Bromsskivlås

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Efter att mestadels ha haft mina tidigare hojar olåsta har jag nyligen införskaffat mitt första bromsskivlås. ...som jag tyvärr redan råkat åka iväg 2 gånger med utan att låsa upp, en gång på varje skiva fram.

Är det verkligen värt risken att få sina bromsar förstörda och i värsta fall även cykeln tippad (ifall styrutslaget är fullt när det händer) bara för att tjäna in 3000 spänn i självrisk vid stöld??

/Martin

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
de flesta FB:en kräver extralås och det är inte bara 3000 kr i självrisk utan i värsta fall får du vänta halva säsongen på en ny hoj :(
Om du inte kommer ihåg låset kan du ju använda dig av den lilla plastpluppen du fick som du ska sätta över tändningen eller så har jag sett att det finns kardbord bitar som man kan dra över broms/kopling och handtaget för att kommaihåg låset :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sant... räknade helt kallt med att jag skulle komma ihåg det. Till mitt lås följer en liten miniväska som träs över ett av handtagen.

Jag är förvånad förresten över att skivorna och bromsoken klarat sig oskadda efter ett tvärstopp med 300 kilos kraft. Det borde ju bli ett djävulskt moment från navet sett.

/Martin

ps. på mitt försäkrinsbolag (bilsport & MC) ligger självrisken på 2 respektive 5 tusen beroende på om man har "godkänt stöldskydd"

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
berggren_martin skrev:
Sant... räknade helt kallt med att jag skulle komma ihåg det. Till mitt lås följer en liten miniväska som träs över ett av handtagen.

Jag är förvånad förresten över att skivorna och bromsoken klarat sig oskadda efter ett tvärstopp med 300 kilos kraft. Det borde ju bli ett djävulskt moment från navet sett.

/Martin

ps. på mitt försäkrinsbolag (bilsport & MC) ligger självrisken på 2 respektive 5 tusen beroende på om man har "godkänt stöldskydd"
Jag hade någon idiot som försökte sno hojjen förra veckan:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?threadid=6373
och jag tror att det var SB:en som räddade mig så på med den :tummenupp

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
berggren_martin skrev:
Jag lägger min skivbromslås väska över tändningslåset :fakta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...