Brottsvåg i Nacka

henfa

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
Morss.
Hämtade mcn från verkstan för en vecka sedan där den varit inne precis hela sommaren för sönderbrutet tändningslås. I natt slog ligan till igen mot mitt garage i Järla sjö där de sabbade varenda hoj. En hoj var totalkvaddad, upp och ner, och båda hjulen var borta (frågan är vad man får för ett par mchjul på svarta marknaden...). Mitt tändningslås blev sönderbrutet igen hur som helst. Är det någon annan som fått sin mc kvaddad eller stulen i Nacka nyligen? Det här verkar vara mer än ett pojkstreck. Polisen verkar inte vara det minsta att räkna med, jag blir alldeles matt :gnissla
 

Cludden

Ny medlem
Gick med
17 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
11, Kawasaki Z1000
Vi har haft problem förra veckan i Hammarby-Sjöstad. Flera mopeder stulna och några misslyckade försök. Min MC som stod precis bredvid var dock orörd. *puh*
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
jag hoppas på att någon en vacker dag får tag på ett gäng "sånt här folk" och skickar dem till svarta marknaden upp och ner vända. då kanske dem jävlarna lugnar ner sig ett tag
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Vi har haft problem förra veckan i Hammarby-Sjöstad. Flera mopeder stulna och några misslyckade försök. Min MC som stod precis bredvid var dock orörd. *puh*
Alltid samma problem, varje år..
Problem när skolorna slutar och "man inge har att jöra, asså"..
Problem när man återvänder hem till stan innan skolorna börjar.. man ju inge att göra lissom...
OT: vi har haft en lånehund en tid. En med tydlig "vaktinstinkt" En natt blev hunden alldeles kollrig och börjad skälla som. :gnissla..
Jag orkade inte lyfta mig ur slafen..
På morgonen befanns min airbag vara stulen..
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Men lugn killar och tjejer! "Men de har ju ingen lokal" Jag har varit skonad dock, delar garage med en annan (barnfamilj) sen har man ju 4 st lås de behöver passera innan dem kan få ut hojen. Känns som om larmet har gått redan och om jag är hemma så kommer de få sig en jobbig stund.

Sen kan man väl binda fast dem i pungen och dra dem bakom bilen till polisstationen i Nacka, sen sprider sig nog budskapet och jag kommer antagligen få ha mina prylar i fred i fortsättningen ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Stöldförsäkringen sporthoj.com. Rör hojen och 200 förbannade sporthojare dyker upp med slagträ. :D
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Stöldförsäkringen sporthoj.com. Rör hojen och 200 förbannade sporthojare dyker upp med slagträ. :D

Nej nej, så funkar det inte på SH. Rör hojen och 200 socialt missanpassade sporthojare spyr ut sin vrede bakom tangentbordet. Känns ganska ofarligt om du frågar mig ;)

(ps, gäller inte wonderwizard)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej nej, så funkar det inte på SH. Rör hojen och 200 socialt missanpassade sporthojare spyr ut sin vrede bakom tangentbordet. Känns ganska ofarligt om du frågar mig ;)

(ps, gäller inte wonderwizard)
Haha, det är ju förvisso sant. :D
HAde däremot varit lite skoj om något det jag skrev hade hänt. Misstänker att sporthojar genast hade blivit mindre stöldbegärliga.
 

sportbike

Guest
Förra lördagen var det nån som fjuttade på fem hojar på en mc-parkering på söder, bara sotrester kvar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top