Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jävla FITTA! Nån stal min Buell xb12 lightning, svart, för 15 min sen från söder. Hur enkelt är det att köra efter med en jävla Range Rover. Det gick inte. Pratade med snuten dom skulle se om dom kunde hitta den men det var ju svårt som dom sa.

Hörde att nån fixa och gick ut precis som dom stack. In efter nyckeln till bilen men tappa dom på Västerbron. Svart med ett skönt "störa granne" ljud.

Läser ni nåt eller ser nåt eller troligtvis hör. Hör av er. FITTA va förbanad jag är!!!

Ouch. Kan inte vara till någon direkt hjälp, iom att jag bor på andra sidan landet, men hoppas du får tag på den igen...
 

spok

www.angolastuntcrew.com
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Buell XB9r
Ouch. Kan inte vara till någon direkt hjälp, iom att jag bor på andra sidan landet, men hoppas du får tag på den igen...
Tack! Hopppas jag också... Hoppas det inte är nån joy-rider som kör sönder hojen sen lämnar den i nåt dike. Men det är säkert kört! Hela sommaren är ju körd. Måste vänta på att den är lyst i minst 1 månad sen allt pappersarbete och disskussioner med försäkringsbolaget. varför hatar han där uppe mig så mycket just denna sommar?
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Tack! Hopppas jag också... Hoppas det inte är nån joy-rider som kör sönder hojen sen lämnar den i nåt dike. Men det är säkert kört! Hela sommaren är ju körd. Måste vänta på att den är lyst i minst 1 månad sen allt pappersarbete och disskussioner med försäkringsbolaget. varför hatar han där uppe mig så mycket just denna sommar?

Sånt suger. Tror dock mer på ren och skär otur än "acts of God" i det här fallet... :näsblod
Lycka till i alla fall.
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Måste vara galet jobbigt, det enda nöje jag har. Resten av livet är mest jobba-äta-sova-jobba-äta-sova.

Hoppas farbror blå hittar den snabbt! :pannkyss
 

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Olje läcka

Vilken kanonsida detta är!

Om jag har fattat det hela rätt så är det inget att oroa sig för, och inte så dyrt att fixa till heller. Det lutar åt att det blir ett köp!

Någon som vet vad motorgarantin täcker? Den täcker inte oljeläckage väl?

/ henrik

Min XB12R fuktade på bägge cylinderfots packningarna men motor garantin täckte det. Men jag fick zodiaks silikon packningar istället för oginal papp.
Så nu är den tät.
 

heinrich1

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2007
Ort
skåne
Hoj
buell xb12s
Min XB12R fuktade på bägge cylinderfots packningarna men motor garantin täckte det. Men jag fick zodiaks silikon packningar istället för oginal papp.
Så nu är den tät.

jag ringde o kollade om garantin täckte det, det hade den gjort men tydligen skulle hojjen varit servad under en 12-månadersperiond om man inte uppnådde 800 mil som nästa service ligger på.

Så det bli till att punga upp med 4000 för 2 nya ventilkåpspackningar...men det är bara pengar :)
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Jävla FITTA! Nån stal min Buell xb12 lightning, svart, för 15 min sen från söder. Hur enkelt är det att köra efter med en jävla Range Rover. Det gick inte. Pratade med snuten dom skulle se om dom kunde hitta den men det var ju svårt som dom sa.

Hörde att nån fixa och gick ut precis som dom stack. In efter nyckeln till bilen men tappa dom på Västerbron. Svart med ett skönt "störa granne" ljud.

Läser ni nåt eller ser nåt eller troligtvis hör. Hör av er. FITTA va förbanad jag är!!!

beklagar som fan! men d verkar ha gått fort o fixa den??
 

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Hej. jag ska införskaffa mig en buell xb12s snart, vet ni hur service intervallerna ligger?
denna har gått 200 mil..

MVH: Madroman
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Hej. jag ska införskaffa mig en buell xb12s snart, vet ni hur service intervallerna ligger?
denna har gått 200 mil..

MVH: Madroman

Första service vid 160 mil, se'n nästa vid 800 mil (och så vidare i 800-intervaller har jag för mig). Kolla alltså upp att säljaren gjort förstaservicen.
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Farligt dyrt är det inte heller, ska göra 800mila nästa vecka och det kostade visst inte mer än 2500-2600.
 

lil'Dan

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki
Bilder

Det börjar vara lite bildtorka i tråden igen. Jag slänger in ett bidrag som visar en av fördelarna med en lång vinter :)
Den andra skymtar bakom hojen...
 

Bifogat

  • Polerade rör.jpg
    Polerade rör.jpg
    31.1 KB · Visningar: 125

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Farligt dyrt är det inte heller, ska göra 800mila nästa vecka och det kostade visst inte mer än 2500-2600.

a nä det var verkligen inte farligt :)
o var 800e mil låter bra

gjorde nyss 2000mila service på min bulldog, e största servicen som görs på den o kostade 3800, inte heller så farligt men tanke på allt de servade på den:)
tacka fan för att man inte har en ducce iaf, då får man allt pröjsa för en service.
duccar e ifs jävligt heta hojar men för dyra me reservdelar o service, illa.

fler frågor om buell xb12s:
toppfart?
e de stabila i farter över 150 (me tanke på den korta hjulbasen)
bästa me hojen?
sämsta me hojen? (om det nu finns)
uppskattar all info om hojen som man inte kan läsa sig till, har aldrig kört nån men den har vart drömhoj i mååånga år o ska snart köpa:)
skulle även uppskatta info om vanliga slitage-fel o så som man kan kolla efter vid köpet.

tack på förhand: Madroman

Första service vid 160 mil, se'n nästa vid 800 mil (och så vidare i 800-intervaller har jag för mig). Kolla alltså upp att säljaren gjort förstaservicen.

tackar för svar :)

det ska jag kolla.

ps. vet nån någon bra återförsäljare för buell tillbehör, så som viper pipor o annat godis?


MVH:Madroman
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
a nä det var verkligen inte farligt :)
o var 800e mil låter bra

gjorde nyss 2000mila service på min bulldog, e största servicen som görs på den o kostade 3800, inte heller så farligt men tanke på allt de servade på den:)
tacka fan för att man inte har en ducce iaf, då får man allt pröjsa för en service.
duccar e ifs jävligt heta hojar men för dyra me reservdelar o service, illa.

fler frågor om buell xb12s:
toppfart?
e de stabila i farter över 150 (me tanke på den korta hjulbasen)
bästa me hojen?
sämsta me hojen? (om det nu finns)
uppskattar all info om hojen som man inte kan läsa sig till, har aldrig kört nån men den har vart drömhoj i mååånga år o ska snart köpa:)
skulle även uppskatta info om vanliga slitage-fel o så som man kan kolla efter vid köpet.

tack på förhand: Madroman



tackar för svar :)

det ska jag kolla.

ps. vet nån någon bra återförsäljare för buell tillbehör, så som viper pipor o annat godis?


MVH:Madroman

Stort tips: Största Buellforumet jag vet är http://www.badweatherbikers.com. Står det inte där behöver du inte veta det. :tummenupp
Och det hjälper att grabbarna där generellt sett är hur sköna som helst.
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
fler frågor om buell xb12s:
toppfart?
e de stabila i farter över 150 (me tanke på den korta hjulbasen)
bästa me hojen?
sämsta me hojen? (om det nu finns)
uppskattar all info om hojen som man inte kan läsa sig till, har aldrig kört nån men den har vart drömhoj i mååånga år o ska snart köpa:)
skulle även uppskatta info om vanliga slitage-fel o så som man kan kolla efter vid köpet.

tack på förhand: Madroman


MVH:Madroman

~220km/h
150 blås är inga problem alls, det är lagom mys-fart mellan SS ;)

Det bästa och sämsta är att där inte är mer än 100+hk, den går bra till typ 170 sen sackar accet. Men å andra sidan är det trevligt med en hoj som inte ger 300 ur både 'jag lever' och 'jag har ett körkort' synpunkt.

Detta från en kille som inte haft något 180hk monster. Hoppar du från R1 till Buell är det kanske inte så spännande?
 

spok

www.angolastuntcrew.com
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Buell XB9r
~220km/h
150 blås är inga problem alls, det är lagom mys-fart mellan SS ;)

Det bästa och sämsta är att där inte är mer än 100+hk, den går bra till typ 170 sen sackar accet. Men å andra sidan är det trevligt med en hoj som inte ger 300 ur både 'jag lever' och 'jag har ett körkort' synpunkt.

Detta från en kille som inte haft något 180hk monster. Hoppar du från R1 till Buell är det kanske inte så spännande?

