Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Hej! Jag har tänkt att åka längre turer med Buell X1 Lightning. Jag undrar om någon som ägt denna modell kan rekommendera några väskor eller dylikt att ha på hojen?

Stort tack för alla tips!
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Jag har startat upp och kört ett par hundra meter. Oljan ser jag där jag fyller på, under sadeln.

Det är ingen fara det där ska du se :) Buellen har ju torrsumpsmörjning med motoroljan i en separat behållare under sadeln, som du nämnde. Och när hojen står still ett tag, som under vinterperioden, så rinner oljan ner ifrån tanken till motorn. Sen då när du startar upp den så sakta men säkert så pumpas all olja tillbaks igen och då kan det uppstå bubblor uppe i tanken och det är ingen fara.

Om man däremot startar hojen frekvent under vintern med en massa korta uppstarter så kan det uppstå kondensvatten i oljan, och det är inte lika bra...
Men jag tror att det var det första alternativet i det här fallet :)

MVH
Björn
 

svenmolgan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Buell S1 lightning -98
Hej, jag igen. Är inne på att byta ljuddämpare på pärlan. Har nu en v&h men tycker att ljudet är för "runt". Vill ha något hårdare, några tips på vad jag ska hänga på, brorsan har en supertrapp som låter bra. Var kan jag köpa en sån?
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Hej, jag igen. Är inne på att byta ljuddämpare på pärlan. Har nu en v&h men tycker att ljudet är för "runt". Vill ha något hårdare, några tips på vad jag ska hänga på, brorsan har en supertrapp som låter bra. Var kan jag köpa en sån?

Maila min polare Matz, han hade rätt mycket Supertrapp förut. Du får räkna med att svetsa dit egna fästen gissar jag. matz16 (a) hotmail (punkt) com
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Hej hej! Jag har funderingar på att sätta på ett "sportluftsintag" på högersidan av min Buell X1 Lightning. Någon som vet någon handlare i stockholmsregionen med hemsida. Finner inget specifikt och seriöst med att googla :(...
Stort tack för alla svar!
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Hej hej! Jag har funderingar på att sätta på ett "sportluftsintag" på högersidan av min Buell X1 Lightning. Någon som vet någon handlare i stockholmsregionen med hemsida. Finner inget specifikt och seriöst med att googla :(...
Stort tack för alla svar!

dom ända jag kan komma att tänka på e Buell Center i Bromma.
men sidan ger inte så mycket, men annars är det bara att söka på buell center bromma på eniro eller google så hittar du.

jag vet inte hur det är med delar till dom gamla hojarna men xb serien finns det massa godis till på denna sida: http://www.speed-of-color.de/

har själv just beställt där ifrån så jag vet inte hur bra dom är eller om man får grejerna men det verkar lovande, det skickas med DPD och jag fick 10% rabatt när jag handlade via deras sida... lite svårt o fatta vad allt betyder om man inte kan tyska men allt verkar bra. jag har ju dock inte betalt än så om det inte kommer är det ju ingen större fara. priserna va dessutom bra tycker jag, stort utbud och dessutom slipper man ju tulla på skit inom eu =)
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
okey..

har frågat förut.. men är det nån som har koll på nån som renoverar showa dämparen bak på s1 lightning -98??
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
jag vet inte hur det är med delar till dom gamla hojarna men xb serien finns det massa godis till på denna sida: http://www.speed-of-color.de/

Stort tack för tipset Deathmachine! Fanns en massa godis! Dock suger jag på tyska, så det blir väl att leta fram tyskaböckerna igen eller hitta någon som kan... :D

Edit:


Kom på att det här fortfarande finns:http://babelfish.altavista.com/babelfish Fungerar utmärkt om texten är rättstavad och skrivet på ett propert språk.
Översatte sidan. Nu verkar det ännu mer intressant.

/tunis
 
Last edited:

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Lite sol, plusgrader och torra vägar skulle sitta fint nu :)
Nu börjar vinterns jobb bli klart.

DSC00190a.jpg


DSC00195a.jpg


DSC00192a.jpg
 
Last edited:

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
Hej, jag igen. Är inne på att byta ljuddämpare på pärlan. Har nu en v&h men tycker att ljudet är för "runt". Vill ha något hårdare, några tips på vad jag ska hänga på, brorsan har en supertrapp som låter bra. Var kan jag köpa en sån?

Tycker att mitt Jardine låter fint.. Lite "rappare" ljud... Din närmsta Buelldealer har koll på var du får tag i både Supertrapp & Jardine.
 

kosefil

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2007 Buell XB12S
Halloj! Jag undrar om någon av er någonsin har beställt delar ifrån:
http://www.americansportbike.com

Jag tycker att priserna är bra (på det jag vill ha) och de påstår att de skeppar internationellt.

Stort tack för alla svar!

Har en kollega som brukar handla där. Han säger att de är bra.
Själv valde jag att handla från: http://www.r-r-customizing.de för att slippa allt tull och skattestrul (priset blir ju +25% + 4% + frakt). De kan dessutom engelska vilket övriga tysk-sidor verkar ha svårt med.
Good luck!
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Har en kollega som brukar handla där. Han säger att de är bra.
Själv valde jag att handla från: http://www.r-r-customizing.de för att slippa allt tull och skattestrul (priset blir ju +25% + 4% + frakt). De kan dessutom engelska vilket övriga tysk-sidor verkar ha svårt med.
Good luck!

Tack för tipset!

Fick reda på att vi har bekanta i just californien. Så (kanske, kanske, kanske, kanske, kanske) kan de skicka det som ett omärkt paket, och då kan man slippa skatta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top