Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Säger bara Probike i Gbg. Där kan man snacka service. De får in hojen i morse och jag kan åka och hämta den efter jobbet. Det kostade i runda slängar 5000 riksdaler men det är inte deras fel att generalagenten ska ha så satans mycket för att beställa hem prylar från USA.
 

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
Säger bara Probike i Gbg. Där kan man snacka service. De får in hojen i morse och jag kan åka och hämta den efter jobbet. Det kostade i runda slängar 5000 riksdaler men det är inte deras fel att generalagenten ska ha så satans mycket för att beställa hem prylar från USA.

Har också bara goda erfarenheter från dem, trevliga och serviceminded!
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Har nu gett upp jakten på en ny motor till min xb9r 03 och tänkte sälja av den i delar. Säljer av allt förutom cylinder, kolvar, svänghjul, oljepump samt högerblockhalvan (kammarna fortfarande i bra skick). Finns det några som är intresserade så PM-a mig med vilken del som önskas och prisförslag/bud.
*Kopplingskorgen säljes i ett stycke och är nyrenoverade ca, 300mil
*drivrem byt 1 månad innan ras samt en helt oanvänd
*lambasond (byt 1 månad innan ras)
*ny oljefilter i kartong
*4liter 20w40 HDoem
*1flaska transfluid (formula+lubricant)
*2st ECM moduler
*ecm spykablar samt programvara
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Bliunkersrelä?

Hej.

Funderar på att installera miniblinkers från Biltema.
Biltema Miniblinkers
Istället för att sätta dit effektmotstånd så funderar jag på att byta ut relät till ett lastoberoende.
Undrar om det är blinkersrelät som är inringat i rött på bilden nedan?

Mvh
Andreas
 

Bifogat

  • blinkerrela.jpg
    blinkerrela.jpg
    17.8 KB · Visningar: 72

nomis1

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Buell xb12x 06
xb12x

Hej
jag tog och köpte mej en ulysses 06a för ett tag sedan.
Men den går som skit! jag har provat kalibrerat tps´n, och bytt tändstift den får inga felsignaler på ecmspy. vad kan det ber på? låter okej maskinelt men går ryckigt och låter som om den missar på låga varv (upp till ca 3000-3500) sen sparkar hon på som hon ska.


ska kanske nämnas att det är en import och helt orginal
/simon
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vet bara att reläet har artnr Y0621.M

Någon som vet om detta är utbytbart mot ett biltema relä som är lastoberoende? Givetvis för 12V.

Och ja efter att ha plockat ner fronten så kan jag bekräfta att det är det relä som jag ringat in på bilden.

Mvh
Andreas
 

J0EL

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Buell xb9r Firebolt
Hej! tänkte bara presentera mig, köpte en buell firebolt för ett par veckor sen, väldigt nöjd, en smidig och rolig hoj!
Joel
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Någon som vet om detta är utbytbart mot ett biltema relä som är lastoberoende? Givetvis för 12V.

Och ja efter att ha plockat ner fronten så kan jag bekräfta att det är det relä som jag ringat in på bilden.

Mvh
Andreas

Hej
Jag köpte ett nytt relä på Biltema och det har hittills funkat bra. ca 200 mil - har för mig att dom hade 2 olika modeller och tror jag köpte det som var till japanska mc

Knutte
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej
Jag köpte ett nytt relä på Biltema och det har hittills funkat bra. ca 200 mil - har för mig att dom hade 2 olika modeller och tror jag köpte det som var till japanska mc

Knutte

De har 2 olika ja. Japanska och europeiska "bilar".

Det som jag hittade igår var på 12V och 20W.
Så jag gissar att ett lastoberoende 12V's relä borde fixa det.

//Andreas

Hej! tänkte bara presentera mig, köpte en buell firebolt för ett par veckor sen, väldigt nöjd, en smidig och rolig hoj!
Joel

Den va snygg.
Blev klart inspererad att sätta på fälgstripes på min.
Hmm... När ska man få tid med det?

