BSA B33 a

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag sålde min gamla b33a i år & en vecka senare köpte jag mig denna b33 med 49a papper :) Vet inte alls vad jag ska göra med den? Men först ska nog en ny motor in i Vespan sen måste hojsesongen ta slut så jag får plats att meka alltså så lär det ta ett tag innan man börjar men nån gång i år lär det bli. Så länge tänkte jag att man kanske kommer igång med att köra ut vad man ska bygga av den om man slänger upp en tråd :)

Bifogat

• IMG_20130921_125809.jpg
    IMG_20130921_125809.jpg
    246.3 KB · Visningar: 302

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Turbo såklart!!! :D

Eller något sånt här kanske?
20_03_2013_briton_bees_bsa_01.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja den var riktigt snygg :) tror att det är en i AB anfall som har en b20 med turbo får väl ta ett snack med han fast jag tror inte det blir nån turbo :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nej nej nej! Man kör med kompressor på gamla hojar!!!
Vänd toppen och häng på en kompressor och bygg den lång och låg i ett härligt saltflat stuk. Liten handknackad kåpa i aluminium och fälg-skivor. Massa lättborrade saker och fräna mässings och läderdetaljer.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jajaaa, jag veeeeet :D Tidstypiska tillbehör ska det vara :fakta Eller, varför egentligen :hihi Nytänk är bra :rolleyes:

Hahaha, det är sant. Dock är vare sig turbo, vattenkylning eller kompressor några moderniteter. Spana in gamla Scott-hojar, typ Flying Squirrle och liknande. Sjukt fräna prylar.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hahaha, det är sant. Dock är vare sig turbo, vattenkylning eller kompressor några moderniteter. Spana in gamla Scott-hojar, typ Flying Squirrle och liknande. Sjukt fräna prylar.

De var ju fräsiga :) Eller så kan trådstartaren sälja billigt till mig så kan jag renovera till originalutförande :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Nää här säljs ingen BSA å absolut inte om den ska bli en tråkig orginalare :) Däremot så säljes min gamla SR 500 :) På tal om motor så blir det just bara en motor jag måste ju regbesiktiga den. Den är inte inne i registret ännu bara förreggad.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Nää här säljs ingen BSA å absolut inte om den ska bli en tråkig orginalare :) Däremot så säljes min gamla SR 500 :) På tal om motor så blir det just bara en motor jag måste ju regbesiktiga den. Den är inte inne i registret ännu bara förreggad.

Hemskt vad alla var emot mig då :D Jaja, skit i det. Nä, bygg den hur du vill ha den. Inte hur andra tycker. Nja, SR500 hoppar jag nog. Men har fått nys om en BMW R25 i lådor :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning