Hej alla glada vinter meckar!
Jag har en fråga ang "Race-kit trimmet"/ "Sportsystemet" till min Buell XB12R -05 som sitter på sedan tidigare ägare.
Har under vintern bytt dämpen till original för besiktningen i vår...
Det sitter ju (enl tidigare ägare) en "Race ECM" (som kom med trimdämpen mm och som är mappad till hojen på auktoriserad verkstad i Sthlm) som tydligen vanligtvis placeras under front kåpan? Originalet sitter som jag förstår det under "tank-kåpan" ? Har skruvat plockat den efter att jag under vinterns meck (i och med dämp byte mm) upptäckt att vajern som tydligen sitter mellan och på Original dämpen och original ECM boxen(den under tank-kåpan) är bortkopplad vilket den skall vara vid bytt trim system antar jag? För även kopplingen till den gamla ECM boxen (under tank kåpan) är urkopplad...
Antar att allt är i sin ordning med det..? Nu till min fråga:
Efter som jag bara byter tillbaka till original dämpen en snabbis till och under besiktningen så används ju aldrig denna "original vajer" något mer, och behöver väll egentligen Aldrig mer användas? Kan jag då avlägsna den?
Den sitter nämligen lite i vägen nu i och med att jag måste binda upp den i området kring drivkugget och el-kopplingarna framför det och det blir då lite tajt... Vill inte ha den slängandes lite halvlöst som den tidigare vart från föregående ägares byte till trim systemet. Dessutom sitter den inklämd mellan ramen med andra slangar och kablar så för att avlägsna den (med tillhörande kopplingar, vajerskydd mm som bla går in under tank kåpan till "original ECM boxen?) behöver jag klippa vajern, för att slippa demontera hela luftfilter burken med mera med mera...
Undrar egentligen bara om det är Ok att fimpa vajern med hölster, kopplingar etc eftersom den troligen aldrig mer kommer att användas? Eller behövs den vid något specifikt tillfälle?
Tacksam för svar eller diskussion.
Thx
Jag har en fråga ang "Race-kit trimmet"/ "Sportsystemet" till min Buell XB12R -05 som sitter på sedan tidigare ägare.
Har under vintern bytt dämpen till original för besiktningen i vår...
Det sitter ju (enl tidigare ägare) en "Race ECM" (som kom med trimdämpen mm och som är mappad till hojen på auktoriserad verkstad i Sthlm) som tydligen vanligtvis placeras under front kåpan? Originalet sitter som jag förstår det under "tank-kåpan" ? Har skruvat plockat den efter att jag under vinterns meck (i och med dämp byte mm) upptäckt att vajern som tydligen sitter mellan och på Original dämpen och original ECM boxen(den under tank-kåpan) är bortkopplad vilket den skall vara vid bytt trim system antar jag? För även kopplingen till den gamla ECM boxen (under tank kåpan) är urkopplad...
Antar att allt är i sin ordning med det..? Nu till min fråga:
Efter som jag bara byter tillbaka till original dämpen en snabbis till och under besiktningen så används ju aldrig denna "original vajer" något mer, och behöver väll egentligen Aldrig mer användas? Kan jag då avlägsna den?
Den sitter nämligen lite i vägen nu i och med att jag måste binda upp den i området kring drivkugget och el-kopplingarna framför det och det blir då lite tajt... Vill inte ha den slängandes lite halvlöst som den tidigare vart från föregående ägares byte till trim systemet. Dessutom sitter den inklämd mellan ramen med andra slangar och kablar så för att avlägsna den (med tillhörande kopplingar, vajerskydd mm som bla går in under tank kåpan till "original ECM boxen?) behöver jag klippa vajern, för att slippa demontera hela luftfilter burken med mera med mera...
Undrar egentligen bara om det är Ok att fimpa vajern med hölster, kopplingar etc eftersom den troligen aldrig mer kommer att användas? Eller behövs den vid något specifikt tillfälle?
Tacksam för svar eller diskussion.
Thx