Bridgestone S20

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har aldrig åkt på Bridgestone förut men fick syn på deras nya modell efter BT-016 PRO som heter S20, hittade kanon bra pris på mynetmoto 120/70 och 180/55 blev 2400~kr så jag beställde ett set.
åker för tillfället på Metzeler M3 sportec men ville ha lite vassare.

är det någon här som har provat Bridgestone s20?
img_battlax_s20.jpg
 
Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
bump!

ingen med en ny GSX-R1000 L2 eller CBR1000RR-12? s20 sitter orginal på dessa hojar.

ska jag bli först här att prova dom?
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Ni som har kört med bt-016 pro, hur är det däcket då?

s20 är inte samma däck men borde ändå ha likheter eftersom det är efterträdaren till bt-016pro.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Orginal BT016 som satt på min GSXR750k8 fungerade bra i torrt men var direkt lömska i vått. Inga däck jag kan rekommendera. Både Michelin och Dunlops motsvarigheter har varit bättre dvs lika bra eller bättre i torrt men betydligt bättre i vått. Även livslängden har varit bättre än orginalets 600 mil.
 

Edvinzzon

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Cbr 1000 RR 2008 banhoj
Någon som vet vilket tryck s20 däcket skall ha . Samt om det behövs sänkas på bana
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
dom som sitter orginal på hojarna och köper billigt på nätet är inte dom samma som man köper i severige, allt detta provades ut i england, tråkigt men sant, så köp dessa i sverige
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Körde med bt016 pro (pro= mer silica = bättre i vått)
Kör nu med s20.

Ärligt talat så märker jag ingen större skillnad, kör väl för mesigt för det, men kan säga att dom blir inte lika varma som andra däck min kompisar kör med, iaf med min körstil, och dom går att köra 'relativt' fort med i regn..

Nackdelen, dom tar slut fort ^^ Annars är jag nöjd med mina!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
hann inte åka så mycket på s20 innan hojen byttes in. på min gsr sitter bt016 pro från fabrik och jag märker ingen större skillnad från s20 till pro men kanske märks senare på livslängd. men överlag så känns både pro och s20 som pålitliga
 

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Jag kör en Daytona 675 med S20 och de är helt fantastiska tycker jag! På gata har jag 2,35 bar i backdäcket men
på bana fick jag gå ner till 1,8 bar. De får snabbt upp värmen och känns mycket pålitliga även vid kallt underlag. Jag har ännu inte testat dem i vått men de har fått bra kritik även där. Slitaget på framdäcket såg bra ut utan att jag behövde sänka trycket.

Det enda negativa är att de slits relativt mycket vid bankörning men man kan väl inte få allt antar jag......
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Bridgestone säger 2.3 fram och 2.1 bak som kalltryck för S20 på bana. Det man skulle vara uppmärksam på är att varmtryck bak inte överstiger 2.5, 2.6.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Av 6 däck vann de testet i senaste Motorrad:

Plats i testet - 1 bäst, 6 sämst:

Bana:2
Landsväg (nytt): 2
Landsväg (400 mil): 2
Vått väglag: 1
Slitage: 6
Total:t 1
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kört två omgångar Metzeler M5 som jag var väldigt nöjd med - de satt på original från fabrik på hojen. Senaste uppsättningen höll dessutom nästan 1000 mil - inte så tokigt för ett sportdäck. När det var dags att byta denna gången blev jag rekommenderad att välja Bridgestone S20 istället. De skulle vara bättre och var dessutom betydligt billigare. Dessutom vann de ju Motorrads test, där M5:eek:rna placerade sig betydligt sämre. Nackdelen är väl att jag inte kan räkna med att S20 håller lika länge som Metzelerdäcken.

Har bara kört knappt 100 mil på gata med S20 än så länge, men jag är nöjd så här långt. Märker ingen större skillnad mot M5:eek:rna, vilket är ett gott betyg. Om ett par veckor skall jag testa dem på bana...
 

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Kör med s20 på min och är nöjd än så länge.
Gått lite landsväg å lite bana,fungerar bra på båda..
Passa trycket bara,de får inte gå över 2,6 i varmtryck då slits de väldigt fort.
 

lundberg-1992

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2012
Ort
Huddinge
Hoj
Honda cbr600rr
Har kört med s20 i år, 5 bandagar och några kortare repor på gata. på gatan är det ett riktigt bra däck, har en tendens att överhettas på bana, jag har kört med 1,8 - 1,9 bak 2,0 - 2,1 fram kalltryck, det har hjälpt en del. Bra däck för gata. Okej på bana. :brinnerup
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kört ca 10 bandagar i år på S20 och är mycket nöjd. Har kalltryck 2.5 bak på min CBR 1000 -09
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top