förstod förstod jag oxå. Min förklaring kanske blev svår att förstå. Förstår du? Skulle ha separerat svaren åt er.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top