Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Jag behöver en spegel efter en fadäs i vintras (spegeln smälte i garaget, tur som f*n att inte det blev värre än så!). Har problem med att hitta en nätbutik som erbjuder spegeln till humant pris.

Buellparts.net har den till bra pris men det verkar inte gå att regga att man bor i Sverige!? Har ni lyckats regga er där, hur!?
Eller finns det någon bättre butik som har liknande pris?

När jag skulle köpa mina gasvajrar o motståndet till noiden så hadde dom nån konstig regel att dom inte sålde Buell orginal delar utanför USA, det var iof innan Buell lades ner.
D96angl har handlat orginal delar på chicagoharley, så det borde funka.
Dom höll samma pris som Buellparts, om det var en orginal spegel du var ute efter
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag behöver en spegel efter en fadäs i vintras (spegeln smälte i garaget, tur som f*n att inte det blev värre än så!). Har problem med att hitta en nätbutik som erbjuder spegeln till humant pris.

Buellparts.net har den till bra pris men det verkar inte gå att regga att man bor i Sverige!? Har ni lyckats regga er där, hur!?
Eller finns det någon bättre butik som har liknande pris?

Testa Chicago Harley
Handlade av dem i våras och de har bra priser. Tänk bara på att frakten blir en stor del av kostnaden på en liten del. Min 50$ frakt, jag hade tur för de glömde ta betalt för frakten. Sen kommer tull och moms på det. Jag fick delar för mellan 2000 - 2500 kr (hade kostat det hemma) för under 900 kr. Lägg då till frakt på 50$ så har du vad jag igentligen skulle betalt. Det roliga är att jag betalar moms på frakten. :D

De har bara orginal HD/Buell delar och man måste veta artikelnummer när man söker efter delen.

Spegel höger Chicago Harley.

Spegel höger Twin Motorcycles.

Ska du bara ha spegeln så tror jag Twin Motorcycles blir billigast.
 
Last edited:

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
Tjena! Bytte min Mille mot en Xb12r för ett tag sen :) Helskön hoj så här långt :yoparty

Jag fick med en trimbox av förra ägaren som jag funderar lite över, det är en Dobeck Performence TFI, typ som en powercommander fattar ja det som.

Är det lönt att montera ditt den? Eller är det bättre o gå på race mapp direkt som det skrivits tidigare har i tråden? Det sitter Buell race avgas o öppet filter på den nu.

Nån som använt en sån här på sin hoj o kan ge lite feedback?

Mvh
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Jag behöver en spegel efter en fadäs i vintras (spegeln smälte i garaget, tur som f*n att inte det blev värre än så!). Har problem med att hitta en nätbutik som erbjuder spegeln till humant pris.

Buellparts.net har den till bra pris men det verkar inte gå att regga att man bor i Sverige!? Har ni lyckats regga er där, hur!?
Eller finns det någon bättre butik som har liknande pris?


testa www.buellxb.com :tummenupp
 

Velodrom

Nörd
Gick med
17 May 2007
Ort
Färgelanda
Hoj
Buell XB12X -2006.
Testa Chicago Harley
Handlade av dem i våras och de har bra priser. Tänk bara på att frakten blir en stor del av kostnaden på en liten del. Min 50$ frakt, jag hade tur för de glömde ta betalt för frakten. Sen kommer tull och moms på det. Jag fick delar för mellan 2000 - 2500 kr (hade kostat det hemma) för under 900 kr. Lägg då till frakt på 50$ så har du vad jag igentligen skulle betalt. Det roliga är att jag betalar moms på frakten. :D

De har bara orginal HD/Buell delar och man måste veta artikelnummer när man söker efter delen.

Spegel höger Chicago Harley.

Spegel höger Twin Motorcycles.

Ska du bara ha spegeln så tror jag Twin Motorcycles blir billigast.

Twin Motorcycles tar ca €35 för spegeln till min Ulysses. Chikagoharley tar ca $22. Bara där blir det lite skillnad i Svenska kronor.
Twin M. i EU-landet Nederländerna lägger på VAT och frakt med den nätta summan av €73, total ca €108!
Chic. la på frakt för $9, tot ca $31.
€108 = ca 1080 kr.
$31 = ca 220 kr.
Skillnad 860 kr mer för att få hem en liten spegel från ett EU-land. Något är allvarligt fel med detta eller tänker jag fel nu? :confused:

Jag har då beställt spegeln från Chicagoharley, får se hur det går..
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Twin Motorcycles tar ca €35 för spegeln till min Ulysses. Chikagoharley tar ca $22. Bara där blir det lite skillnad i Svenska kronor.
Twin M. i EU-landet Nederländerna lägger på VAT och frakt med den nätta summan av €73, total ca €108!
Chic. la på frakt för $9, tot ca $31.
€108 = ca 1080 kr.
$31 = ca 220 kr.
Skillnad 860 kr mer för att få hem en liten spegel från ett EU-land. Något är allvarligt fel med detta eller tänker jag fel nu? :confused:

Jag har då beställt spegeln från Chicagoharley, får se hur det går..

