buckla i tanken

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Sök på teknik forumet.. finns en lång tråd om detta!! Den var uppe nån gång nu i veckan... :tummenupp

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Limma med limpistol.. Sätt ett limstift från pistolen mot tanken o limma på den med mkt lim så den sitter där den sitter.. sen drar du i stiftet så bucklan trycks ut..

Vet inte om det funkar så bra men det var Bosse Bildoktorns sätt o fixa det :p

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
RED_LiME skrev:
Limma med limpistol.. Sätt ett limstift från pistolen mot tanken o limma på den med mkt lim så den sitter där den sitter.. sen drar du i stiftet så bucklan trycks ut..

Vet inte om det funkar så bra men det var Bosse Bildoktorns sätt o fixa det :p

Funkar skitbra om det är en mindre buckla :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Att hälla i ärtor i tanken och sen på med vatten ska ju enligt myt funka :tungan Är det en stor buckla skulle jag svetsa på ett rör eller liknande, så drar man sedan ut bucklan. Anders Brink sa såhär i en gammal tråd "På bilen använde jag flytande lustgas. Borde funka lika bra med flytade kolsyra eller flytande kväve. Applicera på bucklan och metallen krymper och PLOPP så har metallen dragit ut bucklan av sig självt. Funkar dock inte på veckade bucklor." Inget jag har testat, men testa du :banana

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Nilxz skrev:
Hur får man ut en buckla ur tanken? :confused:

inte så bra förklaring men så gjorde jag och pappa på min crm tank. vi tömde tanken på soppa tvättade ur den nogrant och slipade bort färgen från tanken sen hade vi nånting som såg ut som en pistol som lödde fast stift som vi satte fast på ett rör med en stor järn klump som man slog upp hårt mot "stoppet" då kom tanken sakta men säkert ut igen sen kapade vi bort stiften och sen spacklade osv.. det syns inte någonting idag! :yoparty

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...