bromsljus på hjälmen ?!?!

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Nej, visserligen är mycket olagligt i Sverige, men riktigt så långt sträcker inte sig Svea Rikes Lag (ännu...).

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Det borde vara olagligt eftersom det inte ens är tillåtet att lacka om sin egen hjälm eftersom det "Komprimerar hjälmens säkerhet".

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det borde vara olagligt eftersom det inte ens är tillåtet att lacka om sin egen hjälm eftersom det "Komprimerar hjälmens säkerhet".
Nej, det borde det inte. Meningslösa lagar som ändå ingen följer har vi redan i överflöd. Jag tycker att skattepengarna kan gå till viktigare brottsbekämpning och rättegångar än att låta polisen jaga hjälmbärare som "förbättrar säkerheten bakåt" med bromsljus klistrade på hjälmen.
På vilket sätt "komprimeras hjälmens säkerhet" om man lackerar om sin redan lackerade hjälm?

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Men den lagen e så jävra sleden, det var de gamla hjälmarna förr som inte tålde att mixtras med, på de nya gör det inget... men lagen är ju lagen tyvärr.. :mad:

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Nej, det borde det inte. Meningslösa lagar som ändå ingen följer har vi redan i överflöd. Jag tycker att skattepengarna kan gå till viktigare brottsbekämpning och rättegångar än att låta polisen jaga hjälmbärare som "förbättrar säkerheten bakåt" med bromsljus klistrade på hjälmen.
På vilket sätt "komprimeras hjälmens säkerhet" om man lackerar om sin redan lackerade hjälm?

Menar inte att jag tycker att det är bra. Det jag menar är att i frågan om det är tillåtet eller inte så är ju logiken att det antagligen är olagligt eftersom det är olagligt att lacka om hjälmen. Hur säkerheten komprimeras har jag ingen jävla aning om, det enda jag vet är att lagen är sån. Förde alltså inte fram en åsikt utan bara lade fram vad jag anser vara logisk fakta.

Min åsikt är att det är en onödigt dum lag. En hjälm borde få lackas om, sen att man har bromsljus på hjälmen är jag väl lite skeptisk till. För att vid en marksyning kanske det inte är tiptop med några lysen på hjälmen. Men är inte så insatt i ämnet angående bromsljus på hjälmen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy