Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Tjenare! Har själv en xb12s med stora " race tuner kitet ", . Körde på motospeeds bromsbänk i helgen på mc-träffen i västervik. Endast 85hk på bakhjulet, ca 100nm i vrid, vore kul att jämnföra lite siffror, lyckligtis har jag ej betalt "kitet , sägs kosta 29900 spänn. mvh !!!!

Vad är det på ett sånt kitt då ;-)

/M

fan man e ganska deppig nu, vv håller på o krånglar, fick inte det lånet jag ville ha från banken så jag vet inte hur jag ska köpa hojjen, och har inte ens nåt att mecka med varken bil, cross eller buell :( allt känns så långt bort o allt bara känns ruttet.:tummenner
haft det så här ruttet hela livet, vissa är inte född rika. säger inte det är rätt att gå kriminella vägar......men i nu läget önskar man att man var lika dum som kriminiella o löste det på egen väg.:huvet

drömt om denna jäkla buellen sen jag var 16år och såg den hos polaren.
Men fan den som ger sig, även om jag får käka knäckebröd o dricka vatten fram till nästa sommar för att få denna buell så är det fan värt.

Hur gammal är du igentligen?

Livet är en prövning vilken väg man än väljer finns ingen short cut om du tror det.....
 
Last edited:

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Sådärja, då har man blivit med bulle efter sporthojen och jag kan säga att jag ler varje meter på den.:tummenupp :tummenupp

Det blev en xb9s från 03 med 650 mil på mätaren samt luft chip och buller :yoparty :yoparty Roligare hoj blir svårt att hitta.
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Sådärja, då har man blivit med bulle efter sporthojen och jag kan säga att jag ler varje meter på den.:tummenupp :tummenupp

Det blev en xb9s från 03 med 650 mil på mätaren samt luft chip och buller :yoparty :yoparty Roligare hoj blir svårt att hitta.

Trevligt, trevligt välkommen till familjen då :yoparty

Var håller du till i sthlm då?
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Tjenare! Har själv en xb12s med stora " race tuner kitet ", . Körde på motospeeds bromsbänk i helgen på mc-träffen i västervik. Endast 85hk på bakhjulet, ca 100nm i vrid, vore kul att jämnföra lite siffror, lyckligtis har jag ej betalt "kitet , sägs kosta 29900 spänn. mvh !!!!

Låter ganska normalt. En original ny-Buell med avstrypnings-kit (eller race kit om man vill låta flashig... :) ) brukar ge ungefär så mycket. Kanske ett par hästar till. Men det kan ju vara några häst +- beroende på bänk och förhållanden.

Min S1'a -98 med "race kit" (filter, hel-system och box) gav 81 Hk / 102 Nm och 99 Hk / 143 Nm med lustgasen.

EDIT: Om jag inte misstar mej helt så har S1'an sämre toppar än en XB. Den har ju dessutom fjuck vilken är lite - mot direktinsprutningen på en XB. Min S1'a hade Dyno Jet kittad original CV.

Har inte hunnit bänka XB'n ännu. Hade tänkt göra det på Peking festen förra helgen, men det fanns ingen bänk där. Första gången på hundra år utan bänk... :-(
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vad är det på ett sånt kitt då ;-)

/M



Hur gammal är du igentligen?

Livet är en prövning vilken väg man än väljer finns ingen short cut om du tror det.....

Jag är 23år

Jo självklart, än har jag inte gett upp så tänker inte göra det heller. Var bara så jävla deppig igår.
Men men, antingen får jag köpa en annan hojj tillsvidare eller vänta få som jag vill.
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Cool då har du hunnit med några delar av stan ;-) Ja är lite blött idag men kanske tar en tur senar på em får se hur man känner sig.

Stay cool. :yoparty

/M


Jodå, har hunnit se både bra och dåliga dagar de senaste dagarna, blev bara en liten tur idag men imorrn blir det småvägar till väddö eller till norrköping, beror på hur det känns imorgon förmiddag. svårt nöjd med hojen i övrigt, speciellt med bromsarna.
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag är 23år

Jo självklart, än har jag inte gett upp så tänker inte göra det heller. Var bara så jävla deppig igår.
Men men, antingen får jag köpa en annan hojj tillsvidare eller vänta få som jag vill.

IMHO är det bättre att ha en billigare hoj och faktiskt köra än att "vänta på den rätta"; särskilt om du precis fått lappen när du skaffar en. Mängdträning är bra.

Dessutom: Jag vet ju inte hur mycket tvåhjulserfarenhet du har, men jag var rent ut nervös de första veckorna på Buell (kombinationen av vad som kändes som hejdlöst mycket kraft och att precis ha bundit mig att betala in hundra papp gjorde att jag blev nervös => stel i överkroppen => dålig på att ta kurvor => allmänt farlig för mig själv => körde som mormor) trots att jag redan hade gott och väl två säsongers erfarenhet av mc (XF650). Kan bara tänka mig hur det är att gå direkt från en halvsliten trafikskolehäck till något som trycker ut >100Nm på bakdäcket med kanske totalt 6-8 körtimmar bakom sig i kombination med en ekonomi som uppenbarligen redan är pressad...
:skrämd
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
IMHO är det bättre att ha en billigare hoj och faktiskt köra än att "vänta på den rätta"; särskilt om du precis fått lappen när du skaffar en. Mängdträning är bra.

Dessutom: Jag vet ju inte hur mycket tvåhjulserfarenhet du har, men jag var rent ut nervös de första veckorna på Buell (kombinationen av vad som kändes som hejdlöst mycket kraft och att precis ha bundit mig att betala in hundra papp gjorde att jag blev nervös => stel i överkroppen => dålig på att ta kurvor => allmänt farlig för mig själv => körde som mormor) trots att jag redan hade gott och väl två säsongers erfarenhet av mc (XF650). Kan bara tänka mig hur det är att gå direkt från en halvsliten trafikskolehäck till något som trycker ut >100Nm på bakdäcket med kanske totalt 6-8 körtimmar bakom sig i kombination med en ekonomi som uppenbarligen redan är pressad...
:skrämd


:klappar :bow :tummenupp Vilken lysande post!

Började själv på en Ducati Monster 600, jävligt fin hoj men ack så slö efter några månader. Precis som föregående talare råder jag dig till att börja på något som är både snällare och billigare, jag vet att det gjorde mig gott och här finns säkert tusentals andra på forumet som är av samma åsikt.

Köp en 10år gammal Ducati så får du både ljudet, utseendet och en hoj som älskar att sväng för 1/3 av priset samtidigt som du får massor nya insikter inför ditt Buell köpande.
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
:klappar :bow :tummenupp Vilken lysande post!

Började själv på en Ducati Monster 600, jävligt fin hoj men ack så slö efter några månader. Precis som föregående talare råder jag dig till att börja på något som är både snällare och billigare, jag vet att det gjorde mig gott och här finns säkert tusentals andra på forumet som är av samma åsikt.

Köp en 10år gammal Ducati så får du både ljudet, utseendet och en hoj som älskar att sväng för 1/3 av priset samtidigt som du får massor nya insikter inför ditt Buell köpande.

Ja mitt råd är nog motard om du vill lära dig att köra och ramla för det kostar inte en förmögenhet att slå runt om man inte själv gör sig illa det vill säga för det är en del prylar som ska inhandlas i början är ju inte bara hoj så att säga det ska vara försäkring skinnställ osv.

kolla in motard forumet här så får du lite tips, Har en 620 som är race kittat för ban körning om du är sugen där kommer du ha mkt roligare om du ska lära dig att köra på riktigt.

trevlig helg på er ;-)

/M
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tackar för era råd, fått mig o tänka till. Ni har säkert rätt, ska se vad för hojj man kan hitta.
 

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Anderstorp, Småland.
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
Vad är det för skillnad på Buell XB12S och XB12SS??

XB12SS - Även kallat "Long" är fyra cm längre och har en annan vinkel på framgaffeln 21grader respektive 24 har jag för mig?! Samma motor och resten är samma med. Det du ser med ögat vid första anblicken är att XB12S modellen har en sadel som slutar mitt över bakhjulet och sadeln är även lite mer skålad. XB12SS sadel går längre och har en mer rak sadel. Obs det går och åka passagerare med på XB12S, men jag skulle nog rekomendera den andra om du har en passagerare ofta.

Båda dessa är med en liten kåpa fram det finns även en "R" modell som ser mer sportig ut med kåpglas osv. Det finns även en "X" som e mer offroad inspirerad. (det finns fler modeller och varianter av dessa samma som "S" & "Ss")

Hoppas detta var lite hjälp?!
 

blå&gul 12s

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Vällingby
Hoj
Buell XB12s
Tackar, javisst har jag köpt den av honom, trevligt att se att det finns flera bueller i vällingby.

tyckte väll att jag kände igen hojen det är nämligen mina gammla fäljar på din bulle !
vi bytte fälgar för några veckor sedan tyckte det var tråkigt att nästan all xb 12 or har gula fälgar så min hoj har silver fälgar nu blev fett,

o din hoj gjorde sig riktigt bra med guld hjul o alla xb9 or har silver fälgar orginal så det gör din hoj lite mer personlig
 

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Vendelsömalm
Hoj
KTM 990 SMR 2010
XB12SS - Även kallat "Long" är fyra cm längre och har en annan vinkel på framgaffeln 21grader respektive 24 har jag för mig?! Samma motor och resten är samma med. Det du ser med ögat vid första anblicken är att XB12S modellen har en sadel som slutar mitt över bakhjulet och sadeln är även lite mer skålad. XB12SS sadel går längre och har en mer rak sadel. Obs det går och åka passagerare med på XB12S, men jag skulle nog rekomendera den andra om du har en passagerare ofta.

Båda dessa är med en liten kåpa fram det finns även en "R" modell som ser mer sportig ut med kåpglas osv. Det finns även en "X" som e mer offroad inspirerad. (det finns fler modeller och varianter av dessa samma som "S" & "Ss")

Hoppas detta var lite hjälp?!

Tack! Kunde inte fått ett bättre svar! Har provkört en xb12ss och tyckte den va riktigt grym. Kan mycket väl tänka mig en sådan till nästa säsong! När kom den modellen? (vill ju hamna så långt under hundratusingen som möjligt). Det enda jag inte riktigt gillar är frontkåpan men det går väl alltid att ordna till.
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Tack! Kunde inte fått ett bättre svar! Har provkört en xb12ss och tyckte den va riktigt grym. Kan mycket väl tänka mig en sådan till nästa säsong! När kom den modellen? (vill ju hamna så långt under hundratusingen som möjligt). Det enda jag inte riktigt gillar är frontkåpan men det går väl alltid att ordna till.


OT - Grattis till inlägg tusen i tråden ;)
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
OT - Grattis till inlägg tusen i tråden ;)

Nån som har koll på lamp husen som sitter org. bullen?

Tänkte koppa ihopp dom men är det inte olika lykt reflektorer i dom eller hur ligger det till? Nån som har erfarenhet?

samma gäller om det nån som satt på xcenon eller hid lampa på sitt bygge om ni fått det att funka med allt och framför allt om ni lyckats gömma undan balistrana.:yoparty

Stay cool
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top