Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
däck däck däck

Dags för nytt bakdäck(igen), men innan jag springer till handlaren tänkte jag kolla med er vad ni kör med...

Kör med Metzeler Sportec M3 nu men skulle vilja få ut lite fler mil per krona. Det är tredje gången jag lägger på däck, första knappt 500mil och det senaste ca 650mil. Det låter kanske inte så blodigt men jag tycker det svider.

Funderar på något två komponents däck men vill samtdigt inte tumma för mycke på greppet, jag är verkligen ingen Rossi men vill gärna tro det själv ;) Kör som om jag stulit hojen när tillfälle ges!

Iaf, vad har ni för erfarenheter? Hörde från någon att våra vridstarka vidunder sliter hårdare än de skrikande jappsarna. Stämmer kanske?
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Dags för nytt bakdäck(igen), men innan jag springer till handlaren tänkte jag kolla med er vad ni kör med...

Kör med Metzeler Sportec M3 nu men skulle vilja få ut lite fler mil per krona. Det är tredje gången jag lägger på däck, första knappt 500mil och det senaste ca 650mil. Det låter kanske inte så blodigt men jag tycker det svider.

Funderar på något två komponents däck men vill samtdigt inte tumma för mycke på greppet, jag är verkligen ingen Rossi men vill gärna tro det själv ;) Kör som om jag stulit hojen när tillfälle ges!

Iaf, vad har ni för erfarenheter? Hörde från någon att våra vridstarka vidunder sliter hårdare än de skrikande jappsarna. Stämmer kanske?

Jag tror det kan stämma beroende på hur bra man är på att inte släppa på kopplingen när man växlar ner, eftersom vi har konstant driv du vet så kan det nog slita lite extra.

jag hade ett dunlop som satt på orginal, det klarade 320mil, kasst!!
Nu har jag michelin pilot power 2 eller vad d heter, har kört 650mil på det o det ser fint ut =)

bytte nyligen sula fram me men det klarade sig ca 700mil.

jag tycker jag kan reckomendera dom nya jag har men jag har inte provat nåra andra däck alls. pris vet jag inte för mina va billiga =) billigare än vad dom ska va =)
 

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Anderstorp, Småland.
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
Jag tror det kan stämma beroende på hur bra man är på att inte släppa på kopplingen när man växlar ner, eftersom vi har konstant driv du vet så kan det nog slita lite extra.

jag hade ett dunlop som satt på orginal, det klarade 320mil, kasst!!
Nu har jag michelin pilot power 2 eller vad d heter, har kört 650mil på det o det ser fint ut =)

bytte nyligen sula fram me men det klarade sig ca 700mil.

jag tycker jag kan reckomendera dom nya jag har men jag har inte provat nåra andra däck alls. pris vet jag inte för mina va billiga =) billigare än vad dom ska va =)

Jag vill med ha ett backdäck som är billigare än va de skall vara. Behöver byta nu. Åkt motorväg fram och tillbaka rakt fram och knappt svängt.. någon som vill åka barna med det för en hundring?! :D

Stunta är väl att ta i men det är ju kul att slanga :) Måste väl ändå gå med en buell?

Låter som bra service intervaller, olja sånt byter man ju ändå själv :)

Om du ska till Gbg får du mer än gärna höra av dig!
Har aldrig provkört en buell och HD här i gbg har inga för provkörning...
På fredag är jag iofs upptagen hela dagen men kanske under lördagen?

Hör gärna av dig!
0704998188

Jo slanga skall gå även om jag inte gör det .. det är nog att bygga på balans inte på gashandtag tror jag.

Jo servicen är nice intervallet på..

Illa att jag inte såg det innan jag drog jag var i gbg och åkte båt så jag missade tyvärr dig men nu åker jag på kvällen på lördag skall se en reunion av några gamla polare som spelar på lördag kvällen så då blir det nog lite öl med om man har tur.

Letar du hoj nu eller skall du vänta till våren? Jag tycke du skall köpa min så jag kan köpa en 08:a :tummenupp Vägrar att åka japsare igen och buell är så underbar. Men XB12Ss 06:an är ju lätt snyggast i färgkombination (svart och guld) än så länge även om XB9City den blåa med genomskinlig plast var nice med.

Asså jag läntar .. tills nästa gäng jag får åka så fort jag stiger av sadeln. :yoparty
 
Last edited:

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Ja jag har beställt ett michelin igår 190 profil hoppas det passar men det tror jag nog. Nån som fått in ett sånt?

Annars har dom ett däck test i senaste bike om det skulle vara nått.

Stay cool/M
 
Last edited:

lil'Dan

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki
Ja jag har beställt ett michelin igår 190 profil hoppas det passar men det tror jag nog. Nån som fått in ett sånt?

Annars har dom ett däck test i senaste bike om det skulle vara nått.

Stay cool/M

Jag har ett Diablo 190/50x17 monterat på min bulle, det går men det är trångt.
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Nån som har koll på vad man hittar prylarna till kabeln så man kan föra över infon till datorn? Kopierad från uk forum

http://www.bike-pix.com/forum/viewtopic.php?t=20340

tack för allt gunter och sonic

The ECMSpy FAQ

OK, here is a single one-stop place for all the recent ECMSpy information. I will update it with stuff as we go and as people suggests changes.

Disclaimer: Although we must point out that people make their own decisions and take responsibility themselves on this stuff. You can break you bike, big time...


Contacts

id073897 is Gunter the Project creator and Main Man...

New ECM EEPROM data to: support (at) ecmspy.de


ECMSpy for PC

This is the PC version of the program it runs on Windows 2000 and XP and in administrator mode on Vista.

http://www.ecmspy.de/download/EcmSpySetup.exe

Below is the latest model file, usually included in the above, but updated between releases of ECMSpy. Put it in the ecmspy program folder (usually c:\program files\ecmspy\.

http://www.ecmspy.de/download/ecmspymod.ini
(you will have to right-click and save the link, as it will be displayed in the browser otherwise)


ECMSpy for Palm

ECMSpy is also available for the Palm handheld. This device is somewhat more handy than a PC or Laptop.

ECMSpy for Palm should be downloaded from here:

http://www.ecmspy.de/download/ecmspy_palm.zip

This will run direct on a Palm device.

To run the software on a PC you need the Palm simulator, The ShaggyOne has very helpfully put it here for uploade. Or you can sign up with Palm One for it.

http://rapidshare.com/files/28499308/Palm_simulator.zip

You have to build a special interface circuit to use the Palm, there are some posts in the main ECMSpy thread for information on this.

http://www.bike-pix.com/forum/viewtopic.php?t=17934&postdays=0&postorder=asc&start=22

So far no one is offering this comercially, so you are on your own.

The source of the current palm version has now been GPL'ed and is available for download here:

http://www.ecmspy.de/download/ecmspy_palm_src.zip



PC Interface lead

To connect ECMSpy running on a PC to your bike you need a special lead. The ECU on the bike uses a TTL (5V) serial data port - NOT RS232. To connect to you PC you have to convert the TTL to RS232 data levels. There are several ways to do this

* Use a MAX232 level shifter chip and build up a little electronic circuit, powered from the PC RS232 COM port. If you do this use the MAX232E device as it is ESD protected.

* Use a FTDI interface lead, this connects to you USB port, emulates a RS232 COM port and provides 5V TTL signals direct.


FTDI Drivers

The required drivers can be found here:

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

The correct driver type is VCP. I assume you will need administrator rights to install the driver.

FTDI offers various installation guides in their library:

http://www.ftdichip.com/Documents/InstallGuides.htm

There's one trap: if the driver installation is interrupted after installing the USB driver (this is the first part of the driver installation), the virtual COM port driver has not been installed, but you will not get the usual "New device found ..." dialogue in windows if you unplug/replug the cable, and therefore never get asked to specify a location for the missing serial port driver. Best is, to deinstall the USB driver completely. Unplug the cable and replug after a few seconds. Then again follow the instructions from FTDI.

A very basic test could be done using hyper terminal (Start -> Run -> hypertrm.exe). Open a new session using the new virtual com port and (important!) set flow control to "none".

Then shorten the yellow (pin 3) and the orange (pin 1) wire using a straightened paper clip or something similar.

Every keypress in the hyperterm window should be echoed immediately. If not, check if flow control is disabled and you're using the correct port.


