Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

robban-71

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2010
Ort
luleå
Hoj
2006 buell ulysses
ang. ecm spy. så tänkte jag höra mig för om det är nån som har färdiga mappar. eller om nån har tuning guiden på svenska.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jaha då fick man besked från verkstaden att det kostar 45 lök att fixa till min XB9R - 03.
Luktar inlösen lång väg på den. Funderar på om man ska leta hoj nu eller vänta och ha en till våren?

Positiva signaler från Erik Buell gör ju så man har med Buell som en spelare i valet av MC.
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Någon som vet om man kan låta Pro bike (harley davidson återförsäljare) tillverka en ny nyckel? Hade två st..men råkade slarva bort den ena av dom igår..helt galet! fattar inte vad jag gjort av skiten.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som vet om man kan låta Pro bike (harley davidson återförsäljare) tillverka en ny nyckel? Hade två st..men råkade slarva bort den ena av dom igår..helt galet! fattar inte vad jag gjort av skiten.

Ring och fråga. Tror säkert de kan fixa det. Hade samma problem med bilen och det kostade mig 2.000 riksdaler men det var ju en såndär larmdosa och skit med då.
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
Jaha då fick man besked från verkstaden att det kostar 45 lök att fixa till min XB9R - 03.
Luktar inlösen lång väg på den. Funderar på om man ska leta hoj nu eller vänta och ha en till våren?

Positiva signaler från Erik Buell gör ju så man har med Buell som en spelare i valet av MC.

Jag har en XB12SX 2010 till salu, kanske kan va nåt? Blå.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag har en XB12SX 2010 till salu, kanske kan va nåt? Blå.

Tyvärr blev byte av märke.
Fick hyfsat för min av försäkringsbolaget så det blev en Daytona - 07.
Det lilla jag kört hittils är mycket positivt. Den känns mycket mer stabil i kurvorna t.ex. samt en helt annan respons från motorn.
Men jag kommer nog allt sakna min Buell ibland.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som är intresserad av följande saker till en XB9R - 03?
Blinkrelä - orginal
Blinkers - orginal
Serviceboken utan något ramnummer i. Inköpt för ett år sedan från USA då min cykel saknade servicebok (inga stämplar).
Reflexer till bakdelen (röd och oranga) - orginal.
Oljefilter - K&N.

Skicka PM med prisförslag på delen ni är intresserad av till mig.
Köparen får givetvis stå för frakten.

Mvh
Andreas
 
Last edited:

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Ojdå, det är ju nästan värdet på cykeln, det var vad jag gav för min CR

Jo, mindre än tvåhundra mil på mätaren och mindre än två månader den den hämtades ut från handlaren gör nog att försäkringsbolaget har som alternativ att hämta ut en ny åt mig.....och de har inte hittat någon under 119 papp.....
Grattis till en bra affär, om den var i nyskick när du köpte den!!
 

KimpaXB12

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Ljungby
Hoj
05 - Buell XB12S, 09 Buell 1125CR
Jo, mindre än tvåhundra mil på mätaren och mindre än två månader den den hämtades ut från handlaren gör nog att försäkringsbolaget har som alternativ att hämta ut en ny åt mig.....och de har inte hittat någon under 119 papp.....
Grattis till en bra affär, om den var i nyskick när du köpte den!!

Jo nyskick var den i hade gått 600 mil när jag köpte han, men det blev billigt för den är från england.

Haft lite problem nu dock. Lindningen i motorn runt statorn brann upp och hojen sluta ladda :(
Ska gå på garanti men de gillar inte import cyklar.

Hoppas det löser sig för dig :Bugar
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Nu ska det pimpas lite.....beställt plast, speglar och blinkers till hojen. Beställer svingen efter barnen golvats ikväll. Nån som vet hur mycket det skiljer på svingens längd mellan R och CR.....det enda amerikanarna säger är att "it´s slightly longer"....
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Nu ska det pimpas lite.....beställt plast, speglar och blinkers till hojen. Beställer svingen efter barnen golvats ikväll. Nån som vet hur mycket det skiljer på svingens längd mellan R och CR.....det enda amerikanarna säger är att "it´s slightly longer"....

Med risk för att ha fel, men är inte R:ens swing kortare :confused: typ 10mm
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Med risk för att ha fel, men är inte R:ens swing kortare :confused: typ 10mm

Kan så vara....den ena är längre....men den andra är å andra sidan lite kortare :D. Hursomhelst så får verkstaden beställa en original, jag krånglar inte med det mer (tänkte ju spara så mycket stålars som möjligt åt försäkringsbolaget).
Jag sparar in cirka 13 papp åt dem på de delar jag redan beställt.
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Någon här inne som vet hur man byter tändkabel på en Buell XB9S 2003?

Har letat på google..men hittar INGENTING om de :va

mvh Iman
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Recall Buell XB12R -03-06 Stråkastare

Lägger in det här med.....

Tjena

Var och besiktigade hojen idag och fick nedslag på diffus ljusblid på strålkastaren. Forskade vidare lite på nätet och hittade denna recall.
Var inne på HD Gbg och dom beställde grejorna direkt efter några tel samtal då det inte låg på deras intranät.

5501_20100818152237_L.jpg
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
JAAA!!!!
Äntligen så har jag fått livstecken från Twinmotorcycles i Holland......men de orden var värda att vänta på.
"....big box of goodies shipped your way today. It will be a very nice bike, please send some photos when its ready."

Nu ska jag vakta på brevbärarn....hehe...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top