Problemet är väl inte balansen. Buell är en otroligt stabil hoj. men en xb12s lightning är inte kåpad för höga hastigheter. Dvs det är inte så behagligt att luta sig mot vinden.Du tar hela impakten med kroppen då den oxå är en rätt upprättsittande hoj. ligga ner och axa går men är inte som sporthoj riktigt. Det finns oxå den mer kåpade modellen, R, som her ett högre luftflöde som gör att man kan komma under och på såsätt dra på behagligt. Jag tyckte inte att det var såvärst "behagligt" över 140, men då kom jag från sporthoj direkt till xb12 lightning. Det bästa är ju att plocka ut en från en återförsäljare och köra landsväg. testa. Vad gäller kurvtagning etc. Ren skär lycka!

Så du som stal min Buell i tisdags, JAG VILL HA MIN HOJ TILLBAKA!!!
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Håller med föregående inlägg ang. hastigheterna. Jag är inte speciellt lång (175 cm) och upplever att hastigheter upp till 140 kmh är rätt avslappnat att köra med S:en. Är man längre så ligger nog "bekvämlighetströskeln" lägre. Över 140 börjar det bli lite mer arbete att sitta på hojen. I 200 (mätarfart då'rå) är det en ren kamp. :D

Vad gäller stabilitet har jag aldrig upplevt några konstigheter i någon hastighet. Bullen är dock min första hoj så jag har bara körskolans lastbilsartade CB750 att jämföra med.
 

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
~220km/h
150 blås är inga problem alls, det är lagom mys-fart mellan SS ;)

Det bästa och sämsta är att där inte är mer än 100+hk, den går bra till typ 170 sen sackar accet. Men å andra sidan är det trevligt med en hoj som inte ger 300 ur både 'jag lever' och 'jag har ett körkort' synpunkt.

Detta från en kille som inte haft något 180hk monster. Hoppar du från R1 till Buell är det kanske inte så spännande?

oki,, men 220 låter lagom det,, har ju en fjuttig Bt 1100 nu smått trimmad till lite drygt 70 hk så 100 e ju mycket :D haha
BT 1100 e ju en väldigt trevlig hoj men lite väl klen motor.
fast den buellen jag fått ögona på om han nu vill sälja den ligger på 125 hk:p
a känner änna så jag me, att skulle jag skaffa sport vilket jag e väldigt sugen på, så hade jag nog kört ihjäl mig innan sommarn e slut. svårt att hålla tillbaka me 180hk mellan bena o topphastighet på 300 :S

mellan SS?

MVH:Madroman

Håller med föregående inlägg ang. hastigheterna. Jag är inte speciellt lång (175 cm) och upplever att hastigheter upp till 140 kmh är rätt avslappnat att köra med S:en. Är man längre så ligger nog "bekvämlighetströskeln" lägre. Över 140 börjar det bli lite mer arbete att sitta på hojen. I 200 (mätarfart då'rå) är det en ren kamp. :D

Vad gäller stabilitet har jag aldrig upplevt några konstigheter i någon hastighet. Bullen är dock min första hoj så jag har bara körskolans lastbilsartade CB750 att jämföra med.


oki, hehe, e oxå 175 så det ska allt gå fint :)
haha ska ju vara lite kamp att köra snabbt annars e det ju inge nöje :p
att ligga 250 me en sport o inte känna en vindpust e d ju inge fartkänsla i , haha...
ifs så väger väl en buell 200 nått torr va?
så det hjälper ju stabiliteten, min BT 1100 väger 220 torr så den e stabil som ett berg..
tänkte mest att den kunde vara ostabil pga sin korta hjulbas,
polarn har en hyosung som oxå har kort hjulbas me ne ifs lättare än buellen oxå men den e inte stabil över 150 :S
så att köra i 200 me den e fan en utmaning som knappt e värt mödan :S
 
Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
En S väger runt 180 kg torr. Min uppfattning om hojen är att den har riktigt bra vägegenskaper, har inte råkat ut för några otrevliga överraskningar. Vilket naturligtvis är trevligt när man är komplett noob på detta. Faktum är att hojen kör betydligt bättre än mig. :D

I början när jag var EXTREMT oerfaren (nu efter 600 mil räknar jag mig bara som MYCKET oerfaren) så fanns det väl tillfällen då ingångshastigheten i kurvorna kändes lite väl hög. Fattade ganska fort att det bara var att lägga ner mer, och mer, och ännu jävla mer. Hur mycket jag än pressar hojen i kurvorna känns det bara som att den tycker att jag kör som en rollator-tant. Den står där i garaget och sneglar på mej och tänker "fjolla". :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top