Buell Xb9s Lightning

Gufo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
En me trampor
Kollade lite på bilder på denna helt underbart snygga hojj och upptäkte att den inte har någon kedja utan rem.

Och då är min noob fråga, vad är detta bra för? För nackdelar med rem gämnfört med kedja och kardan. :confused:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fördelen med remdrift är att den är underhållsfri, behövs inte oljas, justeras, och inte lika ofta bytas ut. Man slipper allt slabb med att olja från kedjan sprutas över hela svingen och bakhjulet :tummenupp

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
tassen skrev:
Exakt vad är bra med en BUELL ?
Nästan allt! fett ljud, och är med lätthet de coolaste bågarna som existerar!!! tillsammans med MV Augusta. Speciellt de senare modellerna... Firebolt -04 slurp! Men det är ju bara vad jag tycker(och några till)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Den går nog inte att jämföra med den nämnda Agustan (inte augusta), som har en riktig motor (radmotor).
Kort sagt är Buellens största fel HD rovan, sen är edet en extremt obekväm hoj med om man bryr sig i sånt, den är extremt kompakt.
En kompis hade en XB9, det var bra bromsar vad jag förstod, alltså riktigt fantastiskt bra bromsar.
Utseendet är en smaksak, jag gillar inte den här bushojslooken alls.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Helt klart en av de snyggare hojarna,,,,
,, men motorkaraktären och växellådan är ju ingen hitt,,, men det är ju bara
min o alla mina kompisars tycke. :fyllisar

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
Silwer skrev:
Den går nog inte att jämföra med den nämnda Agustan (inte augusta), som har en riktig motor (radmotor).
Jaja.. klart det ska vara Agusta :yoparty Skulle jag ha råd att köpa en Firebolt skulle jag göra det. En kul grej, jag kollade vad försäkringen skulle gå lös på om jag köpte en Firebolt. Folksam svarade helt kallt, med ett flin 144000 om året :3freak Bågen kostar ju för f*n 130000. Bra deal, tänkte jag då!

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Wiseguy skrev:
Bakstänkan är ju det fulaste på hela hojen. Den ser ju ut som ett duschmunstycke, tvålkopp eller en golvbrunn.

Kanske inte just orginalstänkan, men något iaf! Bilden utan stänka ser ju ut
som ett tyskt bygge!

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
bebbe skrev:
Stämmer :fakta Fast man kan ju trimma :rolleyes:

Vi har haft några fill kittade xb9:eek:r på jobbet, men det hjälper knappt. Det är som att köra en sporster 1200 fast bättre väghållning.

jensa007

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
xxx
.

kolla in den som står på schniders......(stavas det så).....där finns en till salu fullsmetad med kolfiber och hottad till max......+ rejskitt.....man kan inget annat än dregla.....

en av de fräckaste hojar som finns.....

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Wiseguy skrev:
Skall man ha en Buell så skall det vara en XB9S eller XB12S.

Men den här e ju extremt rumphuggen! Har en blid på den själv, där jag pillat stänkskärmen, men bara stänkskärmen, inte halva sadeln :rofl och då e den riktigt fin! tror att den den där e att älska eller hata. känns lite så. låter som, folks åsikter går antingen åt att det e den grymmaste som finns och assnygg! Dit hör jag :hihi :hihi Har egentligen ingen aning om hur den e att köra, hur växellådan e etc. jag bara älskar den! skall haaa! :Bugar Sen finns det dem som tycker att den e kompakt och ful och vansinne med en hdmotor i i en sporthoj etc.

lite kul tycker jag

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...