Bike connector

This is a Deutsch connector and very hard to get in ones, you have to be in the trade and buy 100+

The Deutsch part numbers are:
Connector: DT06-4S-C015
Wedge: W4S
Socket contact: 0462-201-16141 (Buell part number: 72191-94)

The pinout is (numbers as printed on the back side of the plug):

1 - orange
2 - black
3 - yellow
4 - n/c


Sonic's lead

I've bought a big bag of 100 connectors through my work and am buying batches of 10-20 of the FDTI interface leads. I'm building these up as complete leads and making them available to everyone at beer or two over cost price. PM or e-mail me for current availability. I have to get groups of people together to make this viable, so sometimes there is delay of a week or so. When the initial rush dies down, I'll atill build leads in ones and twos, but they will cost a bit more.


Glossary of terms in ECMSpy

From Gunter

ACK - acknowledge character http://en.wikipedia.org/wiki/Acknowledge_character
AFV - adaptive fuel value
BAS - bank angle sensor
CPS - camshaft position sensor http://en.wikipedia.org/wiki/Camshaft
CLT - coolant sensor (more exact: engine temperature sensor)
DTC - diagnostic trouble code
EGO - exhaust gas oxygen sensor http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_oxygen
ETS - engine temperature sensor http://en.wikipedia.org/wiki/Resistance_Thermometer
IAT - intake air temperature sensor http://en.wikipedia.org/wiki/Resistance_Thermometer
NAK - negative acknowledge character http://en.wikipedia.org/wiki/NAK
TPS - throttle position sensor http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor
ve - volumetric efficiency http://en.wikipedia.org/wiki/Volumetric_efficiency


Technical stuff

Snippets from Gunters posts


Low level EEPROM and Map Data viewing

For all those interested, I've uploaded a new archive of collected eeprom data to the download area:

http://www.ecmspy.de/download/Evc.zip

You need to have the WinOLS demo installed:

http://www.evc.de/de/download/default.asp

Just put the extracted Evc-folder into your "My Documents" folder lying on the desktop an start the application. Then you will get all projects automatically.


Non supported ECM

If you find strange tps/rpm data this usually indicates a non supported ECM. This can be easily fixed and needs only the donwload of a new .ini-file, but we need your help.

First of all, got to the program options (tool icon) and set "EEPROM fetch: next page after NAK".
Next go to the eeprom tab an fetch your data. You will see the byte counter in the status line, bottom right.
If fetching is done, save the eeprom data: File -> Save EEPROM.
Please name the file exactly like the eeprom type, which can be found in the status line, bottom left: "BUEXXYYY 11-22-33". We need this type to successfully include an unknown ecm type. If it's a race ecm, then point this out too, in your mail or in the filename itself.

Then, go to the eeprom subfolder of the program's folder (usually c:\program files\ecmspy\eprom) and you will find two new files; one .txt file and one .epr file. Please send both files (one is human readable, the other contains binary data) to the developers team:

support (at) ecmspy.de

Please, use the e-mail address above, because all members of the team get your mail then and I'm a bit released from forwarding your mails. Please tell us the bike's type (XB9, XB12) and it's model year in that mail. The current models share the same ecm type, but the data in eeprom differ.

This is a list of eeprom data that I already got:

- X1 EC-type KA210, stock only
- X1 US-type JA120, stock and race, but I'm not sure if the race ecm is really a race ecm. Sorry for that.
- XB9 EC-type CB060 stock and race (all pre-CityX models)
- XB9 EC-type IB310, stock only (CityX and current models - XB9R/S are not sold in germany any more, but maybe otherwhere)
- XB12 EC-type GB231 (first series of XB12, MY 2004, I guess), stock only. Here too I got data said to be from a race ecm, but they don't look like that.
- XB12 EC-type IB310 (current models), stock only

As you see, what we need are mainly race ecm eeprom data. If anyone could get hands on a XBRR eeprom, well, fetch it, run away and send it to me, before they get you

I'm not sure if there still are any US-type ecms as with the X1.


Datalogging stuff

The best tool to take a look at datalogged with ECMSpy is the MegaLogViewer, which should be downloaded following this link:

http://www.ideasandsolutions.biz/MegaLogViewer/download/

Here are some datalogging files we made at the track in Oschersleben last weekend. Although under really bad conditions (raining most of the time ...) we got some very interesting data, including realtime AFR from a wideband O2 sensor.

http://www.ecmspy.de/download/OC_Logs.zip


Interface lead set-up for Palm simulator

(Thanks to pashlipops)

Instructions how to look at the files are included in the archive.

