Bruna högtalarstativ i trä

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Är det nån som vet var man kan få tag på sådana?
Finns ett par billiga i Falkenberg men de saknar topp- och botten plattor. Dom kan man alltid tillverkar men det vore bekvämt om det redan var monterade.

Höjden bör vara över 85 cm. Bruna ska dom vara gärna, ljusbruna då de passar med centern och bak- och framhögtalarna.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Har hittat två par på 87 cm men utan topp- och bottenplatta. Dessa får jag bygga själv. Är det nån som vet var man kan måttbeställa, såga och fasa centimetertjocka träskivor? Optimera?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Men innan jag löst det måste denna kopplas in så jag åtminstone får ljud i fronthögtalarna. Var fan köper man en hederlig gammal summer??

Den 15 år gamla Andersson-förstärkaren dundrar bra men det kan bli lite rörigt att koppla in skiten. Den har dock optiska in- och utgångar och det är ju lite intressant.

2vv1j81.jpg

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ser ut som om högtalarna kommer från Falkenberg. Är det Proson Reality 10 med kevlarelement eller nåt sånt? Dom dunkar på ganska bra men det kanske inte är det mest destinkta ljudet man kan få för pengar.

Jag skall genast ut i garaget och kolla så du inte har vait och stulit mina.

Jag har två hemmabyggda och egendesignade tunga högtalarstativ. Fot i betong som är klarlackad. Tjockt rör i aluminium (gissar på diameter 80-90mm). Kablarna dras inne i röret. Platta upptill i oljad massiv bok men den kan enkelt bytas ut mot valfritt träslag. Höjd 85-90cm skulle jag tro. Har haft dom till ca 40cm höga bakhögtalare.

Jävligt coola och ganska industriellt avskalat med betong/aluminium/trä. Man är garanterat ensam om dom. Mycket prisvärda....

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ser ut som om högtalarna kommer från Falkenberg. Är det Proson Reality 10 med kevlarelement eller nåt sånt? Dom dunkar på ganska bra men det kanske inte är det mest destinkta ljudet man kan få för pengar.

Jag skall genast ut i garaget och kolla så du inte har vait och stulit mina.

Jag har två hemmabyggda och egendesignade tunga högtalarstativ. Fot i betong som är klarlackad. Tjockt rör i aluminium (gissar på diameter 80-90mm). Kablarna dras inne i röret. Platta upptill i oljad massiv bok men den kan enkelt bytas ut mot valfritt träslag. Höjd 85-90cm skulle jag tro. Har haft dom till ca 40cm höga bakhögtalare.

Jävligt coola och ganska industriellt avskalat med betong/aluminium/trä. Man är garanterat ensam om dom. Mycket prisvärda....

Fronthögtalarna vet jag inte var dom kommer ifrån, jag har ärvt dom, precis som med centern och R2:an. Däremot köpte jag Proson-stativ till bakhögtalarna. Stabila grejjer som måste hålla tunga bakhögtalare.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick ihop allt under helgen men en liten olycka skedde. Jag råkade tappa den 25 kg tunga förstärkaren i golvet från en och en halv meters höjd. Den landade på parkettgolvet med ett brak och ett jack i golvet som resultat. Var rädd att hela projektet skulle stoppas.

Men när jag kopplade in kablarna som slitits loss i farten funkade den igen. Den blev lite bucklig men vilket satans ljud det blir. Man kan inte vara sovrummet om man höjer volymen för mycket. Basen jobbar på bra och alla högtalarna funkar klockrent. Nu ska jag bara bygga ihop de bakre högtalarstativen.

Nyheter
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S