Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Tja!
Jag o min kompis försöker sätta på mini blinkers med led.
Men när vi kopplat och provar..så blinkar dom jätte snabbt.
Det står säkert på nån sida här inne..men vi är i garaget nu..och behöver fixa detta så snart som möjligt..
Kan de möjligtvis vara nån relä eller nått? Förstår mig inte på sånt =P
hur ska vi gå tillväga?

Tacksam för svar!

kolla säkringarna i säkringsboxen, min gjorde precis likadant. Gick inte att starta med stödet nere och var motorn igång och jag fällde ned stödet så dog hojen. Bytta säkringen och vips var hojen normal igen :)

Tjena!
Det funkade o göra som du sa :)
nu går de o starta med stödet nere!

Tack!
 
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tja!
Jag o min kompis försöker sätta på mini blinkers med led.
Men när vi kopplat och provar..så blinkar dom jätte snabbt.
Det står säkert på nån sida här inne..men vi är i garaget nu..och behöver fixa detta så snart som möjligt..
Kan de möjligtvis vara nån relä eller nått? Förstår mig inte på sånt =P
hur ska vi gå tillväga?

Tacksam för svar!



Tjena!
Det funkade o göra som du sa :)
nu går de o starta med stödet nere!

Tack!

Va nice :). Trevligt att man kunde hjälpa till. Billig fix också på ett störande problem.

Anledningen till att det blinkar snabbt som en tetting är för att ni får fel motstånd på LED blinkerserna (eller hur det stavas) jämtemot de vanliga. Där är inget ni kan göra åt det mer än att köpa motstånd och sätta mellan, är så med 99% av de LED blinkers som finns på marknaden. Där ni köpte blinkerserna borde sälja rätt motstånd till dom. Är det på biltema ni köpt dom så har dom även motstånden :).
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hejsan,
Köpte en bulle (xb9r-03) i höstas och den går finfint. Står dock inför besiktning och är lite orolig för ljudet. Enligt tidigare säljaren är det original Buell sport racing system. Någon som vet om det är krångel i besiktningen på denna alternativt ställe där man kan införskaffa DB-killers?

Har frågat handlaren i Stockholm men de visste inget. Även kikat på hemsidorna som det är tipsat till i andra frågor men inte lyckats hitta något bra.

Någon som har erfarenhet från besiktningen med detta system?

/buellen

Hade exakt samma system på min XB9S-03 och det var inga problem att besikta med det systemet.. blev även stoppad av polisen ett antal gånger och ljudnivån var aldrig något problem.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Tja!
Jag o min kompis försöker sätta på mini blinkers med led.
Men när vi kopplat och provar..så blinkar dom jätte snabbt.
Det står säkert på nån sida här inne..men vi är i garaget nu..och behöver fixa detta så snart som möjligt..
Kan de möjligtvis vara nån relä eller nått? Förstår mig inte på sånt =P
hur ska vi gå tillväga?

Tacksam för svar!



Tjena!
Det funkade o göra som du sa :)
nu går de o starta med stödet nere!

Tack!

Ang Blinkers, kolla sidan 140 i den här tråden
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Köp ett relä för LED blinkers på biltema, den europeiska standarden.
Relät sitter på höger sida under frontkåpan ovanpå högra framlampan.
Du kommer behöva något att sätta fast det med. Typ dubbelhäftande tejp eller supelim...

Som nämnts tidiage kolla sida 140.

Tja!
Jag o min kompis försöker sätta på mini blinkers med led.
Men när vi kopplat och provar..så blinkar dom jätte snabbt.
Det står säkert på nån sida här inne..men vi är i garaget nu..och behöver fixa detta så snart som möjligt..
Kan de möjligtvis vara nån relä eller nått? Förstår mig inte på sånt =P
hur ska vi gå tillväga?

Tacksam för svar!



Tjena!
Det funkade o göra som du sa :)
nu går de o starta med stödet nere!

Tack!
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Va nice :). Trevligt att man kunde hjälpa till. Billig fix också på ett störande problem.

Anledningen till att det blinkar snabbt som en tetting är för att ni får fel motstånd på LED blinkerserna (eller hur det stavas) jämtemot de vanliga. Där är inget ni kan göra åt det mer än att köpa motstånd och sätta mellan, är så med 99% av de LED blinkers som finns på marknaden. Där ni köpte blinkerserna borde sälja rätt motstånd till dom. Är det på biltema ni köpt dom så har dom även motstånden :).


åker en sväng till biltema imon då!

tack så länge! :tummenupp
 

nomis1

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Buell xb12x 06
Någon som vet var man kan få tag på slip-on dämpare till en XB12x 06a för en vettig peng?
eller ska man försöka bygga en själv. men jag har hört att det är ganska viktigt att dom ska ha ett vist mottryck för att inte bränna avgaventilerna.

sen så undrar jag vad som skiljer sig ulyssesen ifrån xb12s om att man kan köpa en dyna och tailpiece ifrån en xb12s och slänga på?

MVH/Simon
 
Last edited:

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Köp ett relä för LED blinkers på biltema, den europeiska standarden.
Relät sitter på höger sida under frontkåpan ovanpå högra framlampan.
Du kommer behöva något att sätta fast det med. Typ dubbelhäftande tejp eller supelim...

Som nämnts tidiage kolla sida 140.

Behöver man löda något?
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Tror att en säkring gick när vi provade miniblinkersen. Vet ni vilken säkring de e till blinkers?

Tror att en säkring gick när vi provade miniblinkersen. Vet ni vilken säkring de e till blinkers?
 
Last edited:

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Vart köpa Buell-motor?

Vet ni som har koll på Buell var jag kan köpa en begagnad komplett fungerande Buell-motor? Till ett bra pris?
Skall ha den till ett kommande chopper-bygge.
 
Last edited:

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Det är bara att Gratulera :tummenupp
Se till att kolla både olje/kylvatten nivå innan du åker från handlarn
Se till att den sista flashen är i ECM:en
Om det är en -09 hör med handlarn om kablarna till ladningen är bytta och att "Chain Guiden" är bytt

Olje och vatten-nivån reder jag ut.....:yoparty
Vad det gäller styrningen för ECM:en får jag nog lita till handlarns ord. Och, ja, det är en -09....hur ska kablarna till laddningen "se" ut?? Samma sak med "chain guiden"!! :confused:

Sen är det så att tjejen hämtar en 1125 R -08 samtidigt.....båda maskinerna är fabriksnya så är det något speciellt att tänka på när det gäller den??
 

fnm01001

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB12SCG -08
Någon annan som har köpt Jardine-slip on till XB12? Jag skulle precis montera min USA-inköpta slip on när det visade sig att diametern på anslutningsröret är ca 50mm medan kröken på bågen är ca 63mm... :huvet

Hur kan det komma sig?? Någon som vet vad man kan göra för att få ihop det? Funderar på att svetsa på en ny rörbit på anslutningsröret som är 63mm. Har det någon betydelse för flödet om röret smalnar från 63 till 50 mm mitt på?
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Hej allihop!
Provade med relä o de funkade...
Men nu startar inte hojjen...när vi trycker på tändningen så hackar/knackar de jättefort. Kan de vara startmotorn? Jätte skumt.
Den funkade o starta igår innan vi pillade med säkringarna relä o sånt.

Snälla hjälp! :(
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Hej allihop!
Provade med relä o de funkade...
Men nu startar inte hojjen...när vi trycker på tändningen så hackar/knackar de jättefort. Kan de vara startmotorn? Jätte skumt.
Den funkade o starta igår innan vi pillade med säkringarna relä o sånt.

Snälla hjälp! :(

"Trycker på tändningen"?? Menar du startknappen?? Har ni ordentligt med ström i batteriet....startreläet kan gärna "smattra" när strömmen börjar sina.
Annars för att se om det beror på ert pillande så testa att ta bort det nya reläet och gör bara en förändring i taget för att se var felet slutar att vara trasigt...:D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top