Right clicking on My Computer - Properties
Then the Hardware tab
Then Device Manager
Then look down the list for Ports (COM and LPT)
Click on the plus if it is not expanded
With the cable connected, it should say USB Serial Port (COMxx)
It is this xx that you want (a number)
Then File, Exit
Then Cancel on the System Properties window
Open up your Palm OS Simulator
Right click, then Settings, Communication, Communication Ports...
You will see a list, click on the one that says Cradle and then Edit
Then change the Bound to drop down box to COMxx, i.e. the virtual port the USB cable represents.
Then OK

The Palm OS reboots, so you will have to fanny about with the location and stuff again.

After this, it should work.

I think the problem is that some systems that have their own built in COM port will result in the Palm OS defaulting to that, rather than the nifty cable.


Interface lead set-up for PC version

If ECM Spy cannot find your ECM through Sonic's cable (and the ignition is turned on etc.), it may be a problem with your connection.

If you have a PC that has had everything connected to it via USB, it is likely that it will allocate a large number to the COM port, you can find this number using the method I describe above.

If you click on the connections button, you can select the COM port identified as being allocated to the cable. Mine was 21, which ECM Spy would not support, so I did the following:

Right click on My Computer - Properties
Then the Hardware tab
Then Device Manager
[You can also get here with Start - Control Panel - Printers and Other Hardware - System (on the left) then click on the Hardware tab then Device Manager.]
Then look down the list for Ports (COM and LPT)
Click on the plus if it is not expanded
With the cable connected, it should say USB Serial Port (COMxx)
If this number xx is not found by ECM Spy, make a note of the lowest COM port in use, then right click on the virtual cable and click Properties.
Click on the Port Settings tab then advanced, then in the drop down box, select the lowest COM port noted to be not in use. Windows will give you a lecture on choosing the same COM port for two different bits of kit, but we need not worry about this as you dont have both plugged in at the same time.

Then click OK, then OK, then File - Exit then OK on System Properties.

Then, in ECM Spy, click on Options then Communications (or on the communications button) and select the COM port you have assigned.

If this was your problem, it should be solved.

--------------------------------------------------------------------------------------

That's it for the moment, suggestions to improve this are very welcome

Sonic
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Jag vill med ha ett backdäck som är billigare än va de skall vara. Behöver byta nu. Åkt motorväg fram och tillbaka rakt fram och knappt svängt.. någon som vill åka barna med det för en hundring?! :D

hehe, jag fick ge 1230kr för mitt framdäck, o då tar dom av hjulet från hojen och byter allt. slipper pyssla alls med skiten. =)

Ja jag har beställt ett michelin igår 190 profil hoppas det passar men det tror jag nog. Nån som fått in ett sånt?

Annars har dom ett däck test i senaste bike om det skulle vara nått.

Stay cool/M

där jag byter däck sa dom att d ska gå o få på 190. men skulle d mot all förmodan ta i kan du kanske slipa ner eller ta bort dom skydden vid bälten.
 
Last edited:

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Jag vill med ha ett backdäck som är billigare än va de skall vara. Behöver byta nu. Åkt motorväg fram och tillbaka rakt fram och knappt svängt.. någon som vill åka barna med det för en hundring?! :D

hehe, jag fick ge 1230kr för mitt framdäck, o då tar dom av hjulet från hojen och byter allt. slipper pyssla alls med skiten. =)



där jag byter däck sa dom att d ska gå o få på 190. men skulle d mot all förmodan ta i kan du kanske slipa ner eller ta bort dom skydden vid bälten.

:yoparty Nja jag har det lite rensat på sånt, så ja enda skyddet som jag har är framme vid främre drevet. Kommer det en sten så gör det :tuttar
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Last edited:

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7

De finns i H-D´s sortiment de där... Jag gjorde en liten fusklista på förra jobbet över alla Deutsh-kontakterna (allt säljs separat där så det är lite av ett pussel)

Om ni vill så kan jag maila min gamla arbetskollega så får han kolla upp vad en fyrstiftskontakt kostar. Det är ju H-D orginal så det är säkert dyrare än via Deutsch själva men å andra sidan kanske det går fortare/smidigare?

