Broms och kurvtagninskurs?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Jag har ryktesvägen snappat upp att det går kurser kallade "broms och kurvtagningskurs", där det är tänkt att ja ska kunna lära mig att svänga :tungan

Var hittar jag mer info om detta? Helst vill jag ha nånting i närheten av Stockholm, och det ska vara seriösa och bra utbildare. Kan man hoppas på att man lär sig tillräckligt för att börja köra lite bana? Det är inte RR jag har i tankarna utan mest köra lite bana för att det är kul.

Så jag är tacksam för lite länkar och priser osv..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
En körskola tror jag skulle passa dig perfekt! :tungan
Eller en bankurs kanske?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
yonsson skrev:
En körskola tror jag skulle passa dig perfekt! :tungan
Eller en bankurs kanske?
Var hittar man bankurserna då? Körskola är ju inte så aktuellt, där lär man sig ju bara att åka i trafiken (kan redan, tagit en del lektioner samt kortet i sommras)

Vill lära mig ta kurvor och bromsa effektivt och rätt och bra osv osv..

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
scud skrev:
Jag har ryktesvägen snappat upp att det går kurser kallade "broms och kurvtagningskurs", där det är tänkt att ja ska kunna lära mig att svänga :tungan

Var hittar jag mer info om detta? Helst vill jag ha nånting i närheten av Stockholm, och det ska vara seriösa och bra utbildare. Kan man hoppas på att man lär sig tillräckligt för att börja köra lite bana? Det är inte RR jag har i tankarna utan mest köra lite bana för att det är kul.

Så jag är tacksam för lite länkar och priser osv..

Bor du i stockholmstrakten kan http://www.smcstockholm.se/ vara en bra borjan, titta under "Kurser".

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
lite enklare, billigare och närmare variant är Rörken som med fördel kan diskuteras i Uppsaladelen av forumet.

Kör både och om du har råd och tid, roligare och nyttigare aktivitet får man leta efter :tummenupp

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Josef skrev:
lite enklare, billigare och närmare variant är Rörken som med fördel kan diskuteras i Uppsaladelen av forumet.

Kör både och om du har råd och tid, roligare och nyttigare aktivitet får man leta efter :tummenupp
Hmm, det där ser ju lite kul ut.. inte så fasligt långt bort heller. Men av sidan framgick inte mycket. Det körs varje måndag kväll.. Men vad kostar det? måste man betala för hela säsongen eller kan man åka dit nångång ibland?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Som sagt det finns info och gott om folk som gärna svarar på frågor i uppsaladelen men i korthet:
100 spänn för en kväll (går att fixa årskort om det visar sig att man vill åka ofta)
Kom när du vill, ingen föranmälan men platserna kan ta slut så var i tid om du inte bara vill komma ner och kika lite första gången.
Välkommen!

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
RoLLER skrev:
Jag är med läm (en stor sådan). Vill hon (rörken i ditt fall) så e det bara att öka på takten.

Tror seriöst att jag ska överväga att läsa igenom vad jag skrivit innan jag trycker på "Skicka Svar" i framtiden :banana

Om någon har ett seriöst svar så är det välkommet :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Nej, inget krav på att vara med läm

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
om man är utan läm da? :banana

jag ska iallafall åka dit o kika nån kväll.. så vet man ju hur de går till, ser de kul ut ska ja spöa skiten ur alla på banan gånger efter :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...