Nää, du tänker rätt, men plussa på ev tullavgifter från USA så blir skillnaden kanske inte 860 men fortfarande +
Har beställt allt mitt till min Bulle från USA.
Så nåt sjukt är det
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Twin Motorcycles tar ca €35 för spegeln till min Ulysses. Chikagoharley tar ca $22. Bara där blir det lite skillnad i Svenska kronor.
Twin M. i EU-landet Nederländerna lägger på VAT och frakt med den nätta summan av €73, total ca €108!
Chic. la på frakt för $9, tot ca $31.
€108 = ca 1080 kr.
$31 = ca 220 kr.
Skillnad 860 kr mer för att få hem en liten spegel från ett EU-land. Något är allvarligt fel med detta eller tänker jag fel nu? :confused:

Jag har då beställt spegeln från Chicagoharley, får se hur det går..

Kolla vad det står på Chicago Harley. Frakten avgörs vis frakttillfället. Du komemr få en frakt på 50$ tro mig. Det var samma sak för mig. Men du kan hoppas att de glömmer ta betalt för frakt. Det glömde de ju när jag handlade av dem. Sen som inlägget ovan. FedEx kommer skicka en faktura på moms och tull. Momsen betalas på varans värde samt frakten och tullen på varans värde. Sen kommer det på en "engångsavgift" på ca 100 kr från FedEx.

Twin sak ej ta någon moms om inte priset specifikt anges utan moms för de är lokaliserade inom EU. Moms och tull redan betald när de importerat varan.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Kolla vad det står på Chicago Harley. Frakten avgörs vis frakttillfället. Du komemr få en frakt på 50$ tro mig. Det var samma sak för mig. Men du kan hoppas att de glömmer ta betalt för frakt. Det glömde de ju när jag handlade av dem. Sen som inlägget ovan. FedEx kommer skicka en faktura på moms och tull. Momsen betalas på varans värde samt frakten och tullen på varans värde. Sen kommer det på en "engångsavgift" på ca 100 kr från FedEx.

Twin sak ej ta någon moms om inte priset specifikt anges utan moms för de är lokaliserade inom EU. Moms och tull redan betald när de importerat varan.

Alla Twins priser är utan moms, så man måste lägga på 19% på priset
Är nog gjort för Jänkarna
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
ska färga min ljuddämpare till svart.
Någon som vet nån bra färg som håller för värmen? Vet inte exakt, men minst 7-800 grader kan jag tänka mig att de behövs.

tackar
 

Coczi

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Norrköping
Hoj
Buell XB 12 R Firebolt
Hej Buell vänner! (Har en XB 12 R Firebolt)
Råkade ut för en riktigt trist sak idag när jag var ute en sväng.
När jag skulle använda blinkers så märkte jag att den inte fungera, helt dött, likväl bromsljus som tuta. Även när jag håller in kopplingen så tänds "frilägeslampan".
Har kollat säkringar men vet inte om allt har kollats på rätt sätt.
Sitter ju huvudsäkringar på vänster sidan, (ignition, start, key switch") och vanliga på högersidan.
Är det någon som har råkat ut för liknande eller kan ha minsta aning om vad det kan vara?
Är inte så sugen på att plocka ner hela elsystemet för att undersöka.
Alla svar och tips är välkommna:)

Mvh Daniel
 

Velodrom

Nörd
Gick med
17 May 2007
Ort
Färgelanda
Hoj
Buell XB12X -2006.
Kolla vad det står på Chicago Harley. Frakten avgörs vis frakttillfället. Du komemr få en frakt på 50$ tro mig. Det var samma sak för mig. Men du kan hoppas att de glömmer ta betalt för frakt. Det glömde de ju när jag handlade av dem. Sen som inlägget ovan. FedEx kommer skicka en faktura på moms och tull. Momsen betalas på varans värde samt frakten och tullen på varans värde. Sen kommer det på en "engångsavgift" på ca 100 kr från FedEx.

Twin sak ej ta någon moms om inte priset specifikt anges utan moms för de är lokaliserade inom EU. Moms och tull redan betald när de importerat varan.

Hmm.. får hoppas det inte blir påslag med 50 dollar. Det står ingenstans att det är 50 dollar, det står lite fräckt att man accepterar priset som blir...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hmm.. får hoppas det inte blir påslag med 50 dollar. Det står ingenstans att det är 50 dollar, det står lite fräckt att man accepterar priset som blir...

Letade också efter vad frakten skulle bli och mailade dem utan svar.
Men det kommer bli 50$ plus moms på det.

Hej Buell vänner! (Har en XB 12 R Firebolt)
Råkade ut för en riktigt trist sak idag när jag var ute en sväng.
När jag skulle använda blinkers så märkte jag att den inte fungera, helt dött, likväl bromsljus som tuta. Även när jag håller in kopplingen så tänds "frilägeslampan".
Har kollat säkringar men vet inte om allt har kollats på rätt sätt.
Sitter ju huvudsäkringar på vänster sidan, (ignition, start, key switch") och vanliga på högersidan.
Är det någon som har råkat ut för liknande eller kan ha minsta aning om vad det kan vara?
Är inte så sugen på att plocka ner hela elsystemet för att undersöka.
Alla svar och tips är välkommna:)

Mvh Daniel

När jag bytade till miniblinkers och testade blinkersarna utan att byta relä så brände jag en säkring.
Beteendet på hojen påminner en del om det beetende som du har. Kan ej uttala mig om det där med kopplingen men resten är jag säker på att det stämmer.
Dock slocknade mina instrument med, dvs hastighetsmätare och displayen med tripmätaren. Var den 7,5 Amp säkringen som sitter längst upp till vänster i dosen på min hoj. Kan ju alltid kolla den.

Är du inte säker på om den gått så kontrollmät med multimeter och har du inte en multimeter så byt alla säkringar. Kommer gå på ca 40 kr om du köper på Biltema. Skulle tro att det är en säkring som kass för dig.
 
Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
ska färga min ljuddämpare till svart.
Någon som vet nån bra färg som håller för värmen? Vet inte exakt, men minst 7-800 grader kan jag tänka mig att de behövs.

tackar

Gå in på närmsta biltillbehörsfirma (Mekonomen etc), eller mack och köp värmetålig sprayfärg. Se bara till att göra ett noggrant underarbete enl. instruktionerna, annars brukar färgen inte sitta så länge.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som testat att dra på Biltemas fälg stripes på hojen?
Fungerar deras verktyg bra så den blir följsam eller blir det lätt hackit? :va
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Någon som testat att dra på Biltemas fälg stripes på hojen?
Fungerar deras verktyg bra så den blir följsam eller blir det lätt hackit? :va

Bara testat dom från Yamaha Center, vilket funka bra. Så om ingen har någon erfarenhet av Biltemas så kan jag säga att Yamaha Centers fungerar i alla fall :)
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
Jag behöver en spegel efter en fadäs i vintras (spegeln smälte i garaget, tur som f*n att inte det blev värre än så!). Har problem med att hitta en nätbutik som erbjuder spegeln till humant pris.

Buellparts.net har den till bra pris men det verkar inte gå att regga att man bor i Sverige!? Har ni lyckats regga er där, hur!?
Eller finns det någon bättre butik som har liknande pris?

Är det så att du vill ha orginalspegel så har jag två oanvända liggande,. dom kan du få billigt..
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
vilka bolag har ni hojarna försäkrade i?

länets 4900kr/år helförs 2009 xb12ss

till något annat..

1. är det någon som faktiskt kan svara på hur länge remmen ska/bör hålla på en xb12ss 2009?? nu har hojen gåt 290mil och jag ska ut å åka en långtur så man börjar ju fundera..

2. körde en heldag bana förra helgen tycker att det som river i frambromsen efteråt... någon som hört om detta tidigare? bromspadsen är 70%kvar, så inget är slut på så vis.

3. ni som har nyare hojar betalar ni in Buell assistance grejen på 50euro/år som kommer efter första gratis året eller hur resonerar ni??

/Jompas
 
Last edited:

fnm01001

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB12SCG -08
Slip on

Någon som har nåt tips på en bra slip on som passar på originalfästet på XB12:an? Sånt förbannat meck att byte dämpare annars...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top