ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
h dricker alldeles för mycket alkohol..
kan va de som e problemet
h dricker alldeles för mycket alkohol..
Nyss hemkommen från Nashville och sett, klättrat, smekt 1125r:en kan jag inte säga annat än att den är FET!!! Det är en helt ny hoj!! Leverans i december om jag inte minns helt fel. Lyckades sno med mig lite kataloger så ni som bor i Stockholm kan titta in till Buell-Center och få en. Observera att jag har bara ett tio-tal!!
Har du nagot hum om prislaget? Kommer det en naken S-modell ocksa?
(Jag sitter i Thailand och skriver och har ett JAVLIGT konstigt tangentbord framfor mig, darav avsaknaden av hederliga svenska bokstaver.)
hmm, har ett skummt problem... testade att typ "race-ligga" på bullen idag, min S modell. Att ha fötterna på passagerarfotpinnarna när man kör så man ligger ner mer.. ja vet, ser mongo ut men e rätt smidigt.... tills jag fick det problemet att hojen dog i 180.. 2 ggr dessutom... efter d gav ja fan i det läget, men körde typ lika fort o då inträffade det inte. Tänkte att jag kanske täckte för luft insuget eller utblåset eller nåt som gjorde att den dog.. men när ja kollade när jag kom hem borde jag inte täcka hålet där man kan se fläkten... så kan nån förklara vad detta beror på? har nån annan haft samma problem??
hmm, har ett skummt problem... testade att typ "race-ligga" på bullen idag, min S modell. Att ha fötterna på passagerarfotpinnarna när man kör så man ligger ner mer.. ja vet, ser mongo ut men e rätt smidigt.... tills jag fick det problemet att hojen dog i 180.. 2 ggr dessutom... efter d gav ja fan i det läget, men körde typ lika fort o då inträffade det inte. Tänkte att jag kanske täckte för luft insuget eller utblåset eller nåt som gjorde att den dog.. men när ja kollade när jag kom hem borde jag inte täcka hålet där man kan se fläkten... så kan nån förklara vad detta beror på? har nån annan haft samma problem??
Låter ju jättebra. Hur nollställer jag TPS'en?
Antingen går du till din närmaste Buell-återförsäljare och ber dem göra det åt dig (den enkla metoden), eller så köper du ett kit från USA för ca 2 papp, och kan sen (i kombination med en servicemanual och lite lust&tid att få skitiga fingrar) ta hand om all service på hojen själv med hjälp av en bärbar dator. Kommer inte ihåg vad mjukvaran heter, men det finns gott om referenser till den om du söker på badweatherbikers.com.
Låter väldigt skumt.... Lyft på sadeln och kolla kablarna som finns där under. Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser där just nu men jag vet att det kan vara kinkigt med utrymme och det har hänt att kablar skafts sönder där.
Min tanke är då att du flyttat vikten på sadeln och att den då klämt till nån kabel som gör att den dör.
Insuget till motorn på en -05'a är ju igenom ramen på vänster sida och där nere var du förhoppningsvis inte och klättrade i 180 blås
Skumt fel iaf!
(Dem kanske har inbyggt "mongo"-skydd på -05'orna och bryter tändningen om ägaren beter sig för muppigt )
Sorry, kunde inte låta bli
tack för svaret o infon men överkursen ger jag mig nog in åp först när garantin inte gäller längre. då kan man börja mixtra o skylla sig själv hehe... testade just den fula race metoden för att en polare visade mig den igår o kännde att ja va tvungen o testa... men det va ju bara när jag testade en längre tid som d hände..
Antingen går du till din närmaste Buell-återförsäljare och ber dem göra det åt dig (den enkla metoden), eller så köper du ett kit från USA för ca 2 papp, och kan sen (i kombination med en servicemanual och lite lust&tid att få skitiga fingrar) ta hand om all service på hojen själv med hjälp av en bärbar dator. Kommer inte ihåg vad mjukvaran heter, men det finns gott om referenser till den om du söker på badweatherbikers.com.
Det var bättre förr, innan det behövdes datorer för att skruva hoj... Någon i Södermanland eller närheten som har detta fantastiska kit??
Inte för att vara sån, men gillar du Harley i allmänhet eftersom du inte har en buellmotor på avataren?
Japp har avverkat en 1520 shovelhead race stukad chopper och en 1550 lustgasmatad Twin Cam med Buell gaffel och hjul. Och en lustgasmatad S1'a har oxå passerat förbi. Det var nog nästan att Twin Camen skulle dragit XB'n om det inte var alltför kurvigt.
Det var bättre förr, innan det behövdes datorer för att skruva hoj... Någon i Södermanland eller närheten som har detta fantastiska kit??
Robbans i eskilstuna är bra att ha med att göra.
Ps va det dig som vi mötte i malmköping i går?
Någon som har lust att skriva en liten förklaring till hur jag
får loss mitt bakhjul? Har en XB9S -03.
Ska byta däck, men däckfirmorna jag kollat med tar bara emot
fälg och däck, alltså måste jag skruva av och på hjulet själv..
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |