Budget fråga R600

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Har en fråga angånde budgeten i R600. Just nu glider jag omkring på en
929 -00 som jag hade tänkt och sälja i höst. För de pengarna hade jag tänkt köpa en R600 hoj, inget extremt utan något för max 30.000. Sen måste en buss och lite bra att ha saker införskaffas.
Sen har vi medlemsskap, licenskurs och licens som måste lösas.

Frågan är hur mycket (om något alls) jag får över från hojen jag säljer och hur mycket mer jag kommer få ta från egen ficka.

Eftersom det kommer bli min första säsong som RR förare så är tanken bara att köra för att lära, kort och gott en budgetsäsong.

// O

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Skall du köra lowbudget så tycker jag att du skall träna så mycket som möjligt och sen köra några B-race. B-Race är billigare och går under 1 dag så du behöver inte ha nått boende och så mycket grejer med dig. Känner du att du vill satsa hårdare så kör du full säsong under SM/SO helgerna.

Licens: 2500kr
Medlemsskap: 300kr
Buss: 10-15000kr
Tränings avgift: 200-1000kr (kväll vs heldag)
Tävlings avgifter: 800-1800kr (B-tävling vs A-torp)
Däck: 1300-3000kr (beg vs nya)

Hoppas att du blev lite klokare.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Så här är det du kommer inte få en spänn kvar. Detta kanske låter som någon gammal klycha men det är tyvärr sant. Så sälj hojen och kom in i träsket :tummenupp

björn

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
För att citera Kenneth Lodnert på licenstagningen:
"-Ni vet väl vad ni ger er in på. Det här kommer att kosta skjortan! Alla som säger annat vet inte vad de pratar om! Men.....det är helt klart värt det!" :banana

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Tack Magnus, det där var givande. Troligtvis blir det som du skrev, mycket träning och några B-tävlingar, ev någon Sm-tävling på sensommarnen om man visar sig vara tillräckligt snabb.
Jag fastnade redan i träsket första gången jag provade på bankörning, men jag har lyckats hålla mig borta pga studier tills nästa sommar verkar det som...

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
bad santa skrev:
2115576 Racing = stort hål i plånboken lite tid till annat mm
plusen är man har jävligt kul :fyllisar får skitsnygga babes :tuttar o träffar en massa roligt o galet fölk :Bugar
Dååligt... ja får inga snygga bejbs för racingen, står det med i villkoren när man tar licensen ? Ngt ja missat ? :va
Blir det ingen ändring på de i år så tänker ja reklamera min licens ! :gnissla

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
fezt skrev:
2115594 Dååligt... ja får inga snygga bejbs för racingen, står det med i villkoren när man tar licensen ? Ngt ja missat ? :va
Blir det ingen ändring på de i år så tänker ja reklamera min licens ! :gnissla

Ironi mode on:
Jo,jo...Det vet man ju, de riktigt heta bejbsen triggar ju på killar med ett minus på kontot redan på löningsdan, som inte snackar om någe annat än hojar samt gillar att tillbringa semester i depåer, sovande i en släpa, luktande en blandning av bensin, olja å läder :hihi

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
christer skrev:
2115612 Ironi mode on:
Jo,jo...Det vet man ju, de riktigt heta bejbsen triggar ju på killar med ett minus på kontot redan på löningsdan, som inte snackar om någe annat än hojar samt gillar att tillbringa semester i depåer, sovande i en släpa, luktande en blandning av bensin, olja å läder :hihi
Jo dels det, men eftersom man bränner så in i helvete med smet så borde svemo även stötta lite med heta chicks... så det räcker till alla menar ja.. Jag har ju uppenbarligen blivit utelämnad gällande utdelning av snygga chicks, å om inte svemo gör en korrigering på det 2006... ja dåååå :3freak
:rolleyes:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
fezt skrev:
2115636 Jo dels det, men eftersom man bränner så in i helvete med smet så borde svemo även stötta lite med heta chicks... så det räcker till alla menar ja.. Jag har ju uppenbarligen blivit utelämnad gällande utdelning av snygga chicks, å om inte svemo gör en korrigering på det 2006... ja dåååå :3freak
:rolleyes:

Bahaha! Jag får helt enkelt gå in och sponsra dig med några... har ett gäng över här. :tungan

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
DreeTman skrev:
2116078 Bahaha! Jag får helt enkelt gå in och sponsra dig med några... har ett gäng över här. :tungan

va f-n ska du ge bort våra paraply flickor :mad:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
DreeTman skrev:
2116490 Hahaha...nej bara din! :banana
Måste ju gå att muta nån på det här stället så att man blir snabb. :D
hahaha... :)
jodå... ja kan bjuda på kunskapen om hur man kvaddar på mindre än ett halvt varv på a-torp nu iaf... :död

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Ni har inte förstått det där... Chicksen kommer efter ett par sässonger. Då är ni nämeligen så jäkla deffade av att att inte haft råd att käka ordentligt att alla muskler syns skitbra och tjejer tänder på muskler som syns... ;-)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning