brobizz

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
hur fan gör man???
tänkte köra till danmark över bron. förut hade man ett kort man visade i luckan när man skulle över med mc. men det kortet finns ju inte längre, nu har man bara bizzen.
kan man bara ha bizzen i fickan ? vill ju inte sätta den på mc,n om den ramlar av
dom där sugkopper är ju inte dom bästa + det kan ju regna
så hur gör man för att köra över bron på mc med bizz
kundservice ger bara några olika luddiga svar när man frågar

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
hur fan gör man???
tänkte köra till danmark över bron. förut hade man ett kort man visade i luckan när man skulle över med mc. men det kortet finns ju inte längre, nu har man bara bizzen.
kan man bara ha bizzen i fickan ? vill ju inte sätta den på mc,n om den ramlar av
dom där sugkopper är ju inte dom bästa + det kan ju regna
så hur gör man för att köra över bron på mc med bizz
kundservice ger bara några olika luddiga svar när man frågar
Det funkar att ha den i fickan men du kan behöva hålla upp den vid bommen.

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
För 4 år sedan när jag tog hojen till Danmark så registrerade jag mitt reg-nummer på kompisens brobizz, då skulle det bara vara att köra över då dom läser av reg-nummer. Men för säkerhets skull så skrev jag ut en lapp från deras hemsida som min "biljett", körde via vanlig lucka där jag visade upp lappen. Sedan var det bara att köra vidare. Men om det fungerar på samma sätt nu vet jag inte.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Registrera ditt regnr på ditt konto hos Öresundsbron, sen kör du i den lanen. Funkar sällan med själva avläsningen, men då kommer personal och öppnar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Brobizztranspondern fungerar lika bra i fickan som inne i bilen, nackdelen är väl att du inte ser om den blinkar till och blir avläst, om det spelar någon roll

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte en aning, kanske det är det.
"En enkel kontantbiljett kostar 540 SEK (2022) för en vanlig personbil i betalstation och kan köpas online för 495 SEK. Med ett så kallat Bropass (årsavgift 440 SEK) kostar resan över bron 235 SEK för en enkel resa.23 mars 2022"

Har man redan en brobizz så är det klart värt det att använda den.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
"En enkel kontantbiljett kostar 540 SEK (2022) för en vanlig personbil i betalstation och kan köpas online för 495 SEK. Med ett så kallat Bropass (årsavgift 440 SEK) kostar resan över bron 235 SEK för en enkel resa.23 mars 2022"

Ja, kör man bil så lönar sig brobizzen redan efter en överfart ToR. Årsavgiften är dock samma för mc så behövs väl två överfarter innan den lönar sig för MC.

precis som doolar så reggade jag mitt regnr i kontot för bizzen och tog det den vägen. Oftast funkar skanningen dåligt för mc då, som sagt, men finns det i systemet så räcker det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Måste vara gammal info. Har kört över bron med både bil och mc denna månaden. 665kr för bilen och 355kr för mc. Eller så har jag blivit lurad.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lite lustigt också att man kan ta ett pendlarpass, där dom första 17 resorna kostar 250:-st, sedan kostar resa 18-50 60:-/st, men resa 51 och uppåt kostar 250:-/st igen?

Hur tänkte man där?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Lite lustigt också att man kan ta ett pendlarpass, där dom första 17 resorna kostar 250:-st, sedan kostar resa 18-50 60:-/st, men resa 51 och uppåt kostar 250:-/st igen?

Hur tänkte man där?
Logik??? Måste vara någon statlig kontrollgrej för att svenska medborgare inte ska drabbas av alkoholism, talfel och John Silver-lunga.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år