bst carbon wheels with full ceramic bearings

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSXR 600 -07
kom på mig själv efter 3min hur f*n kan ett snurrande hjul bli så intressant?!?
[YOUTUBE-ID]frQzEFEWRe0[/YOUTUBE-ID]
(RISK! att detta klipp är gammalt men jag har ibland annat att göra en att kolla alla klipp som kommer upp på sh.com) :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Mysig fälg...

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Ja det bevisa att det var 1mg för tung balanseringsvikt. Sjuuuuukt rull. men keramiska kullager...ehhh...nån mer än mig som hittat en spräckt kaffekopp i diskmaskin?

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Sjukt vad lite friktion!!!!!!!!!!!!!!!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ett tag där tänkte jag att dom uppfunnit evighetsmaskinen.

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSXR 600 -07
tänkte ett tag att efter som det var så mycket bakgrundsljud var bara ett sätt att dölja att dom blåste på hjulet med en kompressor.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Sjuuuuukt rull. men keramiska kullager...ehhh...nån mer än mig som hittat en spräckt kaffekopp i diskmaskin?

Det finns keramer och det finns keramer.....

Men visst helkeramiska lager utan fett och med lågfriktionstätningar så går det att få rysligt låg friktion. Nackdelen är att lagren går lös på 1200kr/st och är känsliga för rätt handlag och sen kan man undra hur mycket friktionsförlusterna i vanliga hjullager är begränsande.

Knäpucko

Upp & iväg
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Lånar
Keramiska lager behöver ju inte smörjas, de påverkas inte av värme, och smusts förstörs då keramen är hårdare, i ett metall lager repas det ju i stället och förstör lagren. keramiska lager ska tydligen vara väldigt stöt tåliga med.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Joo det är fränt med keramiska lager och visst dom rullar avsevärt lättare än vanliga men en annan sak slår mig. Det som egentligen är intressant är hur lätt det rullar med oken påbultade.....min poäng är att det största problemet med trögrullade framhjul brukar vara otillräcklig funktion på oken att släppa taget om skivorna. Skillnaden mellan "kärvande" ok och "fungerande" är mycket större än mellan keramiska eller stål lager.

/J

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det som egentligen är intressant är hur lätt det rullar med oken påbultade.....min poäng är att det största problemet med trögrullade framhjul brukar vara otillräcklig funktion på oken att släppa taget om skivorna. Skillnaden mellan "kärvande" ok och "fungerande" är mycket större än mellan keramiska eller stål lager.

/J

Oken hänger ju löst på hojen i filmen :va

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj