Ny länk....http://www.youtube.com/watch?v=EzkRAbfHI6M
Nu finns det äntligen ett filmklipp på nya Buellen!!!!!
72 graders Rotax-byggd v-twin på 1125cc och 146hp!! 54,5" hjulbas och 5,6 gallons tank...
Plus dubbla ZTL-bromsar
http://www.brightcove.com/title.jsp?title=1078606383&channel=711881422
Videolänken ligger nere nu tyvärr... Buell blev nog lite kinkiga
Här finns lite bilder iaf: http://www.cycleworld.com/article.asp?section_id=3&article_id=398
Idag söndag så visas hojen på ett dealermöte i USA så snart bör all info+film finnas på Buell.com
/Björn
Jag tror dom gör ett misstag när dom går från HD till rotax motorer.
Jag köpte min bulle eftersom det i praktiken var en Harley, fast för mig som inte är nog gammal för att köra harley. än...
I USA där många köper den för att den är en sport-harley kan det bli svårt att sälja en rotax-Buell.
Hoppas att jag har fel, men jag tror det blir svårt att konkurrera med plastrakterna utan harleysnurran.
Jag skulle hellre sett en större harleymotor på 16-1700 kubik och 130hk i nuvarande chassie.
lil'Dan, Björne666.
Jag tror detta är en seriös satsning på att få till en 'riktig' sporthoj. Utan att vara någon sorts expert så har jag svårt att se ett liknande vikt/hk-förhållande med en HD motor... Kanske har jag fel?
QUOTE]
Ja, det är klart att det är. Men hade jag velat ha en sån hoj hade jag köpt en japan räser. Eller kanske en italienare. Men Buell kör jag för att den är en kompriss mellan en motor med skön karaktär och ett roligt chassi.
Hellre då högre trimningsgrad på sportstermotorn!
Jag har en helt ny race ecm till xb9 R/S liggandes.
Ge ett bud om ni är sugna.
fungerar race ecm n till xb 12s
Jag tror dom gör ett misstag när dom går från HD till rotax motorer.
Jag skulle hellre sett en större harleymotor på 16-1700 kubik och 130hk i nuvarande chassie.
Hela Buellkonceptet andas ju identitetskris.
Hey, vi bygger ett brutalt, lätt och smidigt chassie och stoppar i en amerikansk motor.
Vafan, det finns inga amerikanska motorer utom bojsänkena som sitter i kromsofforna, vi tar en sån och våldtrimmar den till vad andra sporthojar hade på 80talet...
Shit vad tung den blev...
Jag tror att det är rätt väg för Buell, och angående vad amerikanarna ska säga, accepterade dom V-roden som en Harley, då lär buell accepteras med en rotax motor också.
I värsta fall får dom väl klämma dit ett par taiwankromade plastbitar och lacka den som flaggan, för då kan man sälja vilken skit som helst där.
Näe, äntligen får Eric Buell uppfylla sin dröm om att bygga en sportig hoj, Go for it!
Håller inte riktigt med dig i allt. Buells cyklar har hittills varit till för användning på allmän väg, och där (säg 30-160 - min bulle är inte mycket till dragracer utan vältskydd...) har de all kraft som behövs. De är verkligen sportiga hojar - men enligt ett liknande koncept som amerikanska muskelbilar (med skillnaden att de svänger alldeles utmärkt, tack så mycket ).
Men självklart ligger Erics rötter i sporthojsvärlden, och det är ju grymt att han får lov att bygga något som troligen i verkligheten känns ännu bättre än specifikationsbladen.
Fortsätter han bygga hojar av samma kvalitet och enligt samma filosofi som XB-serien kommer jag att fortsätta köpa dem - oavsett om de är stötstångsbaserade eller har datorstyrda, elektromagnetiska ventiler.
Den nya Bullen med Rotax gör allt vad dom gamla bullarna gör, fast bättre.
Kom på en enda sak som skulle vara bättre om dom fortsatte med HD motor?
I rest my case!
(bullshit som "själ" godtas icket)
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |