Bromsbelägg

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har säker vart uppe flera gånger tidigare och har sökt men inget vettigt funnit :)

Vad kör ni med och vart köper ni era bromsbelägg?

Har kört och kör med Brembos RC belägg och är helnöjd med dessa på allt utom pris och livslängd... Förslag på belägg och plats att köpa ifrån?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Galfer 1375, grevens, snabbt och enkelt och finns på banan när det är race. :) Jag får ut bra med dagar på dom, tror jag bytte en gång förra året.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Håller med. Galfers vita är jag väldigt nöjd med. Kan du tänka dig att byta belägg beroende på omständigheter och är villig att betala dubbelt så mycket så finns Galfers Racebelägg.

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Hittar inga galfer till Daytona på grevens sida men kontaktar dom under veckan för att se vad som finns. Zcoo finns till min 675 men var faktiskt dyrare än brembos. Antar att priset var för en skiva. Men håller dom bättre så kan det vara ett alternativ helt klart.

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Hoj
Jättegammal R6
Själv kör jag med Lucas sintrade och är nöjd, liksom min mycket erfarne och kunnige kompis Bengt. Bra feedback och förutsägbarhet i inbromsningarna.
Livslängden är lång för mig fastän jag nästan uteslutande kör bana, fast jag kör nog inte lika hårt som en del andra i tråden.

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Vet inte mycket om Brembo annat än att junior är sjukt nöjd med originalmonterade Brembo på vår MV AGUSTA, där har vi inte provat Zcoo ännu, men de lär åka på nu på Assen. Ebay finns ju alltid, där köpte jag senast och www.carpimoto.it är bra. De har även Brembo.

QUOTE=racermasen;6019131]Hittar inga galfer till Daytona på grevens sida men kontaktar dom under veckan för att se vad som finns. Zcoo finns till min 675 men var faktiskt dyrare än brembos. Antar att priset var för en skiva. Men håller dom bättre så kan det vara ett alternativ helt klart.[/QUOTE]

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Jag har testat Lucas sintrade, bra bett men urusel livslängd (250 mil)

Själv kör jag med Lucas sintrade och är nöjd, liksom min mycket erfarne och kunnige kompis Bengt. Bra feedback och förutsägbarhet i inbromsningarna.
Livslängden är lång för mig fastän jag nästan uteslutande kör bana, fast jag kör nog inte lika hårt som en del andra i tråden.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Okej... med Brembo RC var det väldigt viktigt med inkörning enligt instruktion... trodde det var så med Galfer 1375 också? Man hör och läser lite olika, somliga säger att det inte spelar roll och bara är att bomba direkt medan andra bestämt hävdar att man måste bygga värme successivt för att "smeta av" bromsbeläggning på skivan och förhindra "glazing"?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Okej... med Brembo RC var det väldigt viktigt med inkörning enligt instruktion... trodde det var så med Galfer 1375 också? Man hör och läser lite olika, somliga säger att det inte spelar roll och bara är att bomba direkt medan andra bestämt hävdar att man måste bygga värme successivt för att "smeta av" bromsbeläggning på skivan och förhindra "glazing"?

Att med nya bromspads och risiga skivor rulla ut på Anderstorp och bomba ner för rakan och första gången du pressar handtaget är fantombromsning från 270km/h. Kanske inte riktigt lämpligt och detta är vad tillverkarna friskriver sig ifrån när de rekommenderar inkörning....

Men drar du ut och kör 2 uppvärmningsvarv och bromsar normalt så får du inga glasningsproblem. Viktigare än inkörning är att man håller sina skivor rengjorda och flytande.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping