Broms skiva fram hva?

Jorekore

/Jocke
Gick med
31 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Husky 570rr -03 Honda cb125 -77 med sportdyna
Vars hittar jag en oborrad skiva fram till huskyn ?
Funderar även vars gaserna tar vägen, slitsar man broms klossarna eller? tycker de borde bli jätte varmt och överhettade bromsar..

I sverige ser man ju att alla kör med oborrad skiva, men har sett många av dom stora i amerikat kör med borrad tex mcgrath :confused: så vad ska jag köra med??

Sitter brembo grejer på min hoj och pumpen fram har fått sej en smäll av förra ägarn, handtaget faller in i handskyddet.. nån som vet ifall man kan renovera pumpen för jag gissar att den inte är alldeles gratis.

/Jocke
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Jorekore skrev:
Sitter brembo grejer på min hoj och pumpen fram har fått sej en smäll av förra ägarn, handtaget faller in i handskyddet.. nån som vet ifall man kan renovera pumpen för jag gissar att den inte är alldeles gratis.

/Jocke

du kanske ska ta o felsöka lite bättre än "hantaget faller in mot styret"..

oborrade=Beringer
borrade=flesta andra märken

skillnad?=mest psykologiska..
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Så länge du har orginalskivan kvar på & denna inte har blivit skev av någon anledning finns det ju ingen anledning att byta. Det är bra grejer som sitter på.

Menar du att handtaget krökts så det tar i handtagsskyddet? Köpa nytt handtag isf kanske?
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Jorekore skrev:
Vars hittar jag en oborrad skiva fram till huskyn ?
Funderar även vars gaserna tar vägen, slitsar man broms klossarna eller? tycker de borde bli jätte varmt och överhettade bromsar..

I sverige ser man ju att alla kör med oborrad skiva, men har sett många av dom stora i amerikat kör med borrad tex mcgrath :confused: så vad ska jag köra med??

Sitter brembo grejer på min hoj och pumpen fram har fått sej en smäll av förra ägarn, handtaget faller in i handskyddet.. nån som vet ifall man kan renovera pumpen för jag gissar att den inte är alldeles gratis.

/Jocke

Har några skivor till den mindre bromsen liggandes, nya o oanvända.

Då vet du :)
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Jorekore skrev:
Vars hittar jag en oborrad skiva fram till huskyn ?
Funderar även vars gaserna tar vägen, slitsar man broms klossarna eller? tycker de borde bli jätte varmt och överhettade bromsar..

I sverige ser man ju att alla kör med oborrad skiva, men har sett många av dom stora i amerikat kör med borrad tex mcgrath :confused: så vad ska jag köra med??
/Jocke

Största anledningen är nog slitaget! T.ex. nyare Braking Wave-skivorna på Husa/KTM sliter ut beläggen på en tredjedel av tiden som Beringer-skivan klarar.

/Dave
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
David P. skrev:
Största anledningen är nog slitaget! T.ex. nyare Braking Wave-skivorna på Husa/KTM sliter ut beläggen på en tredjedel av tiden som Beringer-skivan klarar.

/Dave
Japp, håller med dig. 05ans belägg tog slut på tre timmars körning. Bytte till 04ans släta bromsskiva som är lika bra. Problemet löst, beläggen håller till och med bättre än tre ggr så länge.

Edit, läste inte så noga och trodde att det var Husaberg, men såg att det var kusinen Husky.
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
RaceMe skrev:
Japp, håller med dig. 05ans belägg tog slut på tre timmars körning. Bytte till 04ans släta bromsskiva som är lika bra. Problemet löst, beläggen håller till och med bättre än tre ggr så länge.

Fast nu pratar ni väl Wave-skiva? ...och inte en borrad.
Har aldrig upplevt att brembo-skivan skulle äta onormalt mkt belägg.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top