Jag kan säga som såhär, att jag personligen inte drabbades särskilt av det annorlunda upplägget i år.
Men för dem som behöver ha ett gäng mekaniker med sig upp blir det ganska svårt att få folk att ta ledigt för att vara en "extradag" på banan när man inte ens kör. Jag tycker också fastän det erbjöds träning hela veckan, att det var mer eller mindre skandal att man inte körde en heldagsträning på onsdagen, så att _alla_ fick chans att träna, istället kör man gatåkning hela onsdagen..
Dessutom saknades det tilläggsregler för SM, de norska tilläggsreglerna var för Norska mästerskapet, och de från KGA-motorförening för scandinavian open/nordiska, kan ju lugnt säga att det skapades lite huvudbry när man läste de norska och skulle betala 1500 i startavgift + 500 i transponderhyra..
Det jag blev "drabbad" av var att man la supporklasser före i tidsschemat på "norska", på något sätt tycker jag även publiken drabbades då man fick vänta i evigheter på att få se Watz köra snabbare än någon annan under hela helgen..
Kaos i depån var det också, med brist på eluttag, platsbrist och annat, men det löstes ändå ganska bra tyckte jag efterhand, vad som var kul var ju att det var så extremt mycket folk och ekipage.
Men, jag ser hellre att det var som förra året, Norska/SM ena helgen och SO/NM andra helgen, med debutantrace och endurance mitt i veckan. Tror att det blir en betydligt jämnare tillströmning av både publik och förare då, samt att det kanske inte blir en sådan förvirring i samordningen mellan klubbarna om vilka regler som gäller.
Men för dem som behöver ha ett gäng mekaniker med sig upp blir det ganska svårt att få folk att ta ledigt för att vara en "extradag" på banan när man inte ens kör. Jag tycker också fastän det erbjöds träning hela veckan, att det var mer eller mindre skandal att man inte körde en heldagsträning på onsdagen, så att _alla_ fick chans att träna, istället kör man gatåkning hela onsdagen..
Dessutom saknades det tilläggsregler för SM, de norska tilläggsreglerna var för Norska mästerskapet, och de från KGA-motorförening för scandinavian open/nordiska, kan ju lugnt säga att det skapades lite huvudbry när man läste de norska och skulle betala 1500 i startavgift + 500 i transponderhyra..
Det jag blev "drabbad" av var att man la supporklasser före i tidsschemat på "norska", på något sätt tycker jag även publiken drabbades då man fick vänta i evigheter på att få se Watz köra snabbare än någon annan under hela helgen..
Kaos i depån var det också, med brist på eluttag, platsbrist och annat, men det löstes ändå ganska bra tyckte jag efterhand, vad som var kul var ju att det var så extremt mycket folk och ekipage.
Men, jag ser hellre att det var som förra året, Norska/SM ena helgen och SO/NM andra helgen, med debutantrace och endurance mitt i veckan. Tror att det blir en betydligt jämnare tillströmning av både publik och förare då, samt att det kanske inte blir en sådan förvirring i samordningen mellan klubbarna om vilka regler som gäller.