BUELL XB12R - Original dämp samt vajern mellan original ECM samt originaldämpen

crichaan

BUELL Rider
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
Buell XB12R
Hej alla glada vinter meckar!

Jag har en fråga ang "Race-kit trimmet"/ "Sportsystemet" till min Buell XB12R -05 som sitter på sedan tidigare ägare.
Har under vintern bytt dämpen till original för besiktningen i vår...

Det sitter ju (enl tidigare ägare) en "Race ECM" (som kom med trimdämpen mm och som är mappad till hojen på auktoriserad verkstad i Sthlm) som tydligen vanligtvis placeras under front kåpan? Originalet sitter som jag förstår det under "tank-kåpan" ? Har skruvat plockat den efter att jag under vinterns meck (i och med dämp byte mm) upptäckt att vajern som tydligen sitter mellan och på Original dämpen och original ECM boxen(den under tank-kåpan) är bortkopplad vilket den skall vara vid bytt trim system antar jag? För även kopplingen till den gamla ECM boxen (under tank kåpan) är urkopplad...
Antar att allt är i sin ordning med det..? Nu till min fråga:

Efter som jag bara byter tillbaka till original dämpen en snabbis till och under besiktningen så används ju aldrig denna "original vajer" något mer, och behöver väll egentligen Aldrig mer användas? Kan jag då avlägsna den?
Den sitter nämligen lite i vägen nu i och med att jag måste binda upp den i området kring drivkugget och el-kopplingarna framför det och det blir då lite tajt... Vill inte ha den slängandes lite halvlöst som den tidigare vart från föregående ägares byte till trim systemet. Dessutom sitter den inklämd mellan ramen med andra slangar och kablar så för att avlägsna den (med tillhörande kopplingar, vajerskydd mm som bla går in under tank kåpan till "original ECM boxen?) behöver jag klippa vajern, för att slippa demontera hela luftfilter burken med mera med mera...

Undrar egentligen bara om det är Ok att fimpa vajern med hölster, kopplingar etc eftersom den troligen aldrig mer kommer att användas? Eller behövs den vid något specifikt tillfälle?


Tacksam för svar eller diskussion.
Thx
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top