Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Nyss hemkommen från Nashville och sett, klättrat, smekt 1125r:en kan jag inte säga annat än att den är FET!!! Det är en helt ny hoj!! Leverans i december om jag inte minns helt fel. Lyckades sno med mig lite kataloger så ni som bor i Stockholm kan titta in till Buell-Center och få en. Observera att jag har bara ett tio-tal!!

Har du nagot hum om prislaget? Kommer det en naken S-modell ocksa?

(Jag sitter i Thailand och skriver och har ett JAVLIGT konstigt tangentbord framfor mig, darav avsaknaden av hederliga svenska bokstaver.)
 

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hos en kärring...
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
Har du nagot hum om prislaget? Kommer det en naken S-modell ocksa?

(Jag sitter i Thailand och skriver och har ett JAVLIGT konstigt tangentbord framfor mig, darav avsaknaden av hederliga svenska bokstaver.)

Cirka pris 139.900:- och Helicon motorn sitter endast i 1125R. Dock så är Thunderstorm motorn uppdaterad, exakt info finns på Buell.com.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
hmm, har ett skummt problem... testade att typ "race-ligga" på bullen idag, min S modell. Att ha fötterna på passagerarfotpinnarna när man kör så man ligger ner mer.. ja vet, ser mongo ut men e rätt smidigt.... tills jag fick det problemet att hojen dog i 180.. 2 ggr dessutom... efter d gav ja fan i det läget, men körde typ lika fort o då inträffade det inte. Tänkte att jag kanske täckte för luft insuget eller utblåset eller nåt som gjorde att den dog.. men när ja kollade när jag kom hem borde jag inte täcka hålet där man kan se fläkten... så kan nån förklara vad detta beror på? har nån annan haft samma problem??
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
hmm, har ett skummt problem... testade att typ "race-ligga" på bullen idag, min S modell. Att ha fötterna på passagerarfotpinnarna när man kör så man ligger ner mer.. ja vet, ser mongo ut men e rätt smidigt.... tills jag fick det problemet att hojen dog i 180.. 2 ggr dessutom... efter d gav ja fan i det läget, men körde typ lika fort o då inträffade det inte. Tänkte att jag kanske täckte för luft insuget eller utblåset eller nåt som gjorde att den dog.. men när ja kollade när jag kom hem borde jag inte täcka hålet där man kan se fläkten... så kan nån förklara vad detta beror på? har nån annan haft samma problem??

Låter väldigt skumt.... Lyft på sadeln och kolla kablarna som finns där under. Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser där just nu men jag vet att det kan vara kinkigt med utrymme och det har hänt att kablar skafts sönder där.
Min tanke är då att du flyttat vikten på sadeln och att den då klämt till nån kabel som gör att den dör.

Insuget till motorn på en -05'a är ju igenom ramen på vänster sida och där nere var du förhoppningsvis inte och klättrade i 180 blås ;)

Skumt fel iaf!
(Dem kanske har inbyggt "mongo"-skydd på -05'orna och bryter tändningen om ägaren beter sig för muppigt:D )
Sorry, kunde inte låta bli:gnissla
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
hmm, har ett skummt problem... testade att typ "race-ligga" på bullen idag, min S modell. Att ha fötterna på passagerarfotpinnarna när man kör så man ligger ner mer.. ja vet, ser mongo ut men e rätt smidigt.... tills jag fick det problemet att hojen dog i 180.. 2 ggr dessutom... efter d gav ja fan i det läget, men körde typ lika fort o då inträffade det inte. Tänkte att jag kanske täckte för luft insuget eller utblåset eller nåt som gjorde att den dog.. men när ja kollade när jag kom hem borde jag inte täcka hålet där man kan se fläkten... så kan nån förklara vad detta beror på? har nån annan haft samma problem??

Du har troligen vältsensor i din cykel. Som Mr Buell sade kan du ha klämt ett par kablar i närheten av den?
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Låter ju jättebra. Hur nollställer jag TPS'en?

Antingen går du till din närmaste Buell-återförsäljare och ber dem göra det åt dig (den enkla metoden), eller så köper du ett kit från USA för ca 2 papp, och kan sen (i kombination med en servicemanual och lite lust&tid att få skitiga fingrar) ta hand om all service på hojen själv med hjälp av en bärbar dator. Kommer inte ihåg vad mjukvaran heter, men det finns gott om referenser till den om du söker på badweatherbikers.com.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Antingen går du till din närmaste Buell-återförsäljare och ber dem göra det åt dig (den enkla metoden), eller så köper du ett kit från USA för ca 2 papp, och kan sen (i kombination med en servicemanual och lite lust&tid att få skitiga fingrar) ta hand om all service på hojen själv med hjälp av en bärbar dator. Kommer inte ihåg vad mjukvaran heter, men det finns gott om referenser till den om du söker på badweatherbikers.com.

tack för svaret o infon men överkursen ger jag mig nog in åp först när garantin inte gäller längre. då kan man börja mixtra o skylla sig själv hehe... testade just den fula race metoden för att en polare visade mig den igår o kännde att ja va tvungen o testa... men det va ju bara när jag testade en längre tid som d hände..
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Låter väldigt skumt.... Lyft på sadeln och kolla kablarna som finns där under. Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser där just nu men jag vet att det kan vara kinkigt med utrymme och det har hänt att kablar skafts sönder där.
Min tanke är då att du flyttat vikten på sadeln och att den då klämt till nån kabel som gör att den dör.

