Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Grym hoj. Kolla på hemsidan. Fann inga "sales". Men jag dynga iväg ett mail till dem där jag undra hur mycket de kommer kosta. Ha ha, hoppas de svarar. :D.....
 
Last edited:

Merbau

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Sthlm
Hoj
2005 Buell XB9sx
Bromsbelägg.....

Tips på var man hittar prisvärda br-belägg till Buell XB emottages med glädje.
 

Källe1

Ambivalent? Well, yes and no.
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Kolbäck
Hoj
08 Buell 1125R
Tips på var man hittar prisvärda br-belägg till Buell XB emottages med glädje.

SBS-belägg har varit bra valuta för pengarna för mig. Distribueras av Duells. Går du in på deras hemsida så kan du se prislista och var det finns detaljister som kan ha hemma eller beställa hem.
 

Merbau

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Sthlm
Hoj
2005 Buell XB9sx
SBS-belägg har varit bra valuta för pengarna för mig. Distribueras av Duells. Går du in på deras hemsida så kan du se prislista och var det finns detaljister som kan ha hemma eller beställa hem.

Ja jag såg det - Roffes i sthlm har dom ju :)
 

meanmachine

för lite tid!!
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
Hd Superglide
Tjena! Är sugen på en Xb buell. Men jag vet inte om jag kan trivas på en, gillar att dom är små men jag är ca 192 o väger 110 pannor , någon här som är storväxt och kör buell, som kan tala om hur han tycker det funkar.
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Tjena! Är sugen på en Xb buell. Men jag vet inte om jag kan trivas på en, gillar att dom är små men jag är ca 192 o väger 110 pannor , någon här som är storväxt och kör buell, som kan tala om hur han tycker det funkar.

Är bara 183 cm men jag väger som dig 110 kg. Buellen handlar väldigt lite om snabbast på gatan, som du säkert vet, och mer om karaktär och ren körglädje.
Har en morbror som inte är så fullt tung som dig men lika lång och han är ju helt såld och har även varit så i över 10 år med sin S1:a
Det kan ibland kännas lite weird att sitta på en liten hoj, men för det mesta sitter man bara och ler åt fartvinden, vrålet ifrån motorn och den lätta styrningen som kommer med en så liten hoj. :yoparty

/D
 

meanmachine

för lite tid!!
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
Hd Superglide
Har åkt hd i olika former senaste åren, så jag vet vad det handlar om motor mässigt.
Tänkte mest på benvikeln i längden, provkörde xb 12 men det var innan sommarn, svårt att få en uppfattning på hur det känns i längden på bara 15min. Men lite dåligt med plats för benen har jag för mig att det var. Kompisens gamla x1 var mycket större (rymligare) än xb serien..
Men det xb jag är sugen på...
 

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
Buell Delar Säljes!!

Tjenare, såg att det var någon kille som var ute efter en ram till XB buell. Har precis importerat två hojar från Kalifornien och fick hem dem för två veckor sedan och tänkte kolla intresset av att köpa delar. Har ej gjort ursprungskontroll på ramarna men alla papper är i ordning från säljaren i USA, title osv.

Ska bygga en custom hoj och säljer därav allt utom motor, framgafflar, bak och framfälg. Så behöver ni delar är det bara att slå en signal.

076-2048554 alt. mail ballonz@gmail.com:yoparty

MVH
Ballonz
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
Jag Frågade tidigare i tråden här om å renovera bakstötdämparen på rörramsmodellerna å fick inget napp.. Men jag har hittat han som kirrar jobbet så om nån vill tjäna en slant på å få den fixad istället så är det ju stor skillnad på priset :)
 

Mr Buell

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Buell M2-98/R1 -07 Race
:)
Jag Frågade tidigare i tråden här om å renovera bakstötdämparen på rörramsmodellerna å fick inget napp.. Men jag har hittat han som kirrar jobbet så om nån vill tjäna en slant på å få den fixad istället så är det ju stor skillnad på priset :)


Byt dämpare till en wllbergs så har du en helt ny hoj....Crister minin fixar det
inte helt gratis men jälva skillnad och vill man sedan ha stopp på eländet så fixar Isr det ja har grymma bromsar nu med dubbla 6 kolvsok fram och så bra väghållnig det nu går att få i en buell från -98 med 1340 i motorn den e buskul vill du sedan ha en hoj som är bensinsnål och mycket trevligare att köra på gatan så dreva ner den...:)
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
:)


Byt dämpare till en wllbergs så har du en helt ny hoj....Crister minin fixar det
inte helt gratis men jälva skillnad och vill man sedan ha stopp på eländet så fixar Isr det ja har grymma bromsar nu med dubbla 6 kolvsok fram och så bra väghållnig det nu går att få i en buell från -98 med 1340 i motorn den e buskul vill du sedan ha en hoj som är bensinsnål och mycket trevligare att köra på gatan så dreva ner den...:)


Jag har kollat på lite olika sånna där kit till dom.. Har du modellen me länkage å en tryckdämpare under? Jens som va på hillbilly's förut sa det va en kanon uppgradering..

konverterar den till kedja nu med å de blir 23/48 som blir liknande orginal men kommer att skicka på ett mindre bakdrev för längre turer..
angående bromsarna så blir det sånt man hittar billigt.. men skivorna blir nog ISR vad det lider.. ska bygga klart själva turbo prylarna nu i vinter först bara.. :D
 

DarkWingDuck

Guest
Har åkt hd i olika former senaste åren, så jag vet vad det handlar om motor mässigt.
Tänkte mest på benvikeln i längden, provkörde xb 12 men det var innan sommarn, svårt att få en uppfattning på hur det känns i längden på bara 15min. Men lite dåligt med plats för benen har jag för mig att det var. Kompisens gamla x1 var mycket större (rymligare) än xb serien..
Men det xb jag är sugen på...

Tjena,

jag är 181cm och har nyss sålt min Xb 12 s. ärligen, den hojen är för liten för dej. benvinkeln blir på tok för vass, cockpiten blir riktigt obekväm. En kille jag snackade med var 185cm. Han klarade inte av en XB 12s som han ägde.
Jag tyckte själv att det var på håret med mina 181cm, man bygger ju säkert 4-5cm med hjälm och sulor på. Bullarna är ganska känsliga (tackvare kort hjulbas och aggressiv gaffelvinkel) och med din storlek blir du ett rejält segel. Den ända hoj du kan prova är XB 12 ss long. Den har längre svingarm samt en något mer snäll gaffelvinkel (23-23.5 grader). Den hojen är oxå stabilare och har bekvämare sadel, samt något mer utsträckt cockpit.
Alternativt är att kapa benen en dec:tungan

Tjo ppl.

Hittade till sidan http://www.twinmotorcycles.nl/ i veckan och tänkte kolla om det var någon som har någon erfarenhet av killarna där.
Massor av fina prylar.

Jaja,
bara köpa. Ring Martin eller Dris. Bra killar, riktigt schyssta.
 
Last edited:

DarkWingDuck

Guest
Okej, men lutar tyvärr åt märkesbyte utifall mina försök att få fart på xb:n går i stöpet. hjälp angående effekt på xb-08 välkommnas därför med öppna armar! Finns nån chipning/tändbox/modulmannick på tapeten för 08:an?

Bigbore, kitat och klart. kontakta Jens Krüper från fd. Hillbilly motors, som nu mera bor i sverige och driver www.nccr.se.

Evt. ny kam, hög komp kolv, portade toppar, ny mapp osv. Kan du för ca 30'.

Buell fanatics säljer det absolut bästa helsystemet med en ommappad ecm till XB. Dyrt som tusan. Googla på buell fanatics och du är hemma.
Ska du ha en hoj som accelerar fort och hårt = byt hoj (tyvärr).
 

tx 750

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Linköping
Hoj
Buell XB9R
transkåpa

Har lyckats dra skruvarna till inspektionsluckan i transkåpan runda och dragit av en "grispick" i en av skruvarna, någon som har en bra ide hur man gör nu.
Får inte bort kåpan heller eftersom man måste lossa kopplingen just i inspektionsluckan.:tummenupp
Kunde jag få bort kåpan så kan jag borra bort skruvarna,går ju inte nu eftersom kopplingen sitter 1mm från kåpan.:huvet
Har funderat på att svetsa dit en mutter men tror jag förstör mer än jag vill.
 

DarkWingDuck

Guest
Har lyckats dra skruvarna till inspektionsluckan i transkåpan runda och dragit av en "grispick" i en av skruvarna, någon som har en bra ide hur man gör nu.
Får inte bort kåpan heller eftersom man måste lossa kopplingen just i inspektionsluckan.:tummenupp
Kunde jag få bort kåpan så kan jag borra bort skruvarna,går ju inte nu eftersom kopplingen sitter 1mm från kåpan.:huvet
Har funderat på att svetsa dit en mutter men tror jag förstör mer än jag vill.

Ajaj, jag känner till de där problemen med grispittar som går utav. Hm, har du testat att kolla med någon allt i allo verkstads pulare? Tips, kankse kan hjälpa dej oxå för en bra peng?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har lyckats dra skruvarna till inspektionsluckan i transkåpan runda och dragit av en "grispick" i en av skruvarna, någon som har en bra ide hur man gör nu.
Får inte bort kåpan heller eftersom man måste lossa kopplingen just i inspektionsluckan.:tummenupp
Kunde jag få bort kåpan så kan jag borra bort skruvarna,går ju inte nu eftersom kopplingen sitter 1mm från kåpan.:huvet
Har funderat på att svetsa dit en mutter men tror jag förstör mer än jag vill.

Om du inte vill svetsa så kan du ju slipa den försänkta skruvskallen plan, sedan dremla ditt ett spår. Sedan sätta i ett spårskruvbits i en slagskruvmejsel och slå upp skruven. Alltid värma innan man försöker förstås.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top