Brutale
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 7 Oct 2014
- Ort
- Lidköping
- Hoj
- Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja jag får väl rätta mig efter förnuftet och starta en tråd här istället för att harva på i min Open600 tråd där jag hållt till mesta tiden.
Varför en Bobber då ?
Har flera orsaker och ursäkter till det, men dom tyngre är att jag inte orkar, vill eller har råd att harva på i Open600 med min "otur" år efter år.
Jag vill göra något kreativt i garaget som varje vinter dom sista 35 åren och jag vill åka lite hoj på vägen igen då det nästa sommar stundar övningskörning med dottern.
Senast jag åkte något på allmän väg var egentligen hösten 2017 om man bortser från att jag åkte några meter fram och tillbaka med enduron.
Då sista motorraset på R6an inte är klart & betalt ännu så vill jag bara ha något billig att åka/bygga på helt enkelt.
Så det blev en Dragstar 650 -01 med 2850mil på mätaren, men hade hellre vilat ha en 1100 för dom ser lite estetiskt bättre ut med dubbla bromsskivor fram, effekten skiter jag i då jag bara vill sladda fram och tillbaka till jobbet förutom övningskörningen då.
Så då är tråden startad och jag har ju en förskräcklig Utube kanal där jag tidigare delat massa babbel från garaget... men länk kommer senare till del 1.
Varför en Bobber då ?
Har flera orsaker och ursäkter till det, men dom tyngre är att jag inte orkar, vill eller har råd att harva på i Open600 med min "otur" år efter år.
Jag vill göra något kreativt i garaget som varje vinter dom sista 35 åren och jag vill åka lite hoj på vägen igen då det nästa sommar stundar övningskörning med dottern.
Senast jag åkte något på allmän väg var egentligen hösten 2017 om man bortser från att jag åkte några meter fram och tillbaka med enduron.
Då sista motorraset på R6an inte är klart & betalt ännu så vill jag bara ha något billig att åka/bygga på helt enkelt.
Så det blev en Dragstar 650 -01 med 2850mil på mätaren, men hade hellre vilat ha en 1100 för dom ser lite estetiskt bättre ut med dubbla bromsskivor fram, effekten skiter jag i då jag bara vill sladda fram och tillbaka till jobbet förutom övningskörningen då.
Så då är tråden startad och jag har ju en förskräcklig Utube kanal där jag tidigare delat massa babbel från garaget... men länk kommer senare till del 1.