Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Varit inne på att skaffa en ny Buell ett tag. Såg att det fortfarande finns en hel del nya 07-or kvar i lager hos Pro Bike ca 10 papp lägre pris. är förbättringarna på de nya 08-orna värda skillnaden tro?

Är det förresten någon som har koll på vad Buells originalsadlar kostar (den låga)?

Vilken av Buell-modellerna menar du?
Jag skulle inte byta från min 06:a till en 08:a, men hade jag stått i hojköpartankar idag vad gäller XB12X hade jag nog funderat noga på om inte en 08:a hade varit värd pengarna; "bättre" ECU (man behöver inte köpa hårdvara, alt sticka till buell-handlare för att nollställa den), bättre utformad värmeavstötning, samt bättre styrradie är de största grejerna för mig.
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Vilken av Buell-modellerna menar du?
Är främst inne på någon av deras streetfighters. Tänkte åka till Probike en dag för att kika in skillnaderna mellan de olika XB12:eek:rna och kanske hur XB9SX verkar.

Undrar också om man kan få tag på denna Corbin-sadeln i Sverige?
den sadeln (utan ryggstöd) verkar faktiskt helt ok för passagerare utan att se allt för "touring" ut.

Kommer Buell representeras på mässan i Götet om några veckor?
 

ljungberg_sthlm

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XB12R
Hallå, jag är på jakt efter denna växelspak:
http://www.bikepics.com/pictures/314533/

Jag tror den är från Louis.de men hittar inte den där.. Någon som vet?
Här är något liknande på Louis.de:
http://www.louis.de/_303b5376a2632e...le_context=detail&artnr_gr=10047913&anzeige=0


Undrar också om man kan få tag på denna Corbin-sadeln i Sverige?
http://www.corbin.com/buell/x1gnl.shtml

Växelspaken finns hos bl a Buell center i Bromma. Vet att dom har iallafall 1 st hemma. Kommer själv att byta på min till våren då jag har problem att få plast med stövlarna, alldeles för tight med originalarmen.
 

DarkWingDuck

Guest
Tjena,

är det någon som dragit denna fråga redan?
Ah, måste kolla.... är det någon här i krokarna som har erfarenhet av ombyggda baksvingar på Bullarna (XB)?
Tänker närmast på ett ombygge av en XB 12s. Implementera svingen från Ss long. Tanken är naturligtvis att förbättra prestandan när man kommer upp i lite fart. Är det någon som gjort denna operation? Vill verkligen inte bli ruinerad helt i onödan.
;)
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Växelspaken finns hos bl a Buell center i Bromma. Vet att dom har iallafall 1 st hemma. Kommer själv att byta på min till våren då jag har problem att få plast med stövlarna, alldeles för tight med originalarmen.

Oh tack!!

Jag är mest ute efter kvickare växling. Originalspaken är så slapp och rasslig
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Tjena,

är det någon som dragit denna fråga redan?
Ah, måste kolla.... är det någon här i krokarna som har erfarenhet av ombyggda baksvingar på Bullarna (XB)?
Tänker närmast på ett ombygge av en XB 12s. Implementera svingen från Ss long. Tanken är naturligtvis att förbättra prestandan när man kommer upp i lite fart. Är det någon som gjort denna operation? Vill verkligen inte bli ruinerad helt i onödan.
;)

Dök nyss upp en diskussion om detta på buellxb.com: http://www.buellxb.com/Buell-XB-For...ket-parts/Anyone-extended-swingarm-at-the-XBs
Inget konkret i ämnet, bara att ett par grabbar tydligen oberoende av varandra försöker sig på operationen.

Vill minnas att frågan varit uppe på badweatherbikers.com också, men kommer inte ihåg exakta detaljer runt det.
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Tjena,

är det någon som dragit denna fråga redan?
Ah, måste kolla.... är det någon här i krokarna som har erfarenhet av ombyggda baksvingar på Bullarna (XB)?
Tänker närmast på ett ombygge av en XB 12s. Implementera svingen från Ss long. Tanken är naturligtvis att förbättra prestandan när man kommer upp i lite fart. Är det någon som gjort denna operation? Vill verkligen inte bli ruinerad helt i onödan.
;)


En kille på BadWeb som heter Eric Ziegler har gjort det. Finns bilder på hans hoj här. http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/32777/326936.html?1199413151 En bit ner i tråden. Killen har förövrigt plockat på turbo på sin hoj :yoparty såååå jävla coolt.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Just det, hade en till fråga.

Kan jag kränga på ett 180däck på min X1a som har 170 orig?
 

RobbstA

CHOPPER
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Örebro
Hoj
1974 Harley Chopper
Lite nya bilder på leksaken:

Nytvättad och polerad inför vintern


DSC00046.jpg


snygg som få!! :tummenupp Måste bara ha en Buell XB12R nån gång i framtiden! Hoppas det inte är för långt in i framtiden bara :)
 
Last edited:

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Tjena Buell-fantaster,


Jag kort i rocken (170cm) så höga bågar går bort (Buell verkar lagom där), jag har en flickvän som kräver att det inte är en renodlad solohoj (måste kunna hämta henne på tågstationen då och då), inte alldeles för snabb (jag börjar bli gammal;), Själ och karaktär (jag älskar trots allt HD), hyfsad ekonomi (försäkring/2:a hands värdet), funkar som pendlingshoj (har 1,5 mil till jobbet, kurvig landsväg) men som ändå fungerar på motorväg (vilken nuvarande absolut inte gör!), känns säker i kurvor och säker rent allmän (HD's bromsar är inte min vän och XL ålar/ormar sig för mkt i svängar + för sidvindskänslig).

Jag kör väldigt ofta i vått och torrt eftersom A-kort är det enda körkort jag har för tillfället, så 5-6 dagar i veckan, främst stadstrafik/landsväg men iband motorväg. Aldrig längre turer än typ 10-15 mil.

Tror ni Buell kan vara något för mig eller är jag helt fel ute?

Modellerna jag kikat på är XB12Ss/Scg/XB9XS.

Av vad du berättar och förklarar tycker jag att en Buell verkar passa dig utmärkt. Jag har S modellen och är rätt kort med. 175 e jag och jag når ner bra, dessutom finns det en modell av dom som har lägre sitthöjd, lagt av mig på kunskapen på Buell under hösten så jag minns inte riktigt vilken modell men tror det e den som heter Scg. Även att ta med tjejen på den är inga problem, S modellen är extremt kort men jag har till o med haft med min morsa på och hon är inte liten. Kanske inte känndes ultimat men min flickvän som är ca 165 och väger runt 55kg har absolut inga problem att åka med. Märker knappt att hon e med ibland.

Hojen är inte heller alldeless för snabb men den har en del krut ändå, hojen är iaf helt ultimat för mig. Den funkar som pendlingshoj men tänk på motorbromsningen på vått underlag och grusväg. Det blir lätt spinn... Någon olycka har ännu inte inträffat och då är jag ingen skitbra mc-förare.

Som roligast tycker jag att den e att köra i stadstrafik, men då kör jag inte speciellt lagligt. Bland det trevligaste e på sommarnätter i städer ;)
Men självklart funkar den på alla vägar, bara jag som blir skitnödig på grusväg :p

Jag har kört runt 40 mil på min buell utan större problem, lite schleten och ont i röven får man ju räkna med men då har jag även kört i regn som med spön i backen. Man kan ju lätt ligga i hög hastighet, men har man tänkt bromsa kanske man ska tänka om lite..

Jag personligen tycker den e lite småtrög att få ner i kurvor, det tyckte en polare till mig med som vanligtvis kör en CBR900, jag har provat hans med och det e ju grym skillnad men det har väl bara med mod att göra :) ska träna lite mer på det kommande säsong.

Så jag säger, go for it.

Bullar ligger rätt högt i pris men det får man räkna med.

MVH Teddy, hoppas du hittar nån!
 

DarkWingDuck

Guest
En kille på BadWeb som heter Eric Ziegler har gjort det. Finns bilder på hans hoj här. http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/32777/326936.html?1199413151 En bit ner i tråden. Killen har förövrigt plockat på turbo på sin hoj :yoparty såååå jävla coolt.


Hos mej funkarnte din länk,....
Too bad, hade vart ballt att se.

Har själv hört att Bigbore, nya camar osv är jävligt svårt att få bra, insprutning osv?
Hm, vore kul att höra hur mkt det ska behöva kosta för att det verkligen ska funka klockrent.

Jag kan junte punga järnet på 5:an med min XB 12a. Så för mej verkar Bigbore aningen överilat med tanke på de priser jag fått för en regelrätt tuning av motorn osv. Tror verkligen en längre baksving skulle göra susen ... Har ett trail kit som gör att gaffelvinkeln är 23 grader nu + en styrdämpare. Mkt stabilare än när jag köpte hojen. Har en grej på G. Det förlänger hjulbasen med 5cm. Dyrt, men men.. jag tror jag ska köra på det.

Nån som vet hur man enklast fixar ecmspy o nödvändig kabel?
 
Last edited:

svenmolgan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Buell S1 lightning -98
Hej, köpte en S1 lightning i höstas. Bytte olja innan jag ställde av den för vintern. Nu är oljan som grumlig, ser ut som små små luftbubblor i den. Några ideer om vad det kan bero på? Tacksam för svar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top