Tanken är att försöka få till en klassisk "chopper" av en Bsa från 1952.
Utgångsobjektet är i relativt bra skick för sin ålder men det blir inte mycket av originalgrejerna som ska användas ändå.
Så här har jag tänkt i stora drag:
Ramen är delad vid det nedre främre motorfästet samt ovanför bakre centrumröret så jag slipper kapa av skiten ifall jag vill bulta tillbaka original ramen med plungerfjädringen.
19x3.50 bak, inget 300-bakdäck nonsens
21x2.15 fram
Original nav.
3-4" stretch och någonstans mellan 2-2.5" drop
Gaffeln kortas ca. 2"
Ramjiggen är bara halvfärdig och kvar på jobbet ännu så en bild på den kommer sen.
Utgångsobjektet:
Rensad:
Någonting åt det här hållet tänker jag sikta på:
Det kanske roar någon att läsa om iaf
Utgångsobjektet är i relativt bra skick för sin ålder men det blir inte mycket av originalgrejerna som ska användas ändå.
Så här har jag tänkt i stora drag:
Ramen är delad vid det nedre främre motorfästet samt ovanför bakre centrumröret så jag slipper kapa av skiten ifall jag vill bulta tillbaka original ramen med plungerfjädringen.
19x3.50 bak, inget 300-bakdäck nonsens
21x2.15 fram
Original nav.
3-4" stretch och någonstans mellan 2-2.5" drop
Gaffeln kortas ca. 2"
Ramjiggen är bara halvfärdig och kvar på jobbet ännu så en bild på den kommer sen.
Utgångsobjektet:
Rensad:
Någonting åt det här hållet tänker jag sikta på:
Det kanske roar någon att läsa om iaf