Jag kan kolla om ni vill iaf :)

MVH
Björn

By the way.... Är inte den där ECM Spy enbart till för att kolla alla info som finns i ecm'n? Det går väl inte att göra ändringar däri? (har inte orkat lära all info om den så jag kan absolut ha fel!! Jag är bara lite nyfiken:) )
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning


Jag kan kolla om ni vill iaf :)

MVH
Björn

By the way.... Är inte den där ECM Spy enbart till för att kolla alla info som finns i ecm'n? Det går väl inte att göra ändringar däri? (har inte orkat lära all info om den så jag kan absolut ha fel!! Jag är bara lite nyfiken:) )

Hemskt gärna! :)

Jag TROR mej ha läst på Badweatherbikers om att man kan flasha om EPROM'et som innehåller styrdata i boxen. Men hur man gör det har jag ingen aning om... :huvet Det blir en bra början att kunna läsa datan iaf. :banana

Ja jag vill ha en, så klart.Frågan är om vi inte kan beställ från england av sonic eller vad han hette kolla länken på mitt förra långa inlägg.

Men ja klart vi ska ha lite sladdar så vi kan fixa våra ecmér :yoparty

/M

Kanske är lättast att köpa färdigt. Även om det borde vara ganska enkelt att löda ihop själv är det ju skönt med något som man VET fungerar. :va
 
Last edited:

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Från UK Buell tråden som är länkad ovan;

"ou can change the maps in ECM Spy, either as a complete map, or just the changes.
The options are to fetch the whole EEPROM, but this is really more for diagnostic purposes and development.
Fetch the Fuel Maps, modify individual cells, then write changes to those cells only, or to the whole fuel map.

There are no pre prepared maps available for ECM Spy, as each bike is different and the software is new. It is possible that they may become available in time, but currently it is all down to personal development, ideally on a dyno.

Your cheapest option may be to use ECM Spy to map your bike today, so you have a copy of your standard ECM. Then send your ECM to Al to have the appropriate maps downloaded onto it. I think he does this cheaper than buying the software. You can then use ECM Spy for fine tuning in future. "

YES!!! :D :D :D

Jag ser en lätt höjning av varvstoppet i min race ECM och en insparad TFI box framför mej :)
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Hemskt gärna! :)

Jag TROR mej ha läst på Badweatherbikers om att man kan flasha om EPROM'et som innehåller styrdata i boxen. Men hur man gör det har jag ingen aning om... :huvet Det blir en bra början att kunna läsa datan iaf. :banana

Frågan är nu mailad :) Jag får väl svar på det under måndagen skulle jag tro.

MVH
Björn

Från UK Buell tråden som är länkad ovan;

"ou can change the maps in ECM Spy, either as a complete map, or just the changes.
The options are to fetch the whole EEPROM, but this is really more for diagnostic purposes and development.
Fetch the Fuel Maps, modify individual cells, then write changes to those cells only, or to the whole fuel map.

There are no pre prepared maps available for ECM Spy, as each bike is different and the software is new. It is possible that they may become available in time, but currently it is all down to personal development, ideally on a dyno.

Your cheapest option may be to use ECM Spy to map your bike today, so you have a copy of your standard ECM. Then send your ECM to Al to have the appropriate maps downloaded onto it. I think he does this cheaper than buying the software. You can then use ECM Spy for fine tuning in future. "

YES!!! :D :D :D

Jag ser en lätt höjning av varvstoppet i min race ECM och en insparad TFI box framför mej :)

Det låter ju grymt spännande det där! Köper ni programmet så får ni tar lite skärmbilder så man får se hur det funkar!!
 
Last edited:

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Från UK Buell tråden som är länkad ovan;

"ou can change the maps in ECM Spy, either as a complete map, or just the changes.
The options are to fetch the whole EEPROM, but this is really more for diagnostic purposes and development.
Fetch the Fuel Maps, modify individual cells, then write changes to those cells only, or to the whole fuel map.

There are no pre prepared maps available for ECM Spy, as each bike is different and the software is new. It is possible that they may become available in time, but currently it is all down to personal development, ideally on a dyno.

Your cheapest option may be to use ECM Spy to map your bike today, so you have a copy of your standard ECM. Then send your ECM to Al to have the appropriate maps downloaded onto it. I think he does this cheaper than buying the software. You can then use ECM Spy for fine tuning in future. "

YES!!! :D :D :D

Jag ser en lätt höjning av varvstoppet i min race ECM och en insparad TFI box framför mej :)

FAN! Nu blev ju jag också skitsugen på att börja mixtra med sånt.
Jag som hade tänkt sälja min Bullle :/

Vad göra?? Nån som är intresserad av att köpa min blålackade (omlackad sonicblå med silvergrå flames) XB12S 05a, gått snart 1000mil.
 

yesset

Sir Arti
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Utanför Gbg
Hoj
Buell S1 och Ducati Monster 600
Läcker olja :(

Hojen min läcker olja från runtom det kromade växellåda-huset (ser det ut som) och bildar en relativt stor pöl under sig (ca 5 cm i diam.) när den är körd cirka 30 min. Tätningen börjar även släppa och går att dra bort. Det handlar om en Buell S1 -98... Skulle det kunna vara att tätningen försvunnit som är problemet? Skruvarna är åtdragna annars... Svårt :gnissla
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Skulle kunna vara transkedjan som behövs spännas litegrann. Den kan bla låta lite "malande". Kedjespelet är större när den är kall och minskar när den blir varm så det passar ju din beskrivning bra. Dessutom så sträcker sig kedjorna en del i början på dess livstid.
Så kedjan är det första jag skulle kolla om jag vore dig! (kan ju så klart vara en massa annat också, men som första grej att kolla liksom....)

MVH
Björn

Japp - såg väldigt mycket ut som att kedjespelet var över en halv centimeter out of spec (verkade vara nästan drygt 2 cm från understa till översta läget när jag kollade (japp, jag kollade efter det tightaste stället utefter kedjan, som manualen säger).
Största problemet var bara att jag inte hade någon 7/8" nyckel utan bara hylsa, så jag får fixa det imorgon när affärerna öppnat...
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Från UK Buell tråden som är länkad ovan;

"ou can change the maps in ECM Spy, either as a complete map, or just the changes.
The options are to fetch the whole EEPROM, but this is really more for diagnostic purposes and development.
Fetch the Fuel Maps, modify individual cells, then write changes to those cells only, or to the whole fuel map.

There are no pre prepared maps available for ECM Spy, as each bike is different and the software is new. It is possible that they may become available in time, but currently it is all down to personal development, ideally on a dyno.

Your cheapest option may be to use ECM Spy to map your bike today, so you have a copy of your standard ECM. Then send your ECM to Al to have the appropriate maps downloaded onto it. I think he does this cheaper than buying the software. You can then use ECM Spy for fine tuning in future. "

YES!!! :D :D :D

Jag ser en lätt höjning av varvstoppet i min race ECM och en insparad TFI box framför mej :)

Har skickat en fråga om deusch kontakten till ett svenskt företag vad dom tar för en sån kontakt, tror det är 10 st som är minsta orden men ja behöver väl lite mera prylar för att få i hopp denna sladd nån som har koll på dom där ttl konverten och var man kan hitta resten för att få ihopp den, elfa eller?

Verkar ju inte vara fett många här i Sverige som vet hur enkelt det verkar vara att fixa till sin hoj just i låg och mellan registret som många har problem med.

Klart det känns lite scary att gå i i hjärnan och ändra men ja man kan ju alltid spara sin org. mappning innan man gör ändringar.

Jag lär väl inte slippa ett besök hos dynon men ja alla andra som kanske bara byter lite andra prylar, kan ju gå i och spana hur motorn gillar det :yoparty

/M
 
Last edited:

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Frågan är nu mailad :) Jag får väl svar på det under måndagen skulle jag tro.

MVH
Björn



Det låter ju grymt spännande det där! Köper ni programmet så får ni tar lite skärmbilder så man får se hur det funkar!!


Ha ha köpa det är ju free bee´s gratis så det enda man behöver är ju lite lödning till sladden och så är man online rakt in i hojen.Ska man ändra nått you name it så måste man nolla datorn annars tar den med sånt i beräkningen dvs. alla dom som bytt buller eller gjort nån ändring you name it så måste man nolla ecm´n samma sak om man får ett fel medd. då kan du med ecm spy´n gå in och ta reda på detta (fel kod)och åtgärda detta själv så man sparar väl ialla fall några tusenlappar om man inte är ute efter en stämpel i boken ;-) Men ja huvudsaken är ju att man har en hoj som går som en klocka.:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top