//Andreas
 
Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Ska man ta det för japanska bilar?
Biltema Blinkrelä

Vad skilljer dem åt?

//Andreas

Det som skiljer dem åt är hur stiften sitter, L/49a är matning till blinkersarna via omkopplaren och B/49 är ström från säkringsdosan, E/31 är jord. B/49 och E/31 är skiftade mellan europeisk och japansk standard. Om du förstorar upp bilderna så ser du skillnaderna på trycket på relät. Kolla hur det är på originalrelät, det borde finnas samma beteckningar på det.

Edit: En kompis som monterade LED-blinkers på sin 90-tals Thunderbird använde den japanska standarden. Kanske är det så att amerikanska hojar också kör med japansk standard?
 
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Det som skiljer dem åt är hur stiften sitter, L/49a är matning till blinkersarna via omkopplaren och B/49 är ström från säkringsdosan, E/31 är jord. B/49 och E/31 är skiftade mellan europeisk och japansk standard. Om du förstorar upp bilderna så ser du skillnaderna på trycket på relät. Kolla hur det är på originalrelät, det borde finnas samma beteckningar på det.

Edit: En kompis som monterade LED-blinkers på sin 90-tals Thunderbird använde den japanska standarden. Kanske är det så att amerikanska hojar också kör med japansk standard?

De hade ju bara europeiska relä inne i Gbg.
Köpte ett så får vi se när man kommer hem.

Tack för förklaringen om vad som skiljer.
 

KimpaXB12

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Ljungby
Hoj
05 - Buell XB12S, 09 Buell 1125CR
Hej
jag tog och köpte mej en ulysses 06a för ett tag sedan.
Men den går som skit! jag har provat kalibrerat tps´n, och bytt tändstift den får inga felsignaler på ecmspy. vad kan det ber på? låter okej maskinelt men går ryckigt och låter som om den missar på låga varv (upp till ca 3000-3500) sen sparkar hon på som hon ska.


ska kanske nämnas att det är en import och helt orginal
/simon

Min Xb12s gör lika dant men blir bättre när den är varm, men med originalsystemet hostar den mindre.
Misstänker dåligt luftflöde.
http://www.buellxb.com/Buell-XB-Forum/Buell-Lightning-XB12S-XB12Ss-CityX-XB12Scg/Running-uneven-at-idle-after-cold-startup.
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
De hade ju bara europeiska relä inne i Gbg.
Köpte ett så får vi se när man kommer hem.

Tack för förklaringen om vad som skiljer.

Om det europeiska relät inte stämmer brukar det gå att lossa relä/säkringsboxen och flytta om kabelskorna till på baksidan av boxen. Kabelskorna brukar sitta med en hulling som man får trycka in från framsidan (reläsidan) med en liten instrumentmejsel el. liknande.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Om det europeiska relät inte stämmer brukar det gå att lossa relä/säkringsboxen och flytta om kabelskorna till på baksidan av boxen. Kabelskorna brukar sitta med en hulling som man får trycka in från framsidan (reläsidan) med en liten instrumentmejsel el. liknande.

Det europeiska funkade.
Gött att gängorna gick på en blinkersen vid montering. In och byta i morgon... Men nice blev det. Ska man bara hitta brickor att täcka hålen från orginalblinkersarna.
 

Biiren

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Öckerö
Hoj
-05 Buell xb12s
Hej undrar om det är någon som har köpt delar hos Chicago Harley-Davidson någon gång?
Hur mycket frakten ligger på ungifär??
MVh Björn
 

Robban.j

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
göteborg
Hoj
Buell xb9s
Tjoo !! Första hojjen blev en buell xb9s undrar om någon vet nån bra sida där man kan köpa delar till den och där frakten inte e så dyr?? . Sen finns de någon affär i GBG som säljer delar till buell??... Tacksam för svar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top