Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

robban-71

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2010
Ort
luleå
Hoj
2006 buell ulysses
Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?

hinner du få motorn riktigt varmkörd på morgonen på väg till jobbet. min -06 ulysses kan ibland slockna strax efter start om jag bara tex kört i ca.3 minuter och sedan startar efter den kallnat helt. men min startar bra efter det men går ganska oroligt på tomgång.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
hinner du få motorn riktigt varmkörd på morgonen på väg till jobbet. min -06 ulysses kan ibland slockna strax efter start om jag bara tex kört i ca.3 minuter och sedan startar efter den kallnat helt. men min startar bra efter det men går ganska oroligt på tomgång.

Tja tar ca 10 min till jobbet.
Bara jag kört en mycket kort sträcka så ligger stabilt på 950 rpm på tomgång. Nålen ligger nästan blickstilla på samma varvtal under tomgången. Bara haft startproblem utanför jobbet. De dagar det var startproblem var det riktigt kallt på morgonen samt lite kallare än innan på dagen. Dvs ganska ruggit. Ena dagen hade det regnat så det var lite fuktigt.

Nu har jag inte kört hoj på några dagar så jag vet inte om problemet kvarstår. Ska bli intressant på måndag när man är hemma igen.

Kan det va så att den helt enkelt bara var för kall?
Har vi automatchok på våra hojar?
 
Last edited:

robban-71

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2010
Ort
luleå
Hoj
2006 buell ulysses
Tja tar ca 10 min till jobbet.
Bara jag kört en mycket kort sträcka så ligger stabilt på 950 rpm på tomgång. Nålen ligger nästan blickstilla på samma varvtal under tomgången. Bara haft startproblem utanför jobbet. De dagar det var startproblem var det riktigt kallt på morgonen samt lite kallare än innan på dagen. Dvs ganska ruggit. Ena dagen hade det regnat så det var lite fuktigt.

Nu har jag inte kört hoj på några dagar så jag vet inte om problemet kvarstår. Ska bli intressant på måndag när man är hemma igen.

Kan det va så att den helt enkelt bara var för kall?
Har vi automatchok på våra hojar?

det verkar som att det kanske är för kallt. och hojjen får för snålt med bränsle. det kanske löser sig när det blir varmare ute. hoppas det.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ruskigt vad tyst det är i denna tråd då.

Testade hojen igår. Startar utan problem hemma. Ute och kör en 4-5 mil och inga problem. Drar och handlar och inga problem att starta den efter att jag kommer ut från butiken. Dock hinner den ju inte bli kall.

Startar utan problem i morse och nu står bettan utanför jobbet.
Ska bli intressant i eftermiddag att se om den startar fint eller inte.
Lite varmare idag ska ligga på ca 14 grader när jag ska åka härifrån.
Är det möjligen så att bettan har scenskräck när den står vid jobbet? :tungan

Återkommer med status senare ikväll. Startar den utan problem idag så förutsätter jag att det helt enkelt var för kallt de 2 dagarna förra veckan.


Idag kanske paketet från fedex kommer med hastighetsmätarsensorn.
Spännade värre om den kommer att fungera efter montering.
 
Last edited:

Fakeless

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Vellinge
Hoj
2004 Buell xb12s
Hallå!

Är ny medlem i Buell-tråden. Stolt ägare av en Buell xb12s-04, min första och största kärlek! Hade jag orkat släppa upp Buellen till tredje våningen så hade hon fått sova bredvid mig i sängen! Är det någon som kanske har ett grenrör/krök till en xb12s-04 liggande och skräpande så är jag mycket intresserad av att få köpa det. Mitt grenrör har "sprucket" för andra gången och det känns som det inte är lönt att försöka svetsa det en andra gång. Någon som vet om xb9s grenröret passar till xb12s?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hallå!

Är ny medlem i Buell-tråden. Stolt ägare av en Buell xb12s-04, min första och största kärlek! Hade jag orkat släppa upp Buellen till tredje våningen så hade hon fått sova bredvid mig i sängen! Är det någon som kanske har ett grenrör/krök till en xb12s-04 liggande och skräpande så är jag mycket intresserad av att få köpa det. Mitt grenrör har "sprucket" för andra gången och det känns som det inte är lönt att försöka svetsa det en andra gång. Någon som vet om xb9s grenröret passar till xb12s?

Kan tyvärr inte svara på din fråga.
Men ska du köpa nytt så kanske du ska överväga följande siter.
Twin Motorcycles
Chicago Harley
 

danne_84

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Buell XB9SX
Xb9sx orginal dämpare..

hej!

undrar ifall ngn vet var man kan köpa en orginal dämpare till
en xb9sx-09??
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
hej!

undrar ifall ngn vet var man kan köpa en orginal dämpare till
en xb9sx-09??

Har du kollat länkarna i föregående inlägg?

Idag startade bettan så fint utanför kontoret till skillnad från hur det gick förra veckan. Kan det varit det kyligare vädret måntro som var boven i det udda beteendet förra veckan?

Har nu fått min Bezel till vänster framlampa samt min sensor till hastighetsmätaren. Allt monterat och klart.
Nu ser bettan hel ut framifrån samt så dansar hastighetmätarnålen så fint igen. Idag har det varit en bra dag med bettan. :yoparty
 

Fakeless

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Vellinge
Hoj
2004 Buell xb12s
Kan tyvärr inte svara på din fråga.
Men ska du köpa nytt så kanske du ska överväga följande siter.
Twin Motorcycles
Chicago Harley

Kolla på länkarna du lagt in.....hitta ett fett :yoparty grenrör på ca 7000 riksdaler (vill ha!) och Buells original grenrör för ca 3000 riksdaler. Men just nu är allt över 2000 riksdaler för mycket för mig.
Ska testa att svetsa mitt grenrör en gång till och sätta på avgasbandage.
 
Last edited:

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Går det att montera följande på min Buell XB9R?
Barends

82-423_m.jpg


Ja, om du har ett 7/8" styre.
 
Last edited:

Jonskij

Jag är en V-Twin kille!
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB12X -06
Hej!
Hämtade hem en Buell Ulysses -06:a i lördags, och hittade nu denna eminenta tråd på Sporthoj!
Hade en HD-FatBoy på nittiotalet men har de sista 4 åren kört runt på en XT660R, men efter att ha trimmat den och vridit ur den så var det dags att byta upp sig.
Har alltid varit lite småsugen på en Bulle och nu blev det alltså av. Skönt att känna vibrationerna från en HD motor igen!
Tyvärr så stannade hojen mitt under färd i måndags kväll och är nu på verkstan... Precis som soppatorsk - bara dog och var sen omöjlig att starta.
Mkt trist. Nån som känner igen detta symptom?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan vara vad som helst. Utebliven tändning eller bränsle. Börja med att kolla dessa.
Vilka var symptomen?
Hej!
Hämtade hem en Buell Ulysses -06:a i lördags, och hittade nu denna eminenta tråd på Sporthoj!
Hade en HD-FatBoy på nittiotalet men har de sista 4 åren kört runt på en XT660R, men efter att ha trimmat den och vridit ur den så var det dags att byta upp sig.
Har alltid varit lite småsugen på en Bulle och nu blev det alltså av. Skönt att känna vibrationerna från en HD motor igen!
Tyvärr så stannade hojen mitt under färd i måndags kväll och är nu på verkstan... Precis som soppatorsk - bara dog och var sen omöjlig att starta.
Mkt trist. Nån som känner igen detta symptom?
 

Peter Svensson

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skälby
Hoj
Buell XB12Ss-08
Ny på SH

Hej.
Dags att sluta tjuvläsa och presentera mig. Har lekt med bilar under en längre tid men i fjol bestämde jag mig för att lägga banåkat på hyllan och skaffa hoj och hojkort, bilen såldes i januari -09 och hoj beställdes. Slog till på en ny HD XR1200. Kortet bärgades i början av juli och sedan kunde åkandet börja. Efter en sommar med 1100 hojmil stod det klart att jag behövde något mer lättsvängt :) Köpte XB:n i september och det ångrar jag inte. Trivs riktigt bra med hojen och det lär bli många roliga mil. Så fort tillfälle ges ska jag testa bana. Siktar på att köra på Gelleråsen, en kul bana som jag har kört många varv på, dock bara med bil...

Inte omöjligt att det dyker upp en och annan fråga framöver.

Hälsningar
Peter
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
Jaha då har man varit ute på första turerna för i år.. drog upp till Åre på prisutdelningen för skutskjutet.. alltid lika härligt att frysa om pungen på första turen, 7grader i luften och iofs stekande sol var det ju men fan så kallt med fartvind.. förbaskat rolit iaf... har ju inte fått provat mitt micron helsystem ordentligt förrän nu... känns som det blev bra efter man låtit hojen ställa in sig efter grejerna...
 

Jonskij

Jag är en V-Twin kille!
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB12X -06
Är klart avis på alla er som kan ut och åka. Min hoj är fortfarande på verkstan...:huvet
Det finns tydligen en "sensor" på HD/Buell som känner av när hojen kommer i en viss lutning (eller välter) och som då stänger av soppatillförsel samt tändning, och det verkar vara den som pajat på min nya hoj.
Nytt relä är beställt från huvudlagret och jag hoppas att det kommer idag! Annars får det bli ett par extra burköl ikväll...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är klart avis på alla er som kan ut och åka. Min hoj är fortfarande på verkstan...:huvet
Det finns tydligen en "sensor" på HD/Buell som känner av när hojen kommer i en viss lutning (eller välter) och som då stänger av soppatillförsel samt tändning, och det verkar vara den som pajat på min nya hoj.
Nytt relä är beställt från huvudlagret och jag hoppas att det kommer idag! Annars får det bli ett par extra burköl ikväll...

Surt sa räven.
Håller tummarna för att du får tillbaka din cykel under dagen.

En annan har ett mycket mer värdsligt problem.
Tvättade hojen igår och den blev så fin. :yoparty
Ute och kör 6-7 under kväll hur skönt som helst.
Drar upp persiennerna i morse och vad ser man? REGN!!!
Fan nu är den ju lika skitig igen. FAN!!! :huvet

Plus att när jag tvättade hojen så drog jag vattenslanegn från badrummet ut genom fönstret och enr på gatan.
När man kom in så hade den satans slngen läckt och det var ca ½ cm vatten på golvet i badrummet när man kom in. Tur att det var i badrummet och inte i köket! :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top