Insuget till motorn på en -05'a är ju igenom ramen på vänster sida och där nere var du förhoppningsvis inte och klättrade i 180 blås ;)

Skumt fel iaf!
(Dem kanske har inbyggt "mongo"-skydd på -05'orna och bryter tändningen om ägaren beter sig för muppigt:D )
Sorry, kunde inte låta bli:gnissla

haha ja alltså, fattar igentligen inte själv varför jag skrev insug men utblåset tänkte jag kunde va där, alltså utblås för fläkten under sadeln, men jag kollade nu under sittdynan och det enda jag kunde hitta va att min vänstra bakblinkers kabel hade lossnat från sin kabelsko... kan det ha varit problemet? isåfall bara olyckshändelse då jag låg i mongoställning på hojen för den va så lätt så den kunde fara runt lite här o där o komma imot jorden. va knappt nån kontaktuta för kabeln kvar heller.. åtgärdat det nu iaf så jag ska testa nån dag igen.. tack för hjälpen!

ja, mongo-läget ska jag nog inte använda allt för ofta får vi hoppas :p men får använda den ibland tills jag köpt bolt-on styret så jag kommer längre fram o längre ner :p
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
tack för svaret o infon men överkursen ger jag mig nog in åp först när garantin inte gäller längre. då kan man börja mixtra o skylla sig själv hehe... testade just den fula race metoden för att en polare visade mig den igår o kännde att ja va tvungen o testa... men det va ju bara när jag testade en längre tid som d hände..

Tror du svarade på fel inlägg. ;-)
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Antingen går du till din närmaste Buell-återförsäljare och ber dem göra det åt dig (den enkla metoden), eller så köper du ett kit från USA för ca 2 papp, och kan sen (i kombination med en servicemanual och lite lust&tid att få skitiga fingrar) ta hand om all service på hojen själv med hjälp av en bärbar dator. Kommer inte ihåg vad mjukvaran heter, men det finns gott om referenser till den om du söker på badweatherbikers.com.

Det var bättre förr, innan det behövdes datorer för att skruva hoj... Någon i Södermanland eller närheten som har detta fantastiska kit?? :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var bättre förr, innan det behövdes datorer för att skruva hoj... Någon i Södermanland eller närheten som har detta fantastiska kit?? :)

Precis, då man kunde laga det mesta med dom medföljande verktygen..
Jag såg IOFS på någon hemsida att det fanns en felsökningsplugg/serviceplugg man kopplar till mobiltelefonen (om man har någotsånär modern mobiltelefon), men det var till bilar och japancyklar tydligen, det var inget som var av intresse för mig IAF.

Inte för att vara sån, men gillar du Harley i allmänhet eftersom du inte har en buellmotor på avataren?
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning


Inte för att vara sån, men gillar du Harley i allmänhet eftersom du inte har en buellmotor på avataren?

Japp :) har avverkat en 1520 shovelhead race stukad chopper och en 1550 lustgasmatad Twin Cam med Buell gaffel och hjul. Och en lustgasmatad S1'a har oxå passerat förbi. Det var nog nästan att Twin Camen skulle dragit XB'n om det inte var alltför kurvigt. :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Japp :) har avverkat en 1520 shovelhead race stukad chopper och en 1550 lustgasmatad Twin Cam med Buell gaffel och hjul. Och en lustgasmatad S1'a har oxå passerat förbi. Det var nog nästan att Twin Camen skulle dragit XB'n om det inte var alltför kurvigt. :yoparty

Kul, jag gillar också gamla harleymotorer, Shoveln och Pannan är väl lite av favoriter, men Knöltoppen är snygg också.

Jag har aldrig riktigt gillat sportstrarna, men börjar att ändra mig på den punkten.

Däremot V-roden, den kommer aldrig att bli en Harley i mina ögon.
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Robbans i eskilstuna är bra att ha med att göra.

Ps va det dig som vi mötte i malmköping i går?

Jadå, Robban är bra, men jag tänkte mer på nån som inte är så dyr :)
Och Japp, det var jag det. Har redan börjat kolla på TFI boxen. Tyvär kostar den dubbelt så mycket i Sverige som i USA, men det är ju som vanligt...
 

madlim

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
HSTD
Hoj
Buell XB9S
Någon som har lust att skriva en liten förklaring till hur jag
får loss mitt bakhjul? Har en XB9S -03.

Ska byta däck, men däckfirmorna jag kollat med tar bara emot
fälg och däck, alltså måste jag skruva av och på hjulet själv..
 

blå&gul 12s

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Vällingby
Hoj
Buell XB12s
Någon som har lust att skriva en liten förklaring till hur jag
får loss mitt bakhjul? Har en XB9S -03.

Ska byta däck, men däckfirmorna jag kollat med tar bara emot
fälg och däck, alltså måste jag skruva av och på hjulet själv..

det ska bara vara och lossa låsbultarna bak i svingen o seda släppa på belten
sedan finns det en insats till hjulbulten i en liten väska under sadeln
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top