Brev till SVEMO

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är riktigt synd att Svemo, som ändå skall verka för sportens skull, gör på detta sätt.
Och stora frågan är väl varför de gör så...?

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
Är mycket förvånad att SRIFs beslut inte har dragit mer kommentarer här.

Förutom alla suveräna individuella förarprestationer under åren så är nog det här den största nyheten inom svensk dragbike-racing någonsin.

I övrigt så har även TDRK tagit samma beslut som SRIF när det gäller Tallhed Bike Open på Orsa/Tallhed, den tävlingen körs inte heller under SVEMOs sanktion.

SVEMO är alltså inte delaktig i någon av all-dragbike-tävlingarna i sverige i år, grundproblemet är SVEMOs avsaknad av pro-aktiv kommunikation med sina medlemsklubbar.

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt

Förutom alla suveräna individuella förarprestationer under åren så är nog det här den största nyheten inom svensk dragbike-racing någonsin.

I övrigt så har även TDRK tagit samma beslut som SRIF när det gäller Tallhed Bike Open på Orsa/Tallhed, den tävlingen körs inte heller under SVEMOs sanktion.

SVEMO är alltså inte delaktig i någon av all-dragbike-tävlingarna i sverige i år, grundproblemet är SVEMOs avsaknad av pro-aktiv kommunikation med sina medlemsklubbar.

Man känner sig lite mållös.
Jag misstänker att man inte fått något svar från SVEMO ?

Jag hänger inte riktigt med i svängarna, men som jag uppfattar det så verkar det som SVEMO kör ett eget rejs helt utan några tentakler utanför sina egna väggar som pejlar opinionen bland förarna.
Själv kör jag bara när det finns tid och har inte möjlighet att ladda stort och köra ett sm eller så vilket gör att man inte vill lägga sig i så mycket, men det hela verkar ju inte gynna de aktiva.

För övrigt så är det verkligen trist att man inte hänger på All-dragbike-tävlingarna som jag tror kan få många att prova på att köra med en prisvänlig engångslicens.
Tyckte själv att Bikeweekend alltid var en hit och tror att många testade där som aldrig hade gjort det annars, och nog lär några fått blodad tand och gått vidare ? Annars är ju inte tillväxten direkt imponerande - det känns som merparten är +35 .............

Lycka till i kampen mot det egna förbundet :confused:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Många som kör utanför Svemo nu.

Någon som vet varför det har blivit så här ?
Finns det någon motsättning mellan Svemos Dragracing sektion och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?

Edit: Specifierade syftandet på Svemo lite

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Många som kör utanför Svemo nu.

Någon som vet varför det har blivit så här ?
Finns det någon motsättning mellan Svemo och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?
Som sektionsmedlem i en av grensektionerna (gissa vilken ;)) blir jag lite ledsen att läsa sånt här. Om nån av sektionerna gjort nåt galet (vet inget alls om aktuell fråga) så tala helst om bara den sektionen isf :)
Det blir så lätt att en liten dålighet drabbar oss alla.
Nu vet jag att detta är DR-forumet och att de flesta säkert fattar men iaf...

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
Finns det någon motsättning mellan Svemo och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?
Det finns väl lika många åsikter runt den biten som det finns licenstagare och personal på SVEMO, men som jag ser det efter att ha försökt jobba för SVEMO dragbikeracing under många år så är det du skriver både fråga och svar. Det andra leder till det första.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA