Budgeträjsing - Kombinera däcksfabrikat?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Snålröven i mig har hittat lite finurliga priser på slicks. Ja, det kanske är bra att byta ut alla sura ostar jag fick med på köpet. (Det intalade ju sig som sådant när räjspaketet köptes att man gjorde en jävla bra diiil när man fick med en helt hög med femkantiga surostar - javisst.)

Bra pris på Pirelli Diablo backdäck och djefla bra pris på Metzeler framdäck. Varpå frågeställningen då blir; Kommer en rookiedemon som jag märka någon som helst skillnad av att "blanda" dessa fabrikat? Jag är ju inte direkt sponsrad och skiter väl egentligen högaktningsfullt i vad som står på ostarna, bara de funkar, s.a.s. Jag har ju bra erfarenheter av de båda fabrikaten från gatdäckssidan, men är totalt nollställd när det gäller slicks.

Tips från förstaårsrejsare, förståsigpåare och kunniga människor mottages med största seriositet.

Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
hållundan skrev:
2681445 Snålröven i mig har hittat lite finurliga priser på slicks. Ja, det kanske är bra att byta ut alla sura ostar jag fick med på köpet. (Det intalade ju sig som sådant när räjspaketet köptes att man gjorde en jävla bra diiil när man fick med en helt hög med femkantiga surostar - javisst.)

Bra pris på Pirelli dragon backdäck och djefla bra pris på Metzeler framdäck. Varpå frågeställningen då blir; Kommer en rookiedemon som jag märka någon som helst skillnad av att "blanda" dessa fabrikat? Jag är ju inte direkt sponsrad och skiter väl egentligen högaktningsfullt i vad som står på ostarna, bara de funkar, s.a.s. Jag har ju bra erfarenheter av de båda fabrikaten från gatdäckssidan, men är totalt nollställd när det gäller slicks.

Tips från förstaårsrejsare, förståsigpåare och kunniga människor mottages med största seriositet.

Pirelli och Metzeler är typ samma däck med olika text har för mig att de görs på samma fabrik.
Har själv blandat dessa däck utan att märka nån skillnad.

sandstream

Guest
slangarn skrev:
2681466 Pirelli och Metzeler är typ samma däck med olika text har för mig att de görs på samma fabrik.
Pirelli äger Metzeler som i sin tur gör alla hojdäck för koncernen.

Jag skulle kunna tänka mig att blanda dessa däck utan problem.

Vart har du hittat bra priser?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
2681478 Pirelli äger Metzeler som i sin tur gör alla hojdäck för koncernen.

Jag skulle kunna tänka mig att blanda dessa däck utan problem.

Vart har du hittat bra priser?
Jo, jag har ju inte märkt någon som helst skillnad mellan exvis Supercorsa och Rennsport (vilka iofs skulle vara exakt likadana förutom mönster, har jag hört).

www.raceshop.se hade lite fina priser på Pirelli Diablo Superbike och Metzeler Racetech Slicks.

sandstream

Guest
hållundan skrev:
www.raceshop.se hade lite fina priser på Pirelli Diablo Superbike och Metzeler Racetech Slicks.
Kan varmt rekommendera Håkan, köpt mina senaste Metzeler slicks från honom :tummenupp

Funderar själv på Diablo Superbike... hmmmm.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
som jag fattar mig på sidan kostar bakdäcken samma.?? Summa: billigast med 100 kr marginal att köpa ett sett metzler raceteck slick.

lycka till

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
går bra att blanda Pirelli och metzler men blanda inte michelin och pirelli/metzler
efter som micelin sklicksen har en annan profil så känns det lite konstigt jag tycket det iaf men så är jag ju tok långsam med

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lawner skrev:
2681556 som jag fattar mig på sidan kostar bakdäcken samma.?? Summa: billigast med 100 kr marginal att köpa ett sett metzler raceteck slick.

lycka till
Det har du rätt i. Prisskillnaden var ju rätt liten. Metzeler Racetech framochbak ligger ju rätt bra till...

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
hållundan skrev:
2681562 Det har du rätt i. Prisskillnaden var ju rätt liten. Metzeler Racetech framochbak ligger ju rätt bra till...

Diablo superbike håller längre :)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Konstigt!!!

Vi fick helt annat resultat.
Superbike däcken har bättre fäste på sprintrace, men tog slut fortare på ERF..

Så vi körde nästan alla ERF på Racetec... (köpta från racechop)

//
Benny

Gottis skrev:
2681565 Diablo superbike håller längre :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
RR:Benny skrev:
2687064 Konstigt!!!

Vi fick helt annat resultat.
Superbike däcken har bättre fäste på sprintrace, men tog slut fortare på ERF..

Så vi körde nästan alla ERF på Racetec... (köpta från racechop)

//
Benny

prova SC3 :tummenupp

mitt metzler brann i af upp snabbare på falkenberg än va diablo gjorde kan ju va så att min fjädring passar diablo bättre

vid båda tillfällena så körde jag med sc2 och K2 som ska motsvara varandra om jag inte minns helt fel

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning