Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Lokala verkstaden kör efter HD intervall ?
Buell har längre mellan servicen på 1125:an

Precis.. och att diskutera mina argument var inte aktuellt.. ("service boken är det som gäller")

Hur som helst så har jag i alla fall fått svar från Erik Buell Racing på mina frågor om deras uppdateringar till 1125R kommer att skeppas till europa..

**********************************************************
Absolutely we will continue work on 1125 race parts for all markets.

Thank you,
Tech Support
Erik Buell Racing
**********************************************************
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Precis.. och att diskutera mina argument var inte aktuellt.. ("service boken är det som gäller")

Hur som helst så har jag i alla fall fått svar från Erik Buell Racing på mina frågor om deras uppdateringar till 1125R kommer att skeppas till europa..

**********************************************************
Absolutely we will continue work on 1125 race parts for all markets.

Thank you,
Tech Support
Erik Buell Racing
**********************************************************
Service intervallen är ju inställd i instrumenteringen, står även i " owner's manual" Du verkar ju bo i en "större" stad så det kanske finns mer än 1 verkstad :tummenupp
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Service intervallen är ju inställd i instrumenteringen, står även i " owner's manual" Du verkar ju bo i en "större" stad så det kanske finns mer än 1 verkstad :tummenupp

Övriga verkstäder är hopplösa att få tag i via telefon, och när det gäller argument som instrumentering, owners manual samt Buell official statement vad gäller service så gäller det inte om service boken säger annorlunda.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Övriga verkstäder är hopplösa att få tag i via telefon, och när det gäller argument som instrumentering, owners manual samt Buell official statement vad gäller service så gäller det inte om service boken säger annorlunda.

Då har jag tur, för http://www.harley-davidson.se/norrkoping, har inga problem med att gå efter Buell's service intervall.
Låter lite spontant som att dom vill tjäna extra pengar på dig
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Norrköping gillar jag.. :tummenupp och jag har dessutom runt 110 mil kvar så jag har ett hyfsat utbud på verkstäder inom den radien :D



Precis.. men sannoligheten att det kommer att ske är mindre än noll.

Kan rekommendera PO:s Harley i Norrk, alla är trevliga att ha att göra med.
Harley kan iof vara lite tjurig i bland, men han är labrador :D
 

Dorfmeister

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
West gothia
Hoj
Buell 1125 R 2008
Buell Norrköping

Kan rekommendera PO:s Harley i Norrk, alla är trevliga att ha att göra med.
Harley kan iof vara lite tjurig i bland, men han är labrador :D


::::::::::::::::::::::::
Instämmer!
De är bland de bästa jag stött på!
Kan varmt rekommenderas, servade där för en 6 veckor sedan inkl Ny "flash/ecm".
Bra skit det där!
 

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
ska byta framdäck på min buell ska man tänka på nått speciellt ,hur man spänner fram med lager o sånt?



Ni som vet kan gärna utveckla o berätta om bakdäcket, ska nämligen byta det. Remen, är det bara o kolla spännsten innan o sen se till att d är samma när man monterar tillbaka?
 

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
Har åtgärdat generalfel 1 på garantin -> Blinkers (LED)
Ska snart fixa generalfel 2 på garantin -> Bygga om elsystem för att skona statorn

Känns ändå lite trist att behöva köra fram och tillbaka till verkstan, även om de är riktigt trevliga och gör sitt yttersta för att hjälpa till. Att cykeln är förbannat kul att köra lättar ändå upp humöret:)
 

saandahn

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Märsta
Hoj
2008 Buell XB12Ss Lightning
Powerlet 12V uttag till XB12Ss.

Hej!

Jag har letat runt ett tag efter en lösning för att installera ett 12V uttag på min Xb12Ss. Hittade en produkt i USA som verkar riktigt bra bla skydd mot väder och diskret uttag bakom kåpan fram.

http://www.powerlet.com/shop-by-veh...ct/low-profile-powerlet-socket-kit-60/384/149

http://www.motorcycle.com/news/powerlet-introduces-iphone-charger-89211.html

Frågan nu är bara var man kan få tag i detta i Sverige och vem som kan installera den? Någon som vet?

/Andreas
 
Last edited:

saandahn

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Märsta
Hoj
2008 Buell XB12Ss Lightning
Tack för tipset. Men det som lockar med Powerlet är att du kan koppla upp dig till jackvärmare, batteriladdare, eller iPhone i ett och samma jack så vill gärna försöka få till den lösningen.
 

saandahn

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Märsta
Hoj
2008 Buell XB12Ss Lightning
Batteri och/eller laddning är den troligaste boven här. Jag hade min hoj i bitar i vintras pga bränd voltregulator som i sin tur fick statorn att bränna ihop. Symptomen började på ungefär det viset, och jag blev lurad av att batteriet också var trasigt.
Ladda batteriet och mät sedan upp det med och utan belastning (om du inte vet att det är trasigt). Skaffa annars mekhandbok och kolla värdena på vad som kommer ut ur generatorn enligt anvisningarna i den.

Jag har installerat en laddningsindikator på hojen för att underlätta diagnosticering ifall det skulle hända igen - finns en bild några sidor bakåt i tråden.

EDIT: "Enklaste" sättet att kolla om det är något mer än batteriet ifall du inte har mätinstrument är att ladda batteriet och se om symptomen återkommer inom 30-40 minuters körning.

EDIT2: Naturligtvis gäller ovanstående med ett nytt batteri.

Ja det var en lös batterikabel som var boven visade det sig efter att HD hade kört en diagnos. Så nu är allt löst med den biten. Känns skönt!
 

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
Nån som kan bekräfta att det är 3/4 tum, 19mm insex på hjulaxeln bak?
Ingen möjlighet att mäta på min nu tyvärr.. xb12r -04a.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
::::::::::::::::::::::::
Instämmer!
De är bland de bästa jag stött på!
Kan varmt rekommenderas, servade där för en 6 veckor sedan inkl Ny "flash/ecm".
Bra skit det där!

Har du fått din hoj att blinka nu eller? får man prova någon dag eller??
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Vattnet är inga konstigheter, oljan är lite bökigare, ställ hojen plant och upprätt i mer än 1 min i det läget får du sen kolla på stickan, skulle det behövas fylla på, så ta lite i taget, motorn är känslig för överfyllnad.
Hör med handlaren om den sista flashen verkligen är i ECM:en, det gör en stor skillnad på körbarheten, speciellt under 4000 rpm.
Kamkedje guiden är en så kallad "recall", går sönder och täpper i värsta fall igen oljekanaler med haveri som följd. På min vart den gjord innan den togs ut i försäljnings hallen.
Kan vara värt att kolla så att det verkligen är gjort
Kablaget till laddningen är också en recall, för att rädda statorn, är den inte gjord, så snacka med handlarn, brukar ta en stund att få hem grejerna från USA, väntar sen i April på mina kablar :D
På R:en är det olja/vatten, flash och kopplings kåpan om det är Version A, den lilla svarta pucken. Har du bra kontakt med handlaren så ta ett snack ang den. För det är tyvärr inte en fråga "om" den kommer att börja läcka utan "när"

Tjena igen....nu har vi väntat på våra hojar i fyra veckor sedan affären gjordes upp.
Idag fick jag reda på att varken "chain-guiden" eller laddkablaget är några "recalls".....börjar bli skum som fan på det här nu...
På CR:en ska det enbart vara ny mjukvara till ECM:en som står som service-åtagande. På R:en är det frambromsslangen som riskerar att skavas, kopplingsvajer samt en "hylsa" innanför kopplingskåpan som står som recalls.
Är det någon som vet vem som inte far med sanning......för från början sa försäljaren att hans verkstad haft en kontakt med HD i stockholm och att vi hade rätt i våra påståenden om kedjeguiden och stator-kablaget.....tills idag när vi börjar tröttna så säger HD (enligt säljaren) att inga andra recalls finns förutom de få jag nämnde.....som för övrigt inte är akuta på något sät.......vad i h*****e är det då som tagit 4 veckor att reda ut???
Snälla, om någon vet hur det hänger ihop med recalls och annat....svara gärna!
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
En av anledningarna till att Buell lades ner ?
Många HD handlares, runt om i världen, totala ointresse för Buell
Uppta massa butiks utrymme när man kan ha chic:a o användbara HD prylar där såsom Golf Peggar, Slips Nålar, Kaffe Muggar, osv

http://www.allworldauto.com/recalls/NHTSA_08V554000_2009_BUELL_1125CR_recall_89291.html

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/

Borde inte tagit 4v att få fram detta

http://www.harley-davidson.se/tjanster/fakta_om_din_mc

Går jag in med mitt regnr så får jag fram att kablaget är en